2013-11-11, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Om samtalen var inspelade från marken, då dyker det ju (som jag ser det..) upp många intressanta följdfrågor.
Jag väljer bara några..:

-Var när och hur landade planet?
-Vad hände sedan med planet och dom människor som fanns på det?

/T

Flight 93 skulle lyfta 8:00 men kom inte iväg förens 8:42 och trots fördröjningen och att alla visst vad som hänt lyckades terroristerna smyga ombord på planet. Vad hände dessa 42 minuter? Det blir ju extra intressant eftersom inga godkända bilder på terroristerna faktiskt finns trots att det borde finnas tusentals bilder.

Kan mycket väl ha varit Flight 93 som störtade. Den enda planet som jag ser som brutalt osannolikt i denna story är Flight 77 som inte träffade Pentagon.

Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Lägg gärna fram några sådana experter, kan vara intressant att läsa.

Alla källor finns i länkarna.

Citat:
AK Dewdneys studie är bristfällig och bevisar ingenting i det här fallet, så vi kan nog lägga den åt sidan. Vidare finns det flera intressanta exempel som bör ha i åtanke när man diskuterar mobilerna och huruvida det går att ringa och ta emot samtal vid höga höjder. Högre än det som Dewdney menar är helt omöjligt.

Den bevisar mer eller mindre allt så nej det gör vi verkligen inte. Det finns dessutom mer tester FRÅN PLAN som visat samma sak och jag undrar ju lite spontant varför "ni" aldrig gjort testet och faktiskt visat att det funkar? Borde ju vara världens enklaste sak men allt som finns på film säger motsatsen så bevisar ingenting? Nä skärpning.
Man har givetvis försökt testa att ringa från dessa höjder men misslyckats totalt det är därför bara ord finns men precis ingenting konkret.

Förklara också den kristallklara linan som indikerar "full bar" på samtliga mobiler.

Citat:
Två exempel från 9/11:

Ett par exempel från andra tillfällen:.

Höjd och plan och årtal?

Citat:
Institute of Electrical and Electronics Engineers gjorde ett test där man upptäckte detta:

Takeoff and landing igen.

Citat:
Läste du inte hela citatet? Här är den mest intressanta delen, en gång till:

"Some older phones, which have stronger transmitters and operate on analog networks, can be used at a maximum altitude of 10 miles, while phones on newer digital systems can work at altitudes of 5 to 6 miles. A typical airline cruising altitude would be 35,000 feet, or about 6.6 miles."

Vet vi om passagerarna som använde mobiltelefoner hade dessa äldre mobiltelefoner? Nej det vet vi inte, men det är inte omöjligt.

Jag läste det som var intressant och dom tog isär deras egen teori och igen man påstår det men inte ett enda litet bevis finns för saken.
Dessutom kan man fortfarande inte förklara handoff problematiken.

Citat:
Minst 9 personer? Källa på det? Om jag har förstått det hela rätt så gjordes majoriteten av samtalen från airphones, som fungerade vid höga höjder. Oavsett så har jag nu lagt fram exempel som visar på att mobilsamtal mycket väl kan ha genomförts vid högre höjder.

Precis samma länk. Nej du har inte ett enda konkret bevis och jag upprepar väl igen då att hela teorin från Popular Mechanics och deras "experter" bara är en ren och skär lögn och bygger på 2 samtal men ingen expert i världen kan förklara Glicks 18 minuter långa samtal med perfekt lina och utan avbrott från en mobil, på 39000 feet och i 560 mph.
Citera
2013-11-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros

Kan mycket väl ha varit Flight 93 som störtade.

Ok, men CeeCee Lyles överlevde då tydligen kraschen och kunde sedan från marken göra sina samtal?
(Eftersom du tydligen inte tror att samtalen gjordes från flygplan i luften...)
Vart tog Lyles vägen sedan? Var det flera på planet som överlevde?
Jag får inte ihop det, men du kanske kan reda ut ...?

