2013-11-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Han har snackat en hel del om hederskodex så ja, jag tror inte KJ skulle ange en medbrottsling.
Ja han har pratat om den inre cirkeln. Men skulle han göra det om han blev dömd? Skulle han ta på sig hela brottet om de är två? De rimmar illa med just Asperger där det många gånger finns en stark förmåga att skylla på andra och yttre omständigheter.
Frågan är om han vet och framför allt förstår att han får ett långt straff om han blir dömd.
Citera
2013-11-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Detta framgår i fup, i förhöret med RÅ. Hans mamma blev sur på en bild han lagt upp på Facebook.
Ok bra att få det förklarat Tack.
Citera
2013-11-11, 19:39
Medlem
Citat:
Detta framgår i fup, i förhöret med RÅ. Hans mamma blev sur på en bild han lagt upp på Facebook.

Vad föreställde bilden?
Citera
2013-11-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja han har pratat om den inre cirkeln. Men skulle han göra det om han blev dömd? Skulle han ta på sig hela brottet om de är två? De rimmar illa med just Asperger där det många gånger finns en stark förmåga att skylla på andra och yttre omständigheter.
Frågan är om han vet och framför allt förstår att han får ett långt straff om han blir dömd.

Vad skulle han vinna på det? Vi bor i Sverige så han får ju inte kortare straff för att han golar ner nån annan.
Citera
2013-11-11, 19:41
Medlem
Popcorn76s avatar
Både grannens vittnesmål att det kan ha varit flera mansröster och den skäggiga mannen som stängde fönstret öppnar absolut upp för en ev MGM. Att leta upp bilder där KJ har lite fjun/stubb på hakan räcker inte tycker jag, han sa skägg.
Jag är övertygad om att KJ är skyldig men har stört mig på hur ändå "välstädat" det är om man bortser från blodet i bilen (som inte kanske syntes mot mörk bakgrund). Tejpen har ju mer eller mindre avfärdats som tung bevisning.
Jag menar någon annan kanske hade ordningssinnet att skaffa undan boken, mobilen, kläderna, (ev glasögon?), smsen, ev städning i lgh m.m. Dessutom upplevdes ju fp1 som relativt välstädat för att vara ett ödehus (av någon anledning).
Denne ev MGM skulle ju då kanske förklara vem som hjälpte KJ bära ut det stora föremålet med "skynket" över (varför har ingen trätt fram och sagt att det var han?)
Eftersom det var KJs bil fick han uppgiften att sanera den, han verkade i alla fall i teorin veta hur man gör. Han ställde bilen i garaget för att göra det ostört. Men med hans "funktionshinder" fick han inte ihop det och plötsligt var polisen där.

Jag tror ingen har en så fin vän som skulle hjälpa till att endast "städa upp" efter ett styckmord.
Citera
2013-11-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Tema skägg

Pga av att ena länken strulade tidigare ställer jag frågan igen, i hopp om att någon skall kunna förklara vilka personer bilderna föreställer och på vilket sätt dessa kan ha samröre med KJ.
Båda bilderna är ursprungligen hämtade ur denna tråd men jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang.

Vilka personer föreställer bilderna?

Skägg1-->http://imgur.com/r6qTaeZ

Skägg2-->http://imgur.com/d04GVM1

Citat:
Skägg 2 är R Åk****n Förekommer i fup.

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Vilket drama åsyftas här tro och vad är det som de skall "låta ligga så"

Citat:

Tack för hjälpen med skägg 2. Det är alltså Le*f Rob*n "frälsaren" *kesson, en airsoftpolare till KJ vad jag förstår.
Några ideer om vem skägg 1 är?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-11-11 kl. 19:58.
Citera
2013-11-11, 19:42
Medlem
succubusans avatar
NSD just nu

"Ny bevisning

Advokaterna tänker på tisdagen lägga fram annan bevisning: ett förhör med 22-åringens pappa, som ska vittna om att han haft uppsikt över den misstänkte under perioden 18 till 20 maj.

– Vi vill visa att vår klient har alibi för den perioden. Det finns telefonkontakt, sms, kontoutdrag och kvitton som styrker det, säger Carolina Holmberg.

Hundägaren som tittat in genom ett fönster i det gula huset vittnade som försvaret ville.

Han hade inte sett några ben. Men han medgav att stått på marken utanför huset och tittat snett upp åt vänster. Benen fanns nära ytterväggen till höger.

– Det var maj och goda ljusförhållanden. Han borde ha märkt det med det perifera seendet, säger Carolina Holmberg.

