Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Ja, väldigt intressant. Jag kan tänka mig att det som händer är att han för första gången förmår se hela bevisningen mot honom som en helhet. Det är naturligtvis svårt för vem som helst att göra det under förhör när man hoppar från den ena detaljen till den andra och säkert även under en utdragen rättegång. Men det hör sannolikt till KJ:s handikapp också att han är bättre på att ta in detaljer än att syntetisera ihop en större mängd information till en helhetsbild. Det finns det iofs andra som är också, inte minst i denna tråd.
Jag tror dock inte att han erkänner i detta läge, det kommer att komma efterhand när rättsprocessen är avslutad och han får samtalsterapi på rättspsyk. För det är utan tvekan där han kommer att hamna om han blir dömd (vilket jag nu känner mig tämligen säker på), alla spekulationer om hur många år han får är därför rätt meningslösa.
Den här killen är sjuk på riktigt, det tyder alla tecken på.
Ja och han har även diagnos på det. Med alla besparingar i dagens samhälle så är det väldigt svårt att få behov tillgodosedda som i form av LSS.
Man kan ju fundera på vad samhället kan göra för att förhindra att människor ska må så här dåligt. KJ levde ju i ren misär i sin lägenhet. Ingen daglig verksamhet utan vände på dygnet och var vaken på nätterna. Vilket samhälle vill vi ha?
Dessa boendestödjare, har dom ens utbildning?
Dom borde ju sett att det inte fungerade med hunden ifall läget var så illa.