Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-13, 22:34
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Är ju skittråkigt att ta MDMA ensam ju! Man blir lite seg, varm och mysig typ....
Rätt kasst rus utan bra miljö, så rent slöseri att ta det hemma.

MDMA är typ nästan lika miljöberoende som LSD/svamp skulle jag säga, åtminstone när det gäller att få ett bra rus.
Nu tror jag visserligen på dig när du säger att det är mycket bättre i en miljö med socialt umgänge.

Men att det skulle vara skittråkigt att ta MDMA ensam? Nej. Seg, varm och mysig? Vad hände med den totala euforin då? Den otroligt sköna kroppskänslan, att allting blir så skönt att röra? Trevliga hallisar som man kan uppleva ibland?

Om du känner så lite som du påstår i en hemmamiljö så tar du på tok för små doser.
Citera
2013-11-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Nu tror jag visserligen på dig när du säger att det är mycket bättre i en miljö med socialt umgänge.

Men att det skulle vara skittråkigt att ta MDMA ensam? Nej. Seg, varm och mysig? Vad hände med den totala euforin då?
Nu är jag en av de som aldrig riktigt upplevt någon total eufori på MDMA (kanske rätt subjektivt ifs hur man vill "värdera det") så mitt omdöme kanske är lite negativt, men det rätt härliga välmående som uppkommer, kommer endast när man är på rave eller något.

Citat:
Om du känner så lite som du påstår i en hemmamiljö så tar du på tok för små doser.
Vad jag kan minnas på rak arm har jag tagit 450 mg (kanske går att ta mer, men på tok för litet tycker jag det inte är!) i hemmamiljö och det var dessutom tillsammans med någon. Var rätt mysigt visst och har stora minnesluckor ifs, men tycker inte alls det var samma "MMMMMMMMM" känsla man får när man är ute, helt djävla fuckad och bara kan uppfatta basgång och kramar typ.

Helt annan drog liksom!
Citera
2013-11-13, 22:51
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Nu är jag en av de som aldrig riktigt upplevt någon total eufori på MDMA (kanske rätt subjektivt ifs hur man vill "värdera det") så mitt omdöme kanske är lite negativt, men det rätt härliga välmående som uppkommer, kommer endast när man är på rave eller något.

Vad jag kan minnas på rak arm har jag tagit 450 mg i hemmamiljö och det var dessutom tillsammans med någon. Var rätt mysigt visst och har stora minnesluckor ifs, men tycker inte alls det var samma "MMMMMMMMM" känsla man får när man är ute, helt djävla fuckad och bara kan uppfatta basgång och kramar typ.

Helt annan drog liksom!
Ahh, då förstår jag absolut att du kan känna så!

När jag provade första gången så var det i en hemmamiljö. Och jag fick en total, helt jävla sjuk eufori. Jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv. Det är precis så jag har tänkt mig att det måste kännas att injicera heroin, sådan jävla stark eufori var det. (nu förstår jag att det säkert känns annorlunda att injicera heroin, men det är så jag hade föreställt mig känslan i huvudet)

Men ja, om du inte får den där euforin, då förstår jag dig helt och hållet. Vi som får den kan dock tycka att det även är sjukt nice i en hemmamiljö, även om det optimala självklart är till exempel på en festival eller ett rave.
Citera
2013-11-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Ahh, då förstår jag absolut att du kan känna så!

När jag provade första gången så var det i en hemmamiljö. Och jag fick en total, helt jävla sjuk eufori. Jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv. Det är precis så jag har tänkt mig att det måste kännas att injicera heroin, sådan jävla stark eufori var det. (nu förstår jag att det säkert känns annorlunda att injicera heroin, men det är så jag hade föreställt mig känslan i huvudet)

Men ja, om du inte får den där euforin, då förstår jag dig helt och hållet. Vi som får den kan dock tycka att det även är sjukt nice i en hemmamiljö, även om det optimala självklart är till exempel på en festival eller ett rave.
Hmm aja, hur som kommer bananmusli få en betydligt roligare upplevelse om denne sparar det än om den bränner det en regnig onsdagskväll hemma!