Försvaret pekade även på att mannens hund borde ha kunnat märka vittring efter en död kropp. Men varken hundägaren eller hunden märkte något sådant."
Citera
2013-11-11, 19:43
Medlem
Theforeigners avatar
Interessant och skrämmande karaktär vittnesmål om MB:

Förhör med CR den 28-5.2013

FUP 1129

CR säger att hennes tips är ointressant nu när polisen har tagit en annan kille än MB
. Förhörsledaren ber CR ändå att berätta om hennes tips. CR berättar att hon har
känt MB i många år, hon säger att det är minst 10 år sedan som hon lärde känna
honom. CR lärde känna MB genom att han var karatetränare åt hennes son MR

CR uppger att hon och sonen flyttade för ca 6,5 års sedan från Boden. CR uppger att
en tid före de skulle flytta så strulade hon med MB. MB skulle gå isär från AN som
han var med. CR berättar att hon var med MB och han och sonen låtsasbråkade, men
plötsligt så svartnade det för MB och han slog sonen på riktigt. CR försökte att få
MB att ge sig men han såg svart, och slutade inte.
Till slut så lugnade MB sig och
avbröt, CR sa till MB att han skulle be MR (sonen) om ursäkt. MB svarade bara kallt
att MR (sonen) förtjänade det och vägrade att be om ursäkt.

CR tänkte då att hon inte kunde vara ihop med någon som gjorde så mot hennes son.
CR säger att egentligen så var det denna händelse som gjorde att det tog slut med MR.
CR uppger att hon umgicks med MB efter händelsen med hennes son. Hon sa till
MB att "jag ska berätta om vårat strul för AN". CR säger att MB tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör"
.

CR säger att MB saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
CR säger att hon vid något tillfälle sagt till MB att förr eller senare så kommer AN
att få veta. MB har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem"
.

Vore jag advokat BF skulle jag kalla detta vittne...
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-11 kl. 19:58.
Citera
2013-11-11, 19:51
Medlem
Nåja, det är ju inte MB som är åtalad....
Citera
2013-11-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

FUP 1129

Camilla säger att hennes tips är ointressant nu när polisen har tagit en annan kille än Mikael
Berg. Förhörsledaren ber Camilla ändå att berätta om hennes tips. Camilla berättar att hon har
känt Mikael Berg i många år, hon säger att det är minst 10 år sedan som hon lärde känna
honom. Camilla lärde känna Mikael genom att han var karatetränare åt hennes son Mattias

CR uppger att hon och sonen flyttade för ca 6,5 års sedan från Boden. CR uppger att
en tid före de skulle flytta så strulade hon med MB. MB skulle gå isär från AN som
han var med. CR berättar att hon var med MB och han och sonen låtsasbråkade, men
plötsligt så svartnade det för MB och han slog sonen på riktigt. CR försökte att få
avbröt, CR sa till MB att han skulle be MR (sonen) om ursäkt. MB svarade bara kallt

CR tänkte då att hon inte kunde vara ihop med någon som gjorde så mot hennes son.
CR säger att egentligen så var det denna händelse som gjorde att det tog slut med MR.
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
.

CR säger att hon vid något tillfälle sagt till MB att förr eller senare så kommer AN
att få veta. MB har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem"
.

Frågan är om han skulle stycka en kropp och lägga det i ödehuset och på ett så slarvigt sätt som det gjorts? Vad är poängen med att försöka få KJ fälld? Vore väl bättre att gräva ned och gömma kroppen någonstans vid Lakaträsk så att den aldrig hittats.

Jag tänker att MB är explosiv och skulle kunna slå ihjäl ngn i ilska. Men.. Allting kan ju hända,..
Citera
2013-11-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

FUP 1129

C säger att hennes tips är ointressant nu när polisen har tagit en annan kille än Mika*l
B*rg. Förhörsledaren ber C ändå att berätta om hennes tips. C berättar att hon har
känt Mika*l B*rg i många år, hon säger att det är minst 10 år sedan som hon lärde känna
honom. C lärde känna Mika*l genom att han var karatetränare åt hennes son xxxxxxx

.

dem"
.

CR:s utsaga understödjs ju i viss måtto av MB själv

The man, the myth, the concept A dream for some, a nightmare for others
http://www.slideshare.net/Mick*B*rg *=ee
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-11-11 kl. 20:30.
Citera
2013-11-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Vad skulle han vinna på det? Vi bor i Sverige så han får ju inte kortare straff för att han golar ner nån annan.
Det jag menar är att det finns inom funktionshindret att man har svårt att be om ursäkt, säga om man gjort ngt fel samt skyller på andra och olika omständigheter. Personer med AS kan ljuga om de har gjort ngt ( inte alla) och ger sig inte fast de överbevisas, men sällan brukar de ta på sig ngt som ngn annan gjort och istället skyller man ifrån dig.
Det är det som gör det så svårt att veta om det eb person med AS säger är sant, och ibland kan de verka ljuga när de säger sanningen. Just därför att de lätt trasslar in sig i lögn och sanning, en salig blandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in