Det har jag förklarat i trådstarten: för att Flashback ska få större politiskt inflytande.
Citat:
Ja, det är det jag menar. Men sämre debatt är mindre förändring än bättre.
Det är ju själva debatten som är förändringen,
Citat:
Läs trådstarten. Jag förespråkar inte lagar och strukturer.
att skapa förändring genom lagar och strukturer är ju bara märkligt.
Citat:
I två inlägg har jag med viss precision visat varför det inte är så enkelt. Om du och Nostradumbass vill hävda att det är så enkelt, måste ni bemöta detta, inte bara påstå det. Toleransinlägget är helt otillräckligt formulerat, och Nostradumbass' av dig accepterade tillämpning är direkt självmotsägande. Den upphäver Flashbacks yttrandefrihet.
Det är faktiskt så enkelt. Tyvärr verkar Kloakrensaren inte fatta det,
Citat:
Jag nämner detta med andra forum i trådstarten, och har själv i andra sammanhang flera gånger försökt föreslå det. Men som jag säger i trådstarten tycks de bästa skribenterna inte tro på eller önska det. Det är därför jag nu har ändrat strategi och är här.
och mer oroväckande är att om man läser mellan raderna så verkar vissa moderatorer gilla Kloakrensaren förslag. Varför inte behålla flashback som det är/var (i den mån det är möjligt), och om du/ni vill ha extra krydda så får ni väl starta upp andra forum eller vad ni vill ha för någon/någon annan diskussionsplats.
Citat:
Tack för komplimangen, men jag tror inte det krävs någon särskilt hög nivå i något avseende hos normala människor för att de ska avskräckas eller tycka det är obehagligt.
Detta visar ju var din nivå ligger.
Citat:
Jag försöker förklara hur folk uppfattar Flashback och varför debatten här inte är förändringen i den utsträckning den skulle kunna vara det.
Du argumenterar som en förolämpad diktator.
Citat:
Om jag blev förolämpad skulle jag knappast vara här.
Du kanske och andra kanske blir förolämpade, men andra blir det inte...
Citat:
Nej.
alltså! Fattar du?
Citat:
Märklig formulering - "över allas munnar"? Vad du och Nostradumbass säger är att ni får uttrycka er åsikt på Flashback, men att jag inte får uttrycka min.
Rensa upp i dina inre kloaker istället, istället för att applicera din världsbild över allas munnar,
Citat:
Du och Nostradumbass ser ju knappast till vad jag önskar, så det måste jag göra själv. Ni ser bara till vad ni önskar. Vad jag önskar är något som skulle göra att debatten på Flashback, som redan är förändring, blev mer förändring. Vad ni önskar innebär att även de bästa Flashback-skribenterna även fortsättningsvis kommer orättvist avfärdas som "Flashback-pöbeln" o.s.v.
och enbart välja att se till vad du önskar.
Citat:
Välkomna? Är det idiotin som är förändringen? I så fall betackar jag mig.
Att öppna upp och välkomna idiotin är ju bara välkommet.
Citat:
Du betvivlar att det är önskvärt att ändra på idiotin?
Hur skall man ändra på idiotin (om nu ens det är önskvärt)
Citat:
Inte vet jag. För egen del är jag här och umgås med och bemöter den.
om man inte bemöter den och umgås med den? Precis!
Senast redigerad av Kloakrensaren 2013-11-15 kl. 06:29.
Senast redigerad av Kloakrensaren 2013-11-15 kl. 06:29.