/T
Citera
2013-11-12, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ok, men CeeCee Lyles överlevde då tydligen kraschen och kunde sedan från marken göra sina samtal?
(Eftersom du tydligen inte tror att samtalen gjordes från flygplan i luften...)
Vart tog Lyles vägen sedan? Var det flera på planet som överlevde?
Jag får inte ihop det, men du kanske kan reda ut ...?

/T

Hmm? Att samtalen gjordes innan kraschen tror jag alla är eniga om? Jag redogjorde ju precis för när dom kan ha gjorts eftersom det är 42 minuter som är "odokumenterade".
Citera
2013-11-12, 12:16
Medlem
Citat:
... Att samtalen gjordes innan kraschen tror jag alla är eniga om? ...

Ja, men då måste man vara överens om att det går att telefonera med mobiltelefon från ett flygplan under gång. Och det finns ju folk som tvärnekar till att det skulle gå, men alltså inte du.
Bra så!

Istället hör du tydligen till dom som tycker att Lyle säger "it's a frame", och då är frågan i vilket scenario passar detta in?
Vore intressant att få din bild av vad som hände.

/T
Citera
2013-11-12, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ja, men då måste man vara överens om att det går att telefonera med mobiltelefon från ett flygplan under gång. Och det finns ju folk som tvärnekar till att det skulle gå, men alltså inte du.
Bra så

Fast igen då. I 42 minuter stod man på marken och det är gott om tid att spela in alla samtal. Att man kan ringa från mobiltelefon på låga höjder från ett flygplan har jag inte sett någon förneka heller. Det finns ingen konflikt där.

Citat:
Istället hör du tydligen till dom som tycker att Lyle säger "it's a frame", och då är frågan i vilket scenario passar detta in?
Vore intressant att få din bild av vad som hände.

/T

Jag frågar väl igen vad du hör?
Att det inte är en yttre terroristattack såklart. Dom som hotar CeeCee är landsmän för skillnaden mellan araber och jänkare ser alla.
Citera
2013-11-12, 14:10
Medlem
Citat:
Fast igen då. I 42 minuter stod man på marken och det är gott om tid att spela in alla samtal. Att man kan ringa från mobiltelefon på låga höjder från ett flygplan har jag inte sett någon förneka heller. Det finns ingen konflikt där.

Jag frågar väl igen vad du hör?
Att det inte är en yttre terroristattack såklart. Dom som hotar CeeCee är landsmän för skillnaden mellan araber och jänkare ser alla.
Ja, nu blev det ju klart och logiskt...:

Under tiden som planet väntar på att lyfta så ringer CeeCee sina samtal där hon bl.a. berättar om en pågående kapning. Men, det är alltså ingen kapning utan "a frame".
Sedan så lyfter planet och störtar i en grop, eller försvinner eller..?????

"I'm still confused, but on a higher level..."!

/T
Citera
2013-11-12, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ja, nu blev det ju klart och logiskt...:

Under tiden som planet väntar på att lyfta så ringer CeeCee sina samtal där hon bl.a. berättar om en pågående kapning. Men, det är alltså ingen kapning utan "a frame".
Sedan så lyfter planet och störtar i en grop, eller försvinner eller..?????

"I'm still confused, but on a higher level..."!

/T

Fast det är ju inspelat på en telefonsvarare så det behöver inte ske i realtid och kan därmed ha spelats in när som och det var ju du som började yra om att överleva kraschen så redan där fattade jag inte vad du for efter. Förklara nu konflikten där och vad är det som är konstigt? Vad som hänt med planet och passagerarna är inte intressant för det är ju världens enklaste sak att få det att försvinna men vi kommer inte komma någonstans om jag ska försöka förklara dina tankar.
Citera
2013-11-12, 17:36
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Kan mycket väl ha varit Flight 93 som störtade. Den enda planet som jag ser som brutalt osannolikt i denna story är Flight 77 som inte träffade Pentagon.
Nu är det ju inte Pentagon vi diskuterar, men jag är ändå nyfiken på att höra dina teorier om vad som hände, då du inte tror att Flight 77 kraschade där.

