Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Expertvittne:
"Om 22-åringen gjort det här borde det synas. Han har svårt att städa i vardagssituationer", säger arbetsterapeuten om sina tankar kring 22-åringen som tänkbar gärningsman.
Expertvittne är väl att ta i, hon är arbetsterapeut.
Det viktiga är inte om han har svårt att städa, det viktiga är vad han kan göra...om han vill. Givetvis kan han städa. Han vet hur man dammsuger och torkar golv, han har förmodligen sett sina föräldrar göra det mängder av ggr. Men det är inte roligt, inte givande eller intressant, alltså orkar han inte lägga tid på det, för han får inte ut något av det. Så svårigheten ligger inte i fysisk förmåga eller vetskapen om hur man gör, utan helt i intresse och motivation. Det är således totalt irrelevant för hans ev förmåga att mörda, stycka eller undanröja en kropp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Interessant och skrämmande karaktär vittnesmål om MB:
Förhör med CR den 28-5.2013
FUP 1129
CR säger att hennes tips är ointressant nu när polisen har tagit en annan kille än MB
. Förhörsledaren ber CR ändå att berätta om hennes tips. CR berättar att hon har
känt MB i många år, hon säger att det är minst 10 år sedan som hon lärde känna
honom. CR lärde känna MB genom att han var karatetränare åt hennes son MR
CR uppger att hon och sonen flyttade för ca 6,5 års sedan från Boden. CR uppger att
en tid före de skulle flytta så strulade hon med MB. MB skulle gå isär från AN som
han var med. CR berättar att hon var med MB och han och sonen låtsasbråkade, men
plötsligt så svartnade det för MB och han slog sonen på riktigt. CR försökte att få
MB att ge sig men han såg svart, och slutade inte. Till slut så lugnade MB sig och
avbröt, CR sa till MB att han skulle be MR (sonen) om ursäkt. MB svarade bara kallt
att MR (sonen) förtjänade det och vägrade att be om ursäkt.
CR tänkte då att hon inte kunde vara ihop med någon som gjorde så mot hennes son.
CR säger att egentligen så var det denna händelse som gjorde att det tog slut med MR.
CR uppger att hon umgicks med MB efter händelsen med hennes son. Hon sa till
MB att "jag ska berätta om vårat strul för AN". CR säger att MB tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".
CR säger att MB saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
CR säger att hon vid något tillfälle sagt till MB att förr eller senare så kommer AN
att få veta. MB har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem".
Vore jag advokat BF skulle jag kalla detta vittne...
Jag betvivlar inte att MB har ett hett temprament och går över gränsen när han brinner av ibland, det medger han också själv. Dock ställer jag mig aningen tveksam till detta vittne, och det pga detta:
Citat:
"plötsligt[b] så svartnade det för MB och han slog sonen på riktigt. CR försökte att få
MB att ge sig men han såg svart, och slutade inte["
Och...
Citat:
CR uppger att hon umgicks med MB efter händelsen med hennes son
Så denne vältränade, förmodligen ganska starka karatenissen blir plötsligt galen och börjar slå sonen på riktigt, han blir svart i ögonen och slutar inte. Sonen måste ju ha fått några rejäla smällar med den beskrivningen kan jag tycka. Är man så galen att det svartnar för ögonen så daskar man inte till lite lätt heller. Trots denna vad man kan tänka sig allvarliga misshandeln som torde lett till vissa skador, så ringer inte mamman polisen eller anmäler honom, nej hon säger att han ska be hennes son om ursäkt ? Inte nog med det, den gode modern fortsätter "umgås" med mannen som så brutalt misshandlat hennes son? Han misshandlar hennes son i ett vansinnesutbrott, han är iskall och empatilös och tycks sakna känslor, men det tycktes ju inte bekomma henne trots allt. Så nej, vore jag BF skulle jag inte kalla detta vittne för åklagarna och EMF kommer att få henne att framstå som en idiot.