2013-11-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Varför? Finns ju tom diagram i dokumentären över tidslinjen.
Må det, men vilka fakta är dom diagramen baserade på?

Citat:
Hör du Ceecee Lyles säga något annat än "its a frame"?

Det där är bara fantasier/"önsketänkande".
Har hört liknande sedan "hedenhös", när folk påstår att deras bandspelare fått in "andar"...
Man hör det man vill höra...

/T
Citera
2013-11-09, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Det jag skulle vilja veta vad det var för nått som fick balkarna i wtc att smälta,
Flygplanen måste ha varit lastade med något, Flygfotogen säger det bara tjoff med när det kommer i kontakt med eld, därav eldsvampen man ser på bilder, finns ju inte mycket som brinner med kolsvart rök så länge i en kontorsbyggnad? byggnaden är gjord i betong och stål, mycket glas finns också runt den..

Njä det måste funnits i byggnaden redan innan.

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Må det, men vilka fakta är dom diagramen baserade på?

Nu kommer jag inte ihåg vad just den myndigheten faktiskt heter men se del 1 så klaras dom frågetecken upp.

Citat:
Det där är bara fantasier/"önsketänkande".
Har hört liknande sedan "hedenhös", när folk påstår att deras bandspelare fått in "andar"...

/T

Så vad säger hon? Att hon viskar något hör ju alla.
Citera
2013-11-10, 02:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

/T

Vad vill du höra?
Citera
2013-11-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vad vill du höra?

Eftersom jag ju måste räknas till "skeptikernas skara" så är jag ju inte fallen för fantasifulla tolkningar av ljud- och videoinspelningar.
Men i ett vidare perspektiv så finns det förvisso saker jag skulle vilja höra:

- R Gage säger (ungefär) "Nu på fredag lämnar AETruth in sin petition till kongressen"
- En "riktig" whistleblower som säger: "Jag var personligen delaktig i att rigga WTC-tornen med nukes/termit/sprängämnen, men nu kan jag inte tiga längre!"

Vad ger du för odds på dessa....

/T
Citera
2013-11-10, 11:17
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Eftersom jag ju måste räknas till "skeptikernas skara" så är jag ju inte fallen för fantasifulla tolkningar av ljud- och videoinspelningar.
Men i ett vidare perspektiv så finns det förvisso saker jag skulle vilja höra:

- R Gage säger (ungefär) "Nu på fredag lämnar AETruth in sin petition till kongressen"
- En "riktig" whistleblower som säger: "Jag var personligen delaktig i att rigga WTC-tornen med nukes/termit/sprängämnen, men nu kan jag inte tiga längre!"

Vad ger du för odds på dessa....

/T

Oddsen att Gage ska höras viska något på Lyles inspelade telefonsamtal är nog ganska höga.
Själv tycker jag mig höra Its a frame.
Citera
2013-11-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Oddsen att Gage ska höras viska något på Lyles inspelade telefonsamtal är nog ganska höga.
Själv tycker jag mig höra Its a frame.

Låt oss för diskussionens skull anta att Lyle faktiskt viskar It's a frame.
Vad skulle det kunna betyda i ett större konspirations-sammanhang?

Jag anar att det skulle kunna tolkas som att kapningen på något sätt skulle vara "falsk",
men hur & varför har jag själv svårt att få ihop...

/T
Citera
2013-11-10, 16:05
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Nej men det man kan konstatera är att det är helt sjukt osannolikt att det skulle fungera. Att minst 9 personer lyckas gå igenom alla dessa problem med en kristallklar lina händer givetvis inte.
Fast om du fortsätter kolla på länken jag gav dig så ser du att allt det där är totalt sönderslaget. Vem fan bryr sig om vad tveksamma experter säger när INGA experiment på att ringa från 30000 feet någonsin har fungerat? Man måste trots allt bygga sina teorier på något.
Tveksamma experter? Vidare skulle jag nog inte kalla det för en kristallklar lina, med tanke på att samtalen ofta bröts.

Citat:
Cell phones work on airplanes? Why does the FAA discourage their use? What's the maximum altitude at which a cell phone will work?

