2013-11-15, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Boendestödjaren vittnar om att KJ inte har ngt skadebeteende vad han vet om. KJ hade rivit sig på armarna och hade bandage...händerna finns inte kvar.
Slutsats: rivskaforna på armarna vargjorda av VB
Frågan är vad dessa boendestödjare igentligen vet! Dom verkar ju inte känna KJ speciellt bra. Dom verkar ha städat hans kök och sedan gått därifrån. Om han haft långärmad tröja kanske inte skadorna på armarna har synts.
Citera
2013-11-15, 11:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jo, att avsikten är att mörda BO, uppsåt. Tänket, handlingen. Något som är främmande i KJ:s historia och står i strid med det han beläggs för, både i personlighet och bevis.
Bevisat uppsåt i rättegång = straff. Oerhört förkortat.

Man måste inte göra en heltäckande psykologisk analys av en misstänkt mördare, men jag förstår vad du menar. Det är ju detta man försökt göra genom att visa på tänkbara orsaker som olycklig kärlek och att ha blivit sviken, strypgreppet på ex-flickvännen och journalerna från BUP som tycks ha innehållit saker som inte var så bra för KJ. "Allvarllig problematik". Människor med svårare psykiska störningar ÄR mer benägna i snitt att begå våldshandlingar och att reagera med våld i en trängd situation. Fast visst är detta en av de svagare punkterna i åtalet. Jag tycker dock att åklagarna gör helt rätt som inte ger sig in i några vidlyftiga spekulationer. Sanningen är att ingen av oss vet exakt varför detta mord begicks, men det är heller inget absolut krav för att kunna döma en åtalad. Alla mord är inte "begripliga" ur något som helst perspektiv. Se på Toni Alldén. Eller 19-åringen som styckmördade sin flickvän.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Boendestödjare gör ej kroppsbesiktningar.
Dock ingick det för dom att se till att han skötte sin hygien och duschade, vet dock ej om de var tvugna att följa med han in i badrummet eller om de stod utanför? Annars kan detta vara svårupptäckt, tyvärr.

Vad har du för teori att händerna saknas? Varför gjorde mördaren sig av med dem?
Citera
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Så om det är avföring på golvet efter hunden så bryr dom sig inte utan städar bara upp det alltså..
Inte konstigt att sånt här händer när ingen tar ansvar..

Lagen är svår där.
För de får heller inte hindra någon ifrån att införskaffa ett husdjur.

Sen bör man göra det humana och städa, jag håller med
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
http://s11.postimg.org/od4dwu8er/SFs_FB_profilbild_och_VBs_skador.png

Varifrån kommer denna bild??

Nämen fy…kommer den från samma sida där Quarrel hittade bilden på den döda med benen på samma sätt som VBs ben?
Citera
2013-11-15, 11:48
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Vad har du för teori att händerna saknas? Varför gjorde mördaren sig av med dem?

Enkelt, DNA
Citera
2013-11-15, 11:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad är det för inlägg som tagits bort? Jag har inte meddelats att några av mina inlägg tagits bort.

Och nu ska jag förklara varför jag inte svara på dina frågor, det är därför at jag inte vil spilla bort tid på att förklara för dig varför jag tror at KJ är oskyldig för jag vet att det enda som händer är att du , vad enn jag måtte komma med så länge jag inte är enig med dig, hånar och vräker ur dig en massa personliga attacker.
Jag välger istället att använder min tid på att läsa FUP igen och igen och sammanställa vad jag läser där med vad som annars har blivit sagt och skrivit om och av de implicerade för på så sätt att försöka komma underfund med vad som stämmer eller inte stämmer i försök på att komma sanningen närmare.

och ska vi inte bara bli eniga om at vara oeniga
tack...

Visst, det här är enbart ditt problem, inte mitt. Jag har tydligt motiverat min inställning i skuldrågan med sakargument.

Som du kanske märker är det inte bara jag som ifrågasätter dig och ser dig som oseriös.
Citera
2013-11-15, 11:49
Medlem
Citat:
Det finns de med ADD/Aspergers som är aggressiva.
Det finns människor utan diagnos som är aggressiva också.
Citera
2013-11-15, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Nämen fy…kommer den från samma sida där Quarrel hittade bilden på den döda med benen på samma sätt som VBs ben?

Jag kan också hitta såna bilder på nätet och ändra datumen för publicering på någon blogg så att de ser ut att ha lagts ut innan mordet. Men jag saknar det intresset.
Citera
2013-11-15, 11:50
Bannlyst
Citat:
Enkelt, DNA

Och hur hamnar mördarens dna under offrets naglar?
Citera
2013-11-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

Vilken sida är det? Länk?
Citera
2013-11-15, 11:51
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Det finns människor utan diagnos som är aggressiva också.

Haha där sa du dagens sanning! Och jag har nästan mött fler sådana än psykisk sjuka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in