Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-13, 06:37
Medlem
Ördögs avatar
Nya genidrag av Priftis. Det gäller att ha sinne för proportioner, gudbevars! Vad är det för idé att älta en liten tårtattack mot SD, då man vet vilka GIGANTISKA tårtattacker SD skulle kunna utsätta oss för om dom fick makten? För att inte tala om deportationerna, massavrättningarna, förintelselägren och allt det där andra som rassepacket har på sin dolda agenda ...

Marcus Priftis: Vi måste prata om SD:s våld
http://www.dagensarena.se/opinion/ma...a-om-sds-vald/

Även Johan Westerholm visar nya prov på sin märkliga klarsyn i frågan (nu är jag alltså inte ironisk). Tydligen tror han faktiskt att man kan genom ihärdig upplysning kan få opinionen att svänga även inom sosseadeln. Jag kan inte annat än önska honom lycka till.

Val av strategi
http://mitt-i-steget.blogspot.fi/201...-strategi.html
Senast redigerad av Ördög 2013-11-13 kl. 06:44.
Citera
2013-11-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Plågade mig igenom Publicistklubbens debatt om SD och vad man ska kalla dem (en meningslös diskussion som trampat vatten sedan SD var ett 0,1%-parti). Ordväxlingen mellan Anna Hedenmo och Jonna Sima var särskilt plågsam, Sima är så intellektuellt ohederlig att det finns skäl att misstänka att hon helt enkelt inte har ett intellekt värd namnet.

Ja jösses.

Demokrati enligt Wikipedia: Styrelseskick där makten utgår från en stats medborgare via allmänna och fria val.

Demokrati enligt svenska etablissemanget:

1) Felöversätta "människors lika värdighet" i FN-deklarationen till "människors lika värde".
2) Godtyckligt bestämma att människors lika värde = odiskutabel rätt för hela världens befolkning till svenskt medborgarskap och svenska trygghetssystem.
3) Bekämpa partier och de delar av befolkningen som invänder mot punkt 2.

Journalistiskt uppdrag enligt Hedenmo: Förstå och skildra opinionen i Sverige.
Journalistiskt uppdrag enligt Sahlin: Oberoende SVT ska bilda opinion mot alla som inte anser att världen äger Sverige.

Morron,

Jag har också tittat på PK-debatten nu, och jag får nog säga att Anna Hedenmo växte i mina ögon. Hon tog ju faktiskt ställning för demokrati, då alla de andra ville omdefiniera demokrati till att betyda "en viss värdegrund".
All heder åt AH, och dess invers åt de övriga i panelen.
Citera
2013-11-13, 08:24
Medlem
Pandelumes avatar
DN Debatt väljer att publicera Christer Sturmark och Bengt Westerberg som slår ett slag för mångkulturalism underordnad liberalism:

Citat:
Ursprungligen postat av Sturmark, Westerberg, Fahlbeck
”Att vägra ta kvinnor i hand måste få konsekvenser”

Trollhättans kommun gjorde fel när den gav skadestånd till en man som vägrat skaka hand med en kvinna och straffade den tjänsteman som nekade mannen praktikplats. Mannens beteende omfattas inte av religionsfriheten, skriver Reinhold Fahlbeck, Christer Sturmark och Bengt Westerberg.
Citera
2013-11-13, 08:29
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Jag dristar mig till att spekulera i att detta kommer att bli morgondagens twitterstorm och, möjligen, en vattendelare mellan ledarredaktionerna på DN och SvD.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17831297.ab

Det är ännu arla (relativt) morgonkvist, men hittills tycks jag ha gissat fel.

Aftonbladet toppar naturligtvis inte med detta utan kör istället en braskande SD-rubrik:"Löfven: 'Man kan inte lita på vad de säger' " i ungefär 88 punkters typsnitt, med duktig fetning. I traditionell AB anda avser det, om jag förstår det rätt, ett uttalande som gjordes för elva år sedan.

Kanske inte helt otippat ändå. Nästan så man undrar vad det är de försöker undvika...

Lite mer otippat är dock att DN idag släppt igenom en, för mig, otippad debattartikel under med rubriken "Att vägra ta kvinnor i hand måste få konsekvenser" av Fahlbeck, Sturmark och Westerberg.

Väger socialliberal humanistisk feminism, trots allt, tyngre än Islamism under Wol-a-dår-skis ledning? Eller börjar P. W. darra på manchetterna och svikta i sin agendasättande inriktning?
-Edit-
Slutklämen noterades ovan under tiden jag skrev inlägget.
Senast redigerad av hogerspoket 2013-11-13 kl. 08:51.
Citera
2013-11-13, 08:34
Bannlyst
Citat:
Morgonen är ännu tidigt, men hittills tycks jag ha gissat fel.