Citat:
Alla källor finns i länkarna.
Eftersom jag är så snäll och ger dig enkla källor så kanske du också kan vara det. Att länka flera timmar långa dokumentärer känns väl lite tråkigt, så du får i så fall gärna lägga fram de olika tidpunkterna då experterna visar sig. Om du nu inte har några textkällor.

Citat:
Den bevisar mer eller mindre allt så nej det gör vi verkligen inte. Det finns dessutom mer tester FRÅN PLAN som visat samma sak och jag undrar ju lite spontant varför "ni" aldrig gjort testet och faktiskt visat att det funkar? Borde ju vara världens enklaste sak men allt som finns på film säger motsatsen så bevisar ingenting? Nä skärpning.
Man har givetvis försökt testa att ringa från dessa höjder men misslyckats totalt det är därför bara ord finns men precis ingenting konkret.

Förklara också den kristallklara linan som indikerar "full bar" på samtliga mobiler.
Bevisar studien mer eller mindre allt? Köper du allt som konspirationsteoretiker spottar ur sig eller? Som jag redan har förklarat så utför Dewdney sitt lilla experiment över den folktäta staden London, Otario medan Flight 93 flög över landsbygdsområden. Det är en viktig skillnad.

Citat:
Höjd och plan och årtal?
Jag kan tyvärr inte svara på vad för sorts olika flygplan det handlar om i alla exempel, inte heller årtalen. I ett exempel står det dock tydligt beskrivet att det är en 757. I andra exempel kan man nästan fastslå att det handlar om något sorts passagerarflygplan. Höjderna står också beskrivna i ett par av dessa exempel.

Varför spelar det någon roll vad för sorts flygplan det handlar om? Du köper ju uppenbarligen Dewdneys experiment trots att han utförde det i ett litet Cessna-flygplan, dvs. inte ett stort passagerarplan.

Citat:
Takeoff and landing igen.
Nej, nu läste du citatet helt fel. Vi tar det en gång till.

"Over the course of three months in late 2003, we investigated the possibility that portable electronic devices interfere with a plane's safety instruments by measuring the RF spectrum inside commercial aircraft cabins. What we found was disturbing. Passengers are using cellphones, on the average, at least once per flight, contrary to FCC and FAA regulations, and sometimes during the especially critical flight phases of takeoff and landing."

Institute of Electrical and Electronics Engineers upptäckte alltså att passagerare använde sina telefoner åtminstone en gång under flygningarna, och att det ibland skedde t.o.m. under uppstigningarna och landningarna. Det handlar alltså inte om enbart uppstigningar och landningar, och jag förstår verkligen inte hur du tolkar citatet som så. Läs om, läs rätt.

Citat:
Jag läste det som var intressant och dom tog isär deras egen teori och igen man påstår det men inte ett enda litet bevis finns för saken.
Dessutom kan man fortfarande inte förklara handoff problematiken.

Experimentet som Institute of Electrical and Electronics Engineers utförde under 2003 talar för att det fungerar, så jag ser ingen anledning att misstro experterna som talar om de äldre mobiltelefonerna heller.

Citat:
Precis samma länk. Nej du har inte ett enda konkret bevis och jag upprepar väl igen då att hela teorin från Popular Mechanics och deras "experter" bara är en ren och skär lögn och bygger på 2 samtal men ingen expert i världen kan förklara Glicks 18 minuter långa samtal med perfekt lina och utan avbrott från en mobil, på 39000 feet och i 560 mph.
Jeremy Glicks samtal kanske helt enkelt inte kom från en mobiltelefon, eller hur?

Från en nyhetsartikel om hans samtal:

Citat:
"In the opposite lavatory, Jeremy Glick, an internet company worker from Hewitt, New Jersey, telephoned Lyzbeth, his wife, on his mobile".

En annan nyhetsartikel säger dock:

Citat:
"Jeremy Glick, 31, used a GTE Airfone to call his wife from Flight 93".