From this morning's New York Times: "According to industry experts, it is possible to use cell phones with varying success during the ascent and descent of commercial airline flights, although the difficulty of maintaining a signal appears to increase as planes gain altitude. Some older phones, which have stronger transmitters and operate on analog networks, can be used at a maximum altitude of 10 miles, while phones on newer digital systems can work at altitudes of 5 to 6 miles. A typical airline cruising altitude would be 35,000 feet, or about 6.6 miles."
Källa: http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2001/09/explainer_mailbag_explainer_asks_readers_tell.html

Citat:
Fast nej? Man börjar ju med en fet lögn direkt 39000 feet är inte "generally low altitude" hur man än vänder och vrider på och jag upprepar igen att Popular Mechanics bygger hela denna tesen på 2 samtal och som jag sa dom KANSKE kan förklaras med då får man förklara allt annat med och inte ljuga och påstå att samtalen kom från airphones.
Så du får bestämma dig för om du tror att alla släktingar/vänner ljuger + att FBI/CIAs dokument är felaktiga eller om Popular Mechanics bara svamlar.
Nu får du ursäkta mig, men jag hänger inte riktigt med i dina inlägg längre. Kan du klargöra för mig hur många samtal som, enligt dig, gjordes med airphones respektive mobiltelefoner? Och vad exakt är det jag måste bestämma mig för?

Citat:
EDIT: är du säker på att det är samma test förresten? Har du film från Dewdneys experiment?
Ja, jag är helt säker:

Citat:
In 2003, Dewdney conducted three aerial experiments on cellphone communication, in attempts to prove that cellphones will not function on passenger aircraft when in flight.[7] The last experiment was filmed and broadcast by Japan's TV Asahi.
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Dewdney
Citera
2013-11-11, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Tveksamma experter? Vidare skulle jag nog inte kalla det för en kristallklar lina, med tanke på att samtalen ofta bröts.?

Ja tveksamma eftersom dom bygger sin tes på en totalt felaktig teori från början, det finns ju precis lika många experter som jag skådat säga precis tvärtom så då tycker jag det är lämpligt att bygga sin tes på vad som faktiskt funkar i praktiken och inte. Dör mobiler redan vid 3000 feet och 350 mph så finns det inte en möjlighet att det skulle funka på 39000 feet och i 560 mph.
Med kristallklar menar jag alltså kvalitén på samtalen där det är mer eller mindre noll störningsljud i bakgrunden, brukar din mobil låta så på 1 eller 2 signalstreck?

Citat:
Källa: http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2001/09/explainer_mailbag_explainer_asks_readers_tell.html

Precis, enbart på låga höjder vid lyft och vid landning för något bevis på att det någonsin funkat på 35000 feet finns som sagt inte.

Citat:
Nu får du ursäkta mig, men jag hänger inte riktigt med i dina inlägg längre. Kan du klargöra för mig hur många samtal som, enligt dig, gjordes med airphones respektive mobiltelefoner? Och vad exakt är det jag måste bestämma mig för?

Ja man säger låg höjd från Popular Mechanics håll och höjden men talar om är 39000 feet, det är en direkt lögn alltså.
Minst 9 personer gjorde samtal med mobil. Det du ska bestämma dig för är om alla andra ljuger där inkluderat släktingar/vänner/FBI/CIA eller om Popular Mechanics bara ljuger.
Deras tes och deras "experter" bygger som sagt HELA sin tes på att bara 2 mobilsamtal faktiskt gjordes så vilka ljuger? För det är ju uppenbart att någon gör det.
Citera
2013-11-11, 12:41
Medlem
Citat:

Men som jag sa från början, fokusera på dynamiken i samtalen istället. Hör du Ceecee Lyles säga något annat än "its a frame"?

Låt oss anta att du har rätt; hon säger verkligen "it's a frame".
Enligt din uppfattning: Var befinner hon sig när hon säger detta?

/T
Citera
2013-11-11, 13:35
Bannlyst
Citat:
Låt oss anta att du har rätt; hon säger verkligen "it's a frame".
Enligt din uppfattning: Var befinner hon sig när hon säger detta?

/T

Hör du något annat? Jag fick ju liksom "its a frame" i halsen lite grann när jag såg det första gången så har du någon alternativ tolkning på vad hon viskar?

Ingen aning faktiskt. Flight 93 och vad som hände där är ju det som det finns minst info om. Nerskjutet, marken som slukade planet eller drönare har alla uppenbara problem som teori. Jag tänker mig dock att samtalen var inspelade från marken eftersom hon är så sjukt lugn i början och verkligen låter som om hon läser från ett manus från en kristallklar lina mer eller mindre helt utan bakgrundsljud trots att dom officiellt när detta samtal äger rum bara är sekunder från att attackera kaparna för att sedan i sista meningarna bara visa upp total dödsångest som om hon var så äckligt säker på att hon skulle dö. Varför kaparna inte försöker iaf attackera något hus/lägenhet/affär eller liknande får jag inte heller ihop eftersom om dom nu dödat piloterna så vet dom ju att alla på planet är stendöda i vilket fall så helt plötsligt få panik och bara vilja störtdyka rätt ner är bara jättemärkligt.
Citera
2013-11-11, 16:58
Medlem
Citat:

Ingen aning faktiskt....... Jag tänker mig dock att samtalen var inspelade från marken ........