Sparar man det till speciella tillfällen får man mycket mer utav drogen, blir det liksom speciellt tillfälle+ MDMA. Nyår och fester är ju roligt och något man ser fram emot utan knark (eller ja innan man prövat knark, annars orka ), med MDMA blir det 1+1=10000000! Så spara dig, bananmusli det är värt det! Annars blir det "yey MDMAkänslan som jag får varje torsdag på en nyårsfest, fett" istället för "WOOW DEN BÄSTA KVÄLLEN I MITT LIV O.O "

Fan vad sugen jag blev på MDMA nu (och att revja!)...
Senast redigerad av tjackroffe 2013-11-13 kl. 23:05.
Citera
2013-11-14, 02:21
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
triwse//

Varans kvalitet och individens förutsättningar är egentligen det relevanta i det hela. Om man väger runt 75 och inte har sänkt serotoninförråden under de senaste månaderna så ska man känna av 150mg om mottagligheten för substansen är som den ska vara. Att hålla på med stora doser bara för att man inte känner något på de rekommenderade doserna känns dumt i mina ögon då det trots allt är en rejäl omgång skallen får efter en kväll på MDMA.

Ett exempel är jag och mina två polare i somras. Ingen av dem hade kört på år och dar medan jag hade kört 1-2 månader innan men trots det kände jag mer än dem. Nu är jag en gladare individ än dessa nykter men poängen är fortfarande att vi är olika mottagliga, och för dem var ruset mer trippigt (nästan obehagligt) medan det var toppen för mig även om det var trippigt, dock var ju empatin och välmåendet i fokus för mig. Jag tvekar på att de hade mått bättre vid större doser då de visst mådde bra men det var ett skumt rus emellanåt sade dem och större doser hade nog spätt på obehagskänslorna så därför manar jag dig om att vara försiktig. Om du väger normalt så rekommenderar jag dig inte att ta mer än 170mg då du trots allt inte är inne i leken riktigt, och om varan är bra och din hjärna är mottaglig för MDMA så kommer du må dunder på bara 150mg.
Jag har läst runt lite och folk säger att vid en för liten dos så kommer inte man över upcomen ruset och blir inte lika euforiskt och kan bli obehagligt.

Jag börjar dock funderar på om det jag tog i somras var methylone eller något annat, då ruset inte varde så länge för mig. Fast egentligen kommer jag inte riktigt ihåg

Nåja Får bli mellan 150-200mg. Min våg lär ju diffa lite hur som helst.
Citera
2013-11-14, 16:24
Medlem
bumbibiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Jag har läst runt lite och folk säger att vid en för liten dos så kommer inte man över upcomen ruset och blir inte lika euforiskt och kan bli obehagligt.

Jag börjar dock funderar på om det jag tog i somras var methylone eller något annat, då ruset inte varde så länge för mig. Fast egentligen kommer jag inte riktigt ihåg

Nåja Får bli mellan 150-200mg. Min våg lär ju diffa lite hur som helst.

typ 2.5mg/kg är perfekt dos tycker jag . så väger du 100kg så tar du 250mg
Citera
2013-11-14, 16:38
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Om vi säger att jag tar lite sub runt klockan 8 och sen runt 19-20 samma dag tar MDMA, tror ni att det skulle påverka/sabba MDMA-ruset på något sätt?
Citera
2013-11-14, 18:04
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Hmm aja, hur som kommer bananmusli få en betydligt roligare upplevelse om denne sparar det än om den bränner det en regnig onsdagskväll hemma!

Sparar man det till speciella tillfällen får man mycket mer utav drogen, blir det liksom speciellt tillfälle+ MDMA. Nyår och fester är ju roligt och något man ser fram emot utan knark (eller ja innan man prövat knark, annars orka ), med MDMA blir det 1+1=10000000! Så spara dig, bananmusli det är värt det! Annars blir det "yey MDMAkänslan som jag får varje torsdag på en nyårsfest, fett" istället för "WOOW DEN BÄSTA KVÄLLEN I MITT LIV O.O "

Fan vad sugen jag blev på MDMA nu (och att revja!)...