En tredje nyhetsartikel:

Citat:
...Passenger Jeremy Glick, 31, of West Milford, N.J., called his wife from the airphone to say they had been hijacked by three knife-wielding Arabs in red headbands...

Motsägelser och felrapporterar är vanliga vid såna här händelser. Men vi kan även ha i åtanke att Glicks fru skrivit en bok där hon nämner "he said he was calling me on the seat-back phone".

Källor:
http://www.911myths.com/index.php/Jeremy_Glick
http://www.911myths.com/index.php/Mobiles_at_altitude
Citera
2013-11-12, 21:07
Bannlyst
Citat:
Nu är det ju inte Pentagon vi diskuterar, men jag är ändå nyfiken på att höra dina teorier om vad som hände, då du inte tror att Flight 77 kraschade där.

Det var helt klart en drönare.
Cheney som säger att man inte ska skjuta ner planet.
Ett plan som rycker upp 5 lyktstolpar.
Människor som inte kunde flyga för fem öre gör världshistoriens jävla 360 som piloter med 30 års erfarenhet säger sig aldrig skulle kunna göra.
Manipuleringen av bilderna där man klippt bort det som träffade Pentagon. (nyckeln)
Det extremt ologiska stället att krasha in i.
VMO.
Flutter.
Rumsfeldts intervju den 10 september.
Var är planet när det krashat?
Varför har NIST klippt bort motorena?
Varför försvann vingarna innan impact?

Citat:
Eftersom jag är så snäll och ger dig enkla källor så kanske du också kan vara det. Att länka flera timmar långa dokumentärer känns väl lite tråkigt, så du får i så fall gärna lägga fram de olika tidpunkterna då experterna visar sig. Om du nu inte har några textkällor.

Fast snälla du skulle jag nu skriva ut det så är det typ 20 poster jag behöver göra.
Det räcker att se del 1 som bara är på 2 timmar för just det här eller ja det räcker att bara kolla just den delen tom som är på ca 30 min.

Citat:
Bevisar studien mer eller mindre allt? Köper du allt som konspirationsteoretiker spottar ur sig eller? Som jag redan har förklarat så utför Dewdney sitt lilla experiment över den folktäta staden London, Otario medan Flight 93 flög över landsbygdsområden. Det är en viktig skillnad.

Ja den gör ju faktiskt det när man påstår att man klarat 1000% högre höjder än vad som någonsin har visat sig vara möjligt när det filmats....
Jag frågar dig igen om du brukar ha bättre signalstyrka i en öde skog eller i en storstad? Du får nog bestämma dig för om handoff är problematiskt eller inte.

Den kristallklara linan dessutom, förklaring tack.

Citat:
Jag kan tyvärr inte svara på vad för sorts olika flygplan det handlar om i alla exempel, inte heller årtalen. I ett exempel står det dock tydligt beskrivet att det är en 757. I andra exempel kan man nästan fastslå att det handlar om något sorts passagerarflygplan. Höjderna står också beskrivna i ett par av dessa exempel.

Varför tror du mer på text än att faktiskt se saker med dina egna ögon?
Jag var i Barcelona för några månader sen och min signalstyrka försvann även den på ca 3000m och det är 12 år senare.

Citat:
Varför spelar det någon roll vad för sorts flygplan det handlar om? Du köper ju uppenbarligen Dewdneys experiment trots att han utförde det i ett litet Cessna-flygplan, dvs. inte ett stort passagerarplan.

För att man givetvis inte kan jämföra med plan med massiva radiotransistors med Boeings som inte har några alls för mobiler utan bara för airphones.

Citat:
Nej, nu läste du citatet helt fel. Vi tar det en gång till.

"Over the course of three months in late 2003, we investigated the possibility that portable electronic devices interfere with a plane's safety instruments by measuring the RF spectrum inside commercial aircraft cabins. What we found was disturbing. Passengers are using cellphones, on the average, at least once per flight, contrary to FCC and FAA regulations, and sometimes during the especially critical flight phases of takeoff and landing."