Aftonbladet toppar naturligtvis inte med detta utan kör istället en braskande SD-rubrik:"Löfven: 'Man kan inte lita på vad de säger' " i ungefär 88 punkters typsnitt, med duktig fetning. I traditionell AB anda avser det, om jag förstår det rätt, ett uttalande som gjordes för elva år sedan.

Kanske inte helt otippat ändå. Nästan så man undrar vad det är de försöker undvika...

Lite mer otippat är dock att DN idag släppt igenom en, för mig, otippad debattartikel under med rubriken "Att vägra ta kvinnor i hand måste få konsekvenser" av Fahlbeck, Sturmark och Westerberg.

Väger socialliberal humanistisk feminism, trots allt, tyngre än Islamism under Wol-a-dår-skis ledning? Eller börjar P. W. darra på manchetterna och svikta i sin agendasättande inriktning?
-Edit-
Slutklämen noterades ovan under tiden jag skrev inlägget.

Dom motsäger ju bara sig själv när artiklarna kommer efter varandra. Sen att dom gett tramsartikeln större utrymme än dödskjutningen är nog inget folk blundar för.
Citera
2013-11-13, 08:50
Medlem
hogerspokets avatar
Ur debattartikeln i DN:

Citat:
En annan fråga som inställer sig är hur konsekvent kommunen är. Skulle den som vägrar ta svarta i hand på grund av ideologisk övertygelse ha fått skadestånd? Skulle en konservativ pingstvän som vägrar skaka hand med homosexuella ha fått skadestånd? Kommunen får naturligtvis inte behandla olika religioner olika. Kommunen måste tydliggöra sin principiella hållning.

Dessutom blev kvinnan felaktigt bestraffad av kommunen. Hon fick en skriftlig varning som nu kommer att följa med henne i cv och referenser. Det är förstås oacceptabelt. Det är anmärkningsvärt att fackförbundet Kommunal inte har agerat kraftfullt för kvinnans sak. Det borde de göra. Hur som helst måste kommunen korrigera sitt misstag, återta den skriftliga varningen och be kvinnan om ursäkt.

Intressant nog så klankar man, med all rätt, ner på kommunen och syltryggarna i Kommunal - men man missar bjälken i den kränkte islamistens ögon - man kanske skulle tillåtit sig att reflektera över systematiken i kvinnoförtrycket? Men det kanske hade inverkat menligt på publiceringsmöjligheterna.

Det dyker även upp en intressant blast from the past från det ursprungliga ärendet nämligen:
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunal PK-dåre som författat reprimanden
(NN har) ”visat bristande omdöme genom att neka praktikant praktikplats och därmed brutit mot Diskrimineringslagen och Trollhättans stads mångfaldsplan”

Ett double think av mått, me thinks. Eller är systematiskt kvinnoförtryck inskrivet i Trollhättans stads mångfaldsplan?
Citera
2013-11-13, 09:09
Medlem
Rois avatar
Självklarheter som den ideologiska eliten inte begriper sig på:
”Varför skulle jag göra det? Där är jag en blatte längst ner på stegen, ni släpper inte in oss på riktigt. Det är mest ett spel för att döva era samveten, jag ser det. Här är jag en individ jämlik alla andra här. Här har jag min släkt, mina vänner, min historia och min framtid. Detta är min hembygd. Heimat.”
Från http://mitt-i-steget.blogspot.fi/201...-strategi.html

Får mig att tänka på
The West—let alone the whole globe—has a wide variety of thedes. But over the last few decades in particular, the West has also developed what we might call antithedes—groups which refuse to acknowledge themselves as groups. The people we tend to call “hipsters”, for example, reject the word “hipster” and the group associations it implies. More importantly, Westerners in general tend to reject an explicitly Western identity. They can be metalheads, weeaboos, wiggers—but White? They’d rather not draw attention to that. There’s a roughly fifty-year-old taboo on noticing that people with the same ancestors tend to be part of the same thedes.
http://theden.tv/2013/07/29/why-theden/
Citera
2013-11-13, 09:50
Moderator
TheLuckys avatar
SVT:s kulturprogram "Kobra" är anmäld till granskningsnämnden efter sitt program om Ungern. Kobra hade gjort ett reportage om högerpopulismen i Ungern och dess påverkan på kultur och samhälle. Detta har mött starka reaktioner, främst från ungersk public service. Kobra är förstås oförstående till det hela. Nu har ungersk television gjort ett eget program om Sverige.

Citat:
"Kobras" program anklagas också för att vara ett politiskt beställningsjobb som ger en ensidig bild av Ungern.

– Jag har bara fått en grovöversättning av det ungerska programmet. Men i princip välkomnar jag förstås att journalister från andra länder ger sin bild av Sverige, säger Eva Beckman, programchef för kultur och samhälle på SVT, till Dagens Media.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3786769.ece

Det där kommer Eva Beckman aldrig att förstå. Sverige har en minst, om inte mycket mer politiskt styrd media än Ungern.
Citera
2013-11-13, 09:54
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
SVT:s kulturprogram "Kobra" är anmäld till granskningsnämnden efter sitt program om Ungern. Kobra hade gjort ett reportage om högerpopulismen i Ungern och dess påverkan på kultur och samhälle. Detta har mött starka reaktioner, främst från ungersk public service. Kobra är förstås oförstående till det hela. Nu har ungersk television gjort ett eget program om Sverige.

