2013-11-13, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
i regel brukar man ju räkna på 2mg per kilo man väger för att komma iväg på riktigt men detta tycker jag man ska ta med nypa salt (eller mdma ) utgå ifrån minst 150mg sen kan du lägga på lite extra (20-50) för att på riktigt susa iväg till lalaland, är du nu ännu inte nöjd när du väl kommer iväg så kan du ju dra 50-100 mg extra i näbben när du är på toppen av peaken, fungerar inte något utav detta så vet jag inte hur man ska gå tillväga...
Jo jag vet. Jobbigt att jag inte vet hur mycket jag tog förra gången, då hade det varit mycket lättare att bara ta lite till den här gången.

Kan ju varit så att jag fick 100-150mg och då är det ju inte så konstigt att jag inte blev sååå borta. Hahah det är till lalaland jag vill komma.

Finns det någon här som tog sin mdmaoskuld på 250-300mg doser och vill berätta sin upplevelse? Lite nyfiken på vad som händer på såna doser.
Citera
2013-11-13, 02:09
Medlem
Parabolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Jo jag vet. Jobbigt att jag inte vet hur mycket jag tog förra gången, då hade det varit mycket lättare att bara ta lite till den här gången.

Kan ju varit så att jag fick 100-150mg och då är det ju inte så konstigt att jag inte blev sååå borta. Hahah det är till lalaland jag vill komma.

Finns det någon här som tog sin mdmaoskuld på 250-300mg doser och vill berätta sin upplevelse? Lite nyfiken på vad som händer på såna doser.

min första gång jag tog MDMA var i holland på ett rave och jag hade druckit ett bra gäng öl innan droppa en white speaker knapp som ska ligga på 180-200mg, detta resulterade i en lucka från 01:00-04:00 blackouten kom garanterat ifrån alkoholen dock, eller det var väl ingen blackout direkt men jag minns att jag började komma igång 01:00 sen kollade jag på klockan nästa gång och då var den 04:00, droppar du 250-300 mg första gången så kommer du förmodligen få minneslucka och bli som en geléklump gjord av empati och kärlek.

Må väl P.L.U.R
Citera
2013-11-13, 02:57
Medlem
Vrocker32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triwse

Första gången så körde jag uppskattningsvis 120-150 i bomb, sen fyllde jag på i snoken med runt 50mg när jag börja känna uppgången så på 5 minuter efter de så var de lalaland på top, tyckte att de va väldigt bra doseringsätt, peaken höll i sig bra i 2-3 timmar

Efter ett par gånger så kör jag nog helst ca 180-200 i bomb o sen fyller på med 100 till innan peaken eller när peaken slår !

Mvh
Citera
2013-11-13, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vrocker32
Första gången så körde jag uppskattningsvis 120-150 i bomb, sen fyllde jag på i snoken med runt 50mg när jag börja känna uppgången så på 5 minuter efter de så var de lalaland på top, tyckte att de va väldigt bra doseringsätt, peaken höll i sig bra i 2-3 timmar

Efter ett par gånger så kör jag nog helst ca 180-200 i bomb o sen fyller på med 100 till innan peaken eller när peaken slår !

Mvh
Tack för era svar! Det får bli 180-200mg i första bomben. Jag vill ju faktiskt komma ihåg vad som händer
Citera
2013-11-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parabola
...och bli som en geléklump gjord av empati och kärlek.

Hahahaha! Det låter riktigt trevligt.
Citera
2013-11-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Tyvärr så har SNRI samma effekt som SSRI på MDMA-ruset, det vill säga, det blir starkt försvagat. Jag TROR att man kan kompensera för det genom att ta en större dos, men jag är inte helt säker. Ni ska absolut inte ta ett helt gram var dock. Om det är bra MDMA så är det en potentiellt dödlig dos. Prova med 300mg som startdos och kanske en liten påfyllning efter en timme på max 100mg. Om det inte fungerar så är det enda alternativet att sluta med er SNRI.

Jag skulle verkligen inte rekommendera att ni slutar med er SNRI bara för att knarka lite. Men det är självklart upp till er. Jag skulle vänta minst en vecka efter att ha slutat med medicinen, helst 2-3 om ni orkar vänta så länge.

Lycka till!

sprid inte goja
1gram mdma,så rent som det kan bli är inte en dödlig dos. en stark och förvirrande dos med mycket hallucinationer?ja.
Citera
2013-11-13, 18:18
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
sprid inte goja
1gram mdma,så rent som det kan bli är inte en dödlig dos. en stark och förvirrande dos med mycket hallucinationer?ja.
Jag sprider ingen goja.

Det finns ingen fastställd LD50 för MDMA på människor, endast för råttor och möss. För råttor och möss ligger LD50 på mellan 100-300mg/kg. Men människor är oftast mycket känsligare.

