2013-11-15, 19:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tänk vad bra det hade varit om den snälla och harmlösa KJ bara hade erkänt mordet så hade vi sluppit denna rappakalja till försvar. De har ju faktiskt inte kunnat så ett enda rimgligt tvivel om man ser till helheten.

Nåja, jag vet vilka som borde söka om skyddat boende om han bli frisläppt, det finns ju några som definitivt har gjort honom riktigt besviken under denna förhandling.
Och hur hade du lagt upp det som offentlig försvarare? Försökt övertala KJ att erkänna ett brott han nekar till? "Men lilla gubben, du ser ju hur bevisläget ser ut, är det inte lika bra att erkänna?"
Citera
2013-11-15, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tänk vad bra det hade varit om den snälla och harmlösa KJ bara hade erkänt mordet så hade vi sluppit denna rappakalja till försvar. De har ju faktiskt inte kunnat så ett enda rimgligt tvivel om man ser till helheten.

Nåja, jag vet vilka som borde söka om skyddat boende om han bli frisläppt, det finns ju några som definitivt har gjort honom riktigt besviken under denna förhandling.
Uppenbarligen finns det rimligt tvivel, annars hade domstolen fattat beslut idag.
Citera
2013-11-15, 19:12
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Nä varför skulle han flytta, han har inte gjort något, och han är inte heller åtalad.

Jaja han har knullat på VB, so what, hur många är inte otrogna?

Han har alltså inte ens varit misstänkt och måste flytta? Ingen tittar snett? Ingen pillar misstänkt i sushin? Han får dispens?

Ska det vara ett stadie i äktenskapet, eller menar du, att när en oattraktiv sk-tstövel får chansen så måste han ta den, en slags bonnastatus i brallan? Typ Allan Beddo?
Citera
2013-11-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Uppenbarligen finns det rimligt tvivel, annars hade domstolen fattat beslut idag.

Hade de kommit fram idag att det finns rimligt tvivel så hade de skickat hem honom redan idag.

På måndag kommer beslutet om det finns rimligt tvivel eller ej.
Citera
2013-11-15, 19:13
Medlem
NSD, Åklagarna öppnar för analys av syntetfibret

Citat:
Åklagarna lät aldrig jämföra det gröna syntetfibret på Vatchareeya Bangsuans döda kropp med den ryggsäcksmodell som 22-åringen har haft i sin ägo.
Nu öppnar de för en närmare analys av syntetfibret.
– Om han släpps fri på måndag, kan vi absolut få anledning att göra det, säger åklagare Ulrika Schönbeck.

NSD gör för övrigt ett nummer idag av att dom i sin artikel förra veckan skulle ha avslöjat detta:
Citat:
Men åklagarna jämförde aldrig fyndet med ryggsäcksmodellen, vilket NSD kunde avslöja på fredag.

Frågan om tråden och ryggsäcken har dock diskuterats långt tidigare här i tråden, t ex den 20 okt:
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag kan tänka mig att fibrerna kommer från den armeryggsäcken som [22-åringen] skall ha haft i sin ägo, vet inte om den blivit hittad? Den skall vara av engelsk kamouflage militärmodell på ca 120 L. Det avtrycket som hittats i gula huset vid benen med en mystiskt "halvmåne" kan komma från denna ryggsäck (min gissning) Vidare kan jag tänka mig att [22-åringen] trnps. överkropp i den med påse över VB huvud då det antagligen stack upp ur ryggsäcken.

Jag läste också att [22-åringen] enligt vittne [kompis] skall ha haft ett stämjärn i sin lägenhet som var skålformad. Han har bl.a. karvat ut en smiley i vardagsrumsbordet (mordvapnet?).

Jeremiah skrev en hel del intressant i det där inlägget.
Citera
2013-11-15, 19:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Nej så är det ju inte så vitt vi vet, beslutet är ju inte taget. Finns det rimligt tvivel skulle han ju i så fall blivit frikänd och det redan idag.
Möjligtvis visst tvivel men rimligt? Det får vi se.
Citera
2013-11-15, 19:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hade de kommit fram idag att det finns rimligt tvivel så hade de skickat hem honom redan idag.

På måndag kommer beslutet om det finns rimligt tvivel eller ej.
Nej, nämnden är oenig. Och det beror på att någon anser att det finns rimligt tvivel. Och då finns det rimligt tvivel.
Citera
2013-11-15, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Angående hans diarre så tror jag faktiskt att det är sant. Jag tror att han brukar få diarre efter analsex och att det finns lite sanning i alla lögner.
MEN jag tror inte att han gjorde det 4-5 maj.

KJ torde i så fall vara den första personen vetenskapen men även vi vanliga dödliga hört talas om som kan få hård diarré.

Kanske blir hårt om man toppar en Norrlands guld med några klickar margarin och stimulerar avgasröret, jag vet inte.

Ärligt talat så tror jag att han sa fel därför att han inte tänkte sig för. Han var mitt inne i att berätta en lögn och tänkte mer på vad han sagt och vad fortsättningen måste bli. Frågan kom plötsligt och vad han skulle svara hade han inte hunnit tänka ut. Så enkelt kan "ränneskit"(skånska) förvandlas till förstoppning.
Citera
2013-11-15, 19:17
Medlem
Citat:
Nej, nämnden är oenig. Och det beror på att någon anser att det finns rimligt tvivel. Och då finns det rimligt tvivel.

NEJ, hade de kommit fram att det finns rimligt tvivel så hade han blivit hemskickad idag.

På måndag får vi veta om det finns rimligt tvivel.

För övrigt så har du ingen aning om de är oeniga eller varför de vill ha mer tid på sig.
Citera
2013-11-15, 19:17
Medlem
Jag säger att otrohet idag är så vanligt att ingen ens lyfter ögonbrynen åt det, och det är inte olagligt, så vitt jag vet.

Hur det är med hans sushi har jag ingen aning om och inte tror jag han har en tanke på att flytta, han har ju en affärsrörelse och är tränare inom karaten. De flesta ser nog bara att han är en som Forsberg försökte sätta dit, för att rentvå sin egen dåre. VB är väl heller inte den förste han sätter på, han är väl känd som en häradsbetäckare.
Citera
2013-11-15, 19:18
Bannlyst
Citat:
Okej, tack för den uppgiften.
Nästa gissning från mig blir att han har försökt strypa någon i den åldern.

Åklagarna drar samband mellan strypgreppet på flickvännen och denna händelse som hände när han var 14 och kallar det för tvångsbeteende.

Min nästa gissning efter djurtortyr är försökt strypa någon. Kanske någon från familjen.

Vet du vad jag tycker, du skall lära dig lite om vad ett tvångsbeteende är innan du gissar.
Och så skall du också försöka komma ihåg att tvångsbeteenden är förknippat med asperger.

KJ har nog inte tre diagnoser utan högst troligt har hans tvångsbeteende fallit in under diagnosen
asperger. Hade denna "BUP- utredning" varit jätteviktig för åtalet för att förstärka den påhittade historien om att han dödat sin hund eller att han försökt strypa sina tidigare förhörda flickvänner
skulle man nog lagt ner mer tid på denna journal. Förmodligen är denna sekretess-uppgift från BUP ännu ett halmstrå från åklagarsidan.
Citera
2013-11-15, 19:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Han kan ju bli frikänd rent juridiskt. Men realistiskt så ÄR han skyldig till mordet.

Och hur vet du det? var du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in