Har beslutat mig för att spara mina kristaller till ett speciellt tillfälle nu! Vet att MDMA är bättre ute bland massa musik och människor, inte för att jag tänkte ta det själv ändå utan tänkte bjuda över någon som kunde ta tillsammans med mig. Kanske inte orkar vänta ända till nyår, för det känns som om de magiska kristallerna har en vit magnetpol på sig och jag har den röda magnetpolen. Jag liksom bara dras till dem, de är nästan allt jag kan tänka på. Låter kanske patetiskt för vissa men jag är typ... förälskad i MDMA. Får samma känsla när jag tänker på ett MDMA-rus som när jag tänker på någon jag gillar. För att citera Bob Dylan: You can't be wise and in love at the same time.
Citera
2013-11-14, 18:55
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Har beslutat mig för att spara mina kristaller till ett speciellt tillfälle nu! Vet att MDMA är bättre ute bland massa musik och människor, inte för att jag tänkte ta det själv ändå utan tänkte bjuda över någon som kunde ta tillsammans med mig. Kanske inte orkar vänta ända till nyår, för det känns som om de magiska kristallerna har en vit magnetpol på sig och jag har den röda magnetpolen. Jag liksom bara dras till dem, de är nästan allt jag kan tänka på. Låter kanske patetiskt för vissa men jag är typ... förälskad i MDMA. Får samma känsla när jag tänker på ett MDMA-rus som när jag tänker på någon jag gillar. För att citera Bob Dylan: You can't be wise and in love at the same time.
Jag tycker inte att det låter patetiskt, jag känner likadant. Det är lite mer än en månad sedan jag provade MDMA första gången, och jag känner mig fortfarande förälskad och vill bara ta det hela tiden. Men mitt sug har minskat ganska rejält ändå, speciellt efter att jag tog MDMA endast två veckor sen jag tog det första gången och fick otroligt dålig effekt. Då lärde jag mig min läxa, och nu försöker jag kontrollera det mer.

Jag tror att förälskelsen släpper efter ett tag, och att både du och jag kommer bli bättre på att kontrollera vårt bruk.
Citera
2013-11-14, 21:49
Medlem
Okej, lite drygt en vecka kvar innan Qlimax och jag har lite funderingar. Hur fan ska man göra för att få ett så långt rus som det bara är möjligt? Ska man börja med en halv eller en hel? När ska man ta den andra och tredje? osv.
Citera
2013-11-15, 01:06
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Okej, lite drygt en vecka kvar innan Qlimax och jag har lite funderingar. Hur fan ska man göra för att få ett så långt rus som det bara är möjligt? Ska man börja med en halv eller en hel? När ska man ta den andra och tredje? osv.

Undrade samma som dig. Hittade denna tråd: https://www.flashback.org/t1348907
Fick en ganska klar syn på hur man borde göra för att kunna hålla igång en hel natt på ett rave
Citera
2013-11-15, 01:31
Medlem
Parabolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747

När du väl är inne i gelredome så är det ecstacy du ska leta efter och när du väl får tag på det hela så kollar du upp dina piller på pillreports eller liknande så du vet vad det är du har fått tag i och hur mycket det innehåller, ha en startdos du vill börja på säg 170mg, när du känner att du verkligen är på gång upp så droppar du igen och när du känner att det börja gå aning neråt så återdoserar du igen tex

Droppar 00:00
Andra 01:00
Tredje 03:00
Fjärde om det blir så 05:00

har gått ungefär efter detta varje gång jag varit på rave men du får verkligen vara med på att saker och ting kommer bli väldigt skeva framåt 3-4 på natten då MDMA't vid höga doser utvecklas till MDA som är neurotoxiskt och hallucinogent, glöm inte att dricka vatten och ta pauser emellanåt! kan vara svårt att komma ihåg när man väl är där men ha det verkligen i åtanke, har sett folk kollapsa på dansgolvet och sett folk halvt som halvt livlösa på bårar när jag gått ut ifrån raves och det är ruskigt läskigt att se och förmodligen ännu värre att uppleva.

Må väl och ses på qlimax!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in