Om samtalen var inspelade från marken, då dyker det ju (som jag ser det..) upp många intressanta följdfrågor.
Jag väljer bara några..:

-Var när och hur landade planet?
-Vad hände sedan med planet och dom människor som fanns på det?

/T
Citera
2013-11-11, 17:17
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ja tveksamma eftersom dom bygger sin tes på en totalt felaktig teori från början, det finns ju precis lika många experter som jag skådat säga precis tvärtom så då tycker jag det är lämpligt att bygga sin tes på vad som faktiskt funkar i praktiken och inte. Dör mobiler redan vid 3000 feet och 350 mph så finns det inte en möjlighet att det skulle funka på 39000 feet och i 560 mph.
Med kristallklar menar jag alltså kvalitén på samtalen där det är mer eller mindre noll störningsljud i bakgrunden, brukar din mobil låta så på 1 eller 2 signalstreck?
Lägg gärna fram några sådana experter, kan vara intressant att läsa.

AK Dewdneys studie är bristfällig och bevisar ingenting i det här fallet, så vi kan nog lägga den åt sidan. Vidare finns det flera intressanta exempel som bör ha i åtanke när man diskuterar mobilerna och huruvida det går att ringa och ta emot samtal vid höga höjder. Högre än det som Dewdney menar är helt omöjligt.

Två exempel från 9/11:

Citat:
Downs, a software salesman, learned of the terrorist attacks while on a commercial flight returning home from South America. The captain explained that "terrorist attacks on airplanes" meant they were making an emergency landing. People on board using cell phones soon discovered the true nature of the day's events. "We found out from people using their phones that the World Trade Center was hit, and some unspecified area in Washington," Downs recalls.

Citat:
...we were forced to make an emergency landing in Cleveland because there were reports that a bomb or hijacking was taking place on our plane. The pilot had radioed that there was suspicious activity in the cabin since one of the passengers was speaking urgently on his cellphone and ignored repeated flight attendant requests to stop using his cell phone while in flight.

Ett par exempel från andra tillfällen:

Citat:
I sat next to a woman who answered her cell phone at 30,000 feet, just above Mt Adams, on my way to Seattle. She answered to tell the person that she couldn't talk to them as she was on a plane.

Citat:
People were using them during the whole flight. They would get constantly cut off and have to re-connect as we went over areas that didn't have service.

Citat:
I was flying in a 757 somewhere in the 35,000 feet or thereabouts altitude when the cell phone in the briefcase of the passenger next to me started to ring. He quickly opened the briefcase and took off the battery then sheepishly looked around to see if a FA had heard it. He told me that he was using it in the terminal and forgot to turn it off.

Institute of Electrical and Electronics Engineers gjorde ett test där man upptäckte detta:

Citat:
Over the course of three months in late 2003, we investigated the possibility that portable electronic devices interfere with a plane's safety instruments by measuring the RF spectrum inside commercial aircraft cabins. What we found was disturbing. Passengers are using cellphones, on the average, at least once per flight, contrary to FCC and FAA regulations, and sometimes during the especially critical flight phases of takeoff and landing.

Källa: http://www.911myths.com/index.php/Mobiles_at_altitude

Citat:
Precis, enbart på låga höjder vid lyft och vid landning för något bevis på att det någonsin funkat på 35000 feet finns som sagt inte.

Läste du inte hela citatet? Här är den mest intressanta delen, en gång till:

"Some older phones, which have stronger transmitters and operate on analog networks, can be used at a maximum altitude of 10 miles, while phones on newer digital systems can work at altitudes of 5 to 6 miles. A typical airline cruising altitude would be 35,000 feet, or about 6.6 miles."

Vet vi om passagerarna som använde mobiltelefoner hade dessa äldre mobiltelefoner? Nej det vet vi inte, men det är inte omöjligt.

Citat:
Ja man säger låg höjd från Popular Mechanics håll och höjden men talar om är 39000 feet, det är en direkt lögn alltså.
Minst 9 personer gjorde samtal med mobil. Det du ska bestämma dig för är om alla andra ljuger där inkluderat släktingar/vänner/FBI/CIA eller om Popular Mechanics bara ljuger.
Deras tes och deras "experter" bygger som sagt HELA sin tes på att bara 2 mobilsamtal faktiskt gjordes så vilka ljuger? För det är ju uppenbart att någon gör det.
Minst 9 personer? Källa på det? Om jag har förstått det hela rätt så gjordes majoriteten av samtalen från airphones, som fungerade vid höga höjder. Oavsett så har jag nu lagt fram exempel som visar på att mobilsamtal mycket väl kan ha genomförts vid högre höjder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in