I och för sig rätt töntigt att göra ett program om Sverige som "hämnd" för att någon pajas på SVT gjort ett vinklat reportage om Ungern.

Varför bryr sig Ungerns television? Gör som svenska folket och skit i vad Kobra tycker.
Citera
2013-11-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Plågade mig igenom Publicistklubbens debatt om SD och vad man ska kalla dem (en meningslös diskussion som trampat vatten sedan SD var ett 0,1%-parti). Ordväxlingen mellan Anna Hedenmo och Jonna Sima var särskilt plågsam, Sima är så intellektuellt ohederlig att det finns skäl att misstänka att hon helt enkelt inte har ett intellekt värd namnet.

Ja jösses.

Demokrati enligt Wikipedia: Styrelseskick där makten utgår från en stats medborgare via allmänna och fria val.

Demokrati enligt svenska etablissemanget:

1) Felöversätta "människors lika värdighet" i FN-deklarationen till "människors lika värde".
2) Godtyckligt bestämma att människors lika värde = odiskutabel rätt för hela världens befolkning till svenskt medborgarskap och svenska trygghetssystem.
3) Bekämpa partier och de delar av befolkningen som invänder mot punkt 2.

Journalistiskt uppdrag enligt Hedenmo: Förstå och skildra opinionen i Sverige.
Journalistiskt uppdrag enligt Sahlin: Oberoende SVT ska bilda opinion mot alla som inte anser att världen äger Sverige.

Ja jävlar, så pantad Sima är! Hon är uppenbarligen litet intellektuellt bakom. Mona var ju inget slughuvud heller. Att de tycker att SVT inte skall diskutera och problematisera politiska frågor som är angelägna för en stor del av svenska folket är sensationellt - och sensationellt vettlöst.

Det är inte underligt att svensk journalistik håller på att kollapsa...
Citera
2013-11-13, 11:55
Medlem
hogerspokets avatar
Pop goes the weasel.

AB publicerar helt otippat:
Citat:
"Polisen var för aggressiv..."

Via mobil, men headline just nu...
Citera
2013-11-13, 12:08
Medlem
Citat:
Pop goes the weasel.

AB publicerar helt otippat:

Via mobil, men headline just nu...
Ordet "för" i rubriken "polisen var för aggressiv" förekommer inte i texten. Vittnet säger att polisen var aggressiv, "för aggressiv" är Aftonbladets subjektiva, agendamässiga tyckande. Men tilltaget får önskat resultat, nu kablas hundratals tweets ut med "Polisen var FÖR aggressiv" som rubrik.

Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Ja jävlar, så pantad Sima är! Hon är uppenbarligen litet intellektuellt bakom. Mona var ju inget slughuvud heller. Att de tycker att SVT inte skall diskutera och problematisera politiska frågor som är angelägna för en stor del av svenska folket är sensationellt - och sensationellt vettlöst.

Det är inte underligt att svensk journalistik håller på att kollapsa...
Om man inte är observant på kedjan av minst fem tankefel som ligger bakom resonemangen så är man säkert övertygad om att man har rätt.

(1) Demokrati är inte ett statsskick, demokrati är idén om människors "lika värde". (2) Människors lika värde innebär att alla oavsett nationalitet har rätt till svenskt medborgarskap och svensk välfärd. (3) De som inte håller med är odemokratiska. SD håller inte med. (4) SVT har en demokratiparagraf. Därför har Hedenmo en skyldighet att agera aktivistiskt i intervjuer och debatter där Åkesson deltar, och hålla upp en skylt med texten "OBS! Rasistisk ickedemokrat" och en pil som pekar på Åkesson. (5) Denna upplysning kommer att göra att folk slutar rösta på SD, de åker ut ur riksdagen och därmed är demokratin återställd.

Den befängda idén (1) är själva tumören och resten är metastaser. Att (1) inte behandlades i tid har gjort att hela organismen är dödsdömd. Sima och Sahlin kan endast räddas med samma typ av åtgärder man sätter in för att avprogrammera sektmedlemmar. Men mer troligt kommer invandringen av samhällsekonomiska och sociala skäl att strypas inom en överskådlig framtid utan att Sima och Sahlin behandlats, så de kommer att få spendera resten av sina liv i perpetuella primalskrik av övertygelse om att SD "vann", bl.a. på grund av att Hedenmo inte levde upp till sina demokratiska skyldigheter genom att hålla upp den där skylten.

Det är fascinerande och skrämmande hur skruvade människors hjärnor kan bli, men vi har iofs sett det förr (här skulle jag kunna invokera Godwins lag).
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-11-13 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in