Det man UPPSKATTAR till att vara en rimlig LD50 för människor är 10-20mg/kg.

Om vi då tar en person som väger 70 kilo som exempel så blir LD50: 700-1400mg

Notera även att LD50 är dosen där 50% av befolkningen dör. Det går alltså att dö av lägre doser än dessa.
Citera
2013-11-13, 18:41
Medlem
elmerengues avatar
triwse//

Varans kvalitet och individens förutsättningar är egentligen det relevanta i det hela. Om man väger runt 75 och inte har sänkt serotoninförråden under de senaste månaderna så ska man känna av 150mg om mottagligheten för substansen är som den ska vara. Att hålla på med stora doser bara för att man inte känner något på de rekommenderade doserna känns dumt i mina ögon då det trots allt är en rejäl omgång skallen får efter en kväll på MDMA.

Ett exempel är jag och mina två polare i somras. Ingen av dem hade kört på år och dar medan jag hade kört 1-2 månader innan men trots det kände jag mer än dem. Nu är jag en gladare individ än dessa nykter men poängen är fortfarande att vi är olika mottagliga, och för dem var ruset mer trippigt (nästan obehagligt) medan det var toppen för mig även om det var trippigt, dock var ju empatin och välmåendet i fokus för mig. Jag tvekar på att de hade mått bättre vid större doser då de visst mådde bra men det var ett skumt rus emellanåt sade dem och större doser hade nog spätt på obehagskänslorna så därför manar jag dig om att vara försiktig. Om du väger normalt så rekommenderar jag dig inte att ta mer än 170mg då du trots allt inte är inne i leken riktigt, och om varan är bra och din hjärna är mottaglig för MDMA så kommer du må dunder på bara 150mg.
Citera
2013-11-13, 20:20
Medlem
bananmuslis avatar
Är så sjukt jävla sugen på mitt MDMA som ligger ett par meter ifrån mig att jag inte vet vart jag ska ta mig till... Har riktigt dålig självdiciplin och kommer aldrig i livet kunna vänta till nyår. Någon som har något bra tips på hur jag ska tänka för att låta bli?
Ps. Har redan försökt uppleva kärlek i det riktiga livet men det funkar inte. Värre biverkningar än efter MDMA ju.
Citera
2013-11-13, 20:28
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Är så sjukt jävla sugen på mitt MDMA som ligger ett par meter ifrån mig att jag inte vet vart jag ska ta mig till... Har riktigt dålig självdiciplin och kommer aldrig i livet kunna vänta till nyår. Någon som har något bra tips på hur jag ska tänka för att låta bli?
Ps. Har redan försökt uppleva kärlek i det riktiga livet men det funkar inte. Värre biverkningar än efter MDMA ju.
Eftersom du provade första gången ganska nyligen
https://www.flashback.org/sp46087740 så kan du köra iaf 1 gång till och få bra effekt på nyår igen.

Men vill du låta bli så är de bara att tänka "Desto längre jag väntar, desto bättre kommer ruset bli"
Vet själv hur svårt det är, har haft ca 200mg kristaller sen sist (sommaren, augusti) liggandes hemma innan jag tog de i helgen... vilket jag inte skulle gjort.

Fick knappt någon effekt alls, nog bara för jag blandbrukat droger mer och mer... Men den helgen som va så va de nog tjacket, alkoholen som sabbade de för mig.

Nästa gång de blir MDMA ska jag kanske ta en kur 5-htp och vara ren i 1-2 veckor och hoppas jag får ut mer av de då.
Citera
2013-11-13, 21:48
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Eftersom du provade första gången ganska nyligen
https://www.flashback.org/sp46087740 så kan du köra iaf 1 gång till och få bra effekt på nyår igen.

Men vill du låta bli så är de bara att tänka "Desto längre jag väntar, desto bättre kommer ruset bli"
Vet själv hur svårt det är, har haft ca 200mg kristaller sen sist (sommaren, augusti) liggandes hemma innan jag tog de i helgen... vilket jag inte skulle gjort.

Fick knappt någon effekt alls, nog bara för jag blandbrukat droger mer och mer... Men den helgen som va så va de nog tjacket, alkoholen som sabbade de för mig.

Nästa gång de blir MDMA ska jag kanske ta en kur 5-htp och vara ren i 1-2 veckor och hoppas jag får ut mer av de då.
Ett annat tips är att prova Piracetam. Verkar inte fungera för alla, men många tycker att det förstärker ruset något enormt. Många säger till och med att det blev som första gången igen.
Citera
2013-11-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Är ju skittråkigt att ta MDMA ensam ju! Man blir lite seg, varm och mysig typ....
Rätt kasst rus utan bra miljö, så rent slöseri att ta det hemma.

MDMA är typ nästan lika miljöberoende som LSD/svamp skulle jag säga, åtminstone när det gäller att få ett bra rus.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-11-13 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in