2013-11-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Han hade en mängd färska och äldre rivsår på armarna bland annat. Ingen av KJs bekanta har sett något självskadebeteende? Kan du garantera att inte VB rivit honom och han har fortsatt för att dölja de skadorna?

han underhåller skadorna han fick av VB
Citera
2013-11-15, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
han underhåller skadorna han fick av VB

Det tror jag också.
Citera
2013-11-15, 11:38
Medlem
Massi Fritz utgör ett bra komplement till åklagarna, tar t ex ut svängarna lite mer.
Citera
2013-11-15, 11:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Förstår inte vad du menar?

Jo, att avsikten är att mörda BO, uppsåt. Tänket, handlingen. Något som är främmande i KJ:s historia och står i strid med det han beläggs för, både i personlighet och bevis.
Bevisat uppsåt i rättegång = straff. Oerhört förkortat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Massor med DNA under naglarna på de saknade händerna, säger Fritz. Det DNAt måste ju ha kommit nåntans ifrån KJ men det fattas väl inget vad jag vet.

Det är ju det jag sa förut, han hade färska sår. Jag tror att han rev upp dem för att de inte ska kunna dateras tillbaka till 4-5 maj.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Det tror jag också.

Sedan minst ett år tillbaka?
Citera
2013-11-15, 11:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Boendestödjaren vittnar om att KJ inte har ngt skadebeteende vad han vet om. KJ hade rivit sig på armarna och hade bandage...händerna finns inte kvar.
Slutsats: rivskaforna på armarna vargjorda av VB

Eller i vart fall: Mordet och dess efterspel utlöser ett dåligt mående hos honom som går långt utöver det vanliga och som triggar igång självskadebeteendet. Fast visst GÅR det att hävda att det kan ha varit pressen att vara jagad av media och misstanken att polisen skulle komma som utlöste det också.
Citera
2013-11-15, 11:41
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Aggressivitet ingår inte vid Add, dom är inte hyper.

Det finns de med ADD/Aspergers som är aggressiva.
Citera
2013-11-15, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Sedan minst ett år tillbaka?

Alla skador behöver inte vara gjorda av VB. Killar som leker krig i skogen och har valp med vassa tänder har kanske lite ärr här och där.
Citera
2013-11-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Enligt lag är de ej skyldiga till att ta hand om hunden därför föll detta troligast på de anhöriga.
Dock är de skyldiga att utföra den ålagda städen.
Så om det är avföring på golvet efter hunden så bryr dom sig inte utan städar bara upp det alltså..
Inte konstigt att sånt här händer när ingen tar ansvar..
Citera
2013-11-15, 11:45
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Boendestödjaren vittnar om att KJ inte har ngt skadebeteende vad han vet om. KJ hade rivit sig på armarna och hade bandage...händerna finns inte kvar.
Slutsats: rivskaforna på armarna vargjorda av VB

Boendestödjare gör ej kroppsbesiktningar.
Dock ingick det för dom att se till att han skötte sin hygien och duschade, vet dock ej om de var tvugna att följa med han in i badrummet eller om de stod utanför? Annars kan detta vara svårupptäckt, tyvärr.
Citera
2013-11-15, 11:45
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
För varje sånt här inlägg du skriver (inklusive de som togs bort igår) så avslöjas det ju bara mer och mer i tråden att du inte klarar av att motivera dina åsikter i det här fallet med sakargument. Svara på frågorna du har fått nu istället.

Vad är det för inlägg som tagits bort? Jag har inte meddelats att några av mina inlägg tagits bort.

Och nu ska jag förklara varför jag inte svara på dina frågor, det är därför at jag inte vil spilla bort tid på att förklara för dig varför jag tror at KJ är oskyldig för jag vet att det enda som händer är att du , vad enn jag måtte komma med så länge jag inte är enig med dig, hånar och vräker ur dig en massa personliga attacker.
Jag välger istället att använder min tid på att läsa FUP igen och igen och sammanställa vad jag läser där med vad som annars har blivit sagt och skrivit om och av de implicerade för på så sätt att försöka komma underfund med vad som stämmer eller inte stämmer i försök på att komma sanningen närmare.

och ska vi inte bara bli eniga om at vara oeniga
tack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in