Institute of Electrical and Electronics Engineers upptäckte alltså att passagerare använde sina telefoner åtminstone en gång under flygningarna, och att det ibland skedde t.o.m. under uppstigningarna och landningarna. Det handlar alltså inte om enbart uppstigningar och landningar, och jag förstår verkligen inte hur du tolkar citatet som så. Läs om, läs rätt.

Ja man pratar om att planet störs av radiovågar hur är detta relevant för att få fram samtal?

Citat:
Experimentet som Institute of Electrical and Electronics Engineers utförde under 2003 talar för att det fungerar, så jag ser ingen anledning att misstro experterna som talar om de äldre mobiltelefonerna heller.

Jag är dock rätt trött på snack. Visa mig det då med egna ögon för snacka kan precis alla. Experter som papegojor.

Citat:
Jeremy Glicks samtal kanske helt enkelt inte kom från en mobiltelefon, eller hur?

Det kom med 100% säkerhet från hans mobil eftersom hans smeknamn kom upp på deras mobiler vilket det inte hade gjort om airphones hade använts. Intervjuer med släkten finns som sagt. Kolla som sagt länkarna.
Popular Mechanics "endast 2 mobilsamtal skedde" teori är totalt rövknullad om jag ska vara lite grov.
Citera
2013-11-12, 21:37
Medlem
Citat:
Fast det är ju inspelat på en telefonsvarare så det behöver inte ske i realtid och kan därmed ha spelats in när som och det var ju du som började yra om att överleva kraschen så redan där fattade jag inte vad du for efter. Förklara nu konflikten där och vad är det som är konstigt? Vad som hänt med planet och passagerarna är inte intressant för det är ju världens enklaste sak att få det att försvinna men vi kommer inte komma någonstans om jag ska försöka förklara dina tankar.
Jag förstår inte heller riktigt hur du tänker dig händelseförloppet. Hur kunde de skyldiga veta att det inspelade samtalet skulle kopplas till en telefonsvarare? Och andra på planet ringde och pratade med livs levande personer, så var befann de sig då?

Passagerarna kliver alltså på planet. Under de 42 minuter som det är försenat tvingar amerikaner som låtsas vara araber åtminstone av dem att spela in ett nödsamtal som man väntar med att skicka till mottagaren. Vilka sitter vid spakarna när planet lyfter - vanliga piloter eller "kapare"? Och hur får man enkelt ett plan och dess passagerare att försvinna? När tar det falska planet dess plats innan det störtar eller skjuts ner över Shanksville?
Citera
2013-11-12, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Jag förstår inte heller riktigt hur du tänker dig händelseförloppet. Hur kunde de skyldiga veta att det inspelade samtalet skulle kopplas till en telefonsvarare? Och andra på planet ringde och pratade med livs levande personer, så var befann de sig då?

Passagerarna kliver alltså på planet. Under de 42 minuter som det är försenat tvingar amerikaner som låtsas vara araber åtminstone av dem att spela in ett nödsamtal som man väntar med att skicka till mottagaren. Vilka sitter vid spakarna när planet lyfter - vanliga piloter eller "kapare"? Och hur får man enkelt ett plan och dess passagerare att försvinna? När tar det falska planet dess plats innan det störtar eller skjuts ner över Shanksville?

What? Antingen så försöker man diskutera saker eller så lägger man ord i munnen på folk och jag är enbart intresserad av det förstnämnda.
Citera
2013-11-12, 22:12
Medlem
Citat:
What? Antingen så försöker man diskutera saker eller så lägger man ord i munnen på folk och jag är enbart intresserad av det förstnämnda.
Jag förstår att du vill diskutera, så det var därför jag undrade hur din bild av händelseförloppet ser ut. Om du förklarar vad du tror hände efter att passagerarna klev på planet fram till att nåt hände i Shanksville så behöver ingen missförstå nåt eller riskera att lägga ord i nån annans mun. Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in