2013-11-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så har jag också alltid trott, blev osäker när frågan kom upp på bordet. Så, i det här fallet tolkar jag det som om att inget lik eller kroppsdelar har funnits i KJ lägenhet, inte heller har tejprullen varit i kontakt med dito, ej heller med någon som har hanterat lik eller kroppsdelar, åtminstone har tejprullen inte förekommit i samband med en sådan hantering, handskar eller ej, doftmolekylerna sprids i luften och borde ha kontaminerat tejprullen om den har funnits med när liket har hanterats. Inte heller i KJ:s bil kupé har man funnit spår av lik. Bör betyda att KJ inte har hanterat ett lik i nära samband med att han har vistats i fordonet, t ex. vid dumpning och vid det tillfället frigjort lik/kroppsdelar ifrån emballage. Om han har gjort det bör han i så fall ha tvättat sig och bytt kläder innan han satte sig i bilen. Det är min slutsats, vad tycker ni?

EDIT;Så här har jag sett ett antal gånger på olika ställen att man beskriver hundens kapacitet. Man får en bra uppfattning om hundens förmåga.

En hund kan hitta 2 sandkorn på en strand som är 500 m lång, 50 m bred och 50 cm djup.

Samma sak men en annan liknelse. Om en människas luktförmåga är typ ett frimärke klarar en hundnäsa av en fotbollsplan.
Citera
2013-11-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
"R berättar sedan om den bild från skolan där R spelade lik i en film, den bilden tog han och hade på sin facebook som en kul grej. R:s mamma reagerade på det och blev ledsen och ville att R skulle ta bort den vilket R också gjorde. Det är det han menar när han skriver att det blev lite drama. Han ville inteskriva ut att det var hans mamma som blivit ledsen och velat att han skulle ta bort den."

Förhör med RÅ, fup sid 1362.
Tack för klargörandet av "dramat" och sidnummer i fupen.
Citera
2013-11-11, 21:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Om det vore tvärt om:

Om KJ var hennes gifte älskare och tränare som hon älskade och stalkade, smsade sista kvällen från MB s hem
Om det var hos MB hon varit denna sista kväll, hans bagage de hittat VBs likdoft, hos honom man hittat tejp med VBs blod och alla andra indicier
Hade ni då skrikit lika mycket för att de inte haft tillräckligt span på KJ, att hans fru gett han alibi, att han raderat sms, att man inte haft husrannsakan, inte kollat bil, inte kollat fingeravtryck, inte kollat HA, inte kollat alla andra små idiot-tecken som skapats här i tråden

Tror inte det nej, man kan fråga sig varför.....
Jag tycker att det är ganska klart att den här trådens synnerligen stora intresse för MB har AN:s kackerlackskommentarer om VB som yttersta ursprung. Hade AN givit sjutton i att skriva dumheter på Facebook, hade "karatetränarspåret" blivit betydligt svalare i den här tråden. Plus då den här bedrövliga tendensen till motivteoretiserande som oftast är orsakat av att ha läst och tittat på alldeles för mycket deckare, och att ha följt för få IRL-utredningar.
Citera
2013-11-11, 22:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samma sak men en annan liknelse. Om en människas luktförmåga är typ ett frimärke klarar en hundnäsa av en fotbollsplan.

Nej, en människas luktsensorer täcker en yta stort som ett frimärke, motsvarande på en hund är ytan av en fotbollsplan, luktcellerna är fler och får plats därför att där de sitter är det mycket veck, ytan blir större. Du har hört rätt men skriver lite tokigt.
Citera
2013-11-11, 22:01
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det behöver det inte alls ha gjort. Hjärtat förefaller i vart fall huvudsakligen ha lött internt, i höger lungsäck.

Tack Hamilkar. Du som har koll, med ovan i åtanke, finns det en möjlighet att hon dödats i den försvunna sängen? Om inget stänkt eller droppat, och hon forslades därifrån ganska direkt? Kan det då ha undgått hunden att en död människa funnits i lägenheten om än en kort tid? Hunden var ju där rätt långt efter.

Jag skulle vilja reda ut detta.
Citera
2013-11-11, 22:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Tack för klargörandet av "dramat" och sidnummer i fupen.

Stämmer det att en sådan bild låg ute? Kan man hitta gamla facebooksidor?
Tycker att det är oerhört märkligt att ha en sådan kommentar på sin sida, det verkar en aning konstruerat. Känner ingen mamma som lägger sig i vad en vuxen son har på sin facebook, och drama tror jag knappast att en mor ställer till med för en sådan sak. Kommentaren handlar om något annat tror jag, och är obetänksamt utlagd under de kritiska dagarna. Skulle det finnas någon enda mgm är det inte långsökt att tänka sig någon med bisarra fantasier och intressen, religiöst grubblande, kanske även ogillande av thaitjejer. Vilken vän till KJ tyckte inte om VB för att hon hade thailändskt ursprung?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-11 kl. 22:06.
Citera
2013-11-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det inte så att vi ser det vi förväntar oss att se? Har för mig att jag hört eller sett något om det på TV, handlade om hur hjärnan fungerar. Om man inte förväntar sig att se ett par avhuggna ben så ser man inte det heller som ett par avhuggna ben. Har för mig att illusionister nyttjar den svagheten i vår hjärna.

Men om jag inte missminner mig totalt så har man tidigare observerat en svart plastsäck i samma lokal. Som syntes tom. Då letade man efter en Hel kropp. Varför man inte brydde sig om den.

Sedan "försvinner" den svarta plastpåsen (har inte hört att den nämnts), och benen ställs upp lite "provocerande" tydligt mot väggen. Kanske låg dom tidigare i plastpåsen, men då upptäcktes dom inte.

Plastsäcken hade nog också försvunnit i denne betraktarens öga, men två VITA ben?
Citera
2013-11-11, 22:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Tack Hamilkar. Du som har koll, med ovan i åtanke, finns det en möjlighet att hon dödats i den försvunna sängen? Om inget stänkt eller droppat, och hon forslades därifrån ganska direkt? Kan det då ha undgått hunden att en död människa funnits i lägenheten om än en kort tid? Hunden var ju där rätt långt efter.

Med tanke på vad som hände i Spekeröd, och hur hundarna reagerade där, kan hon visst ha dödats i den försvunna sängen för allt vad den tekniska bevisningen angår. Men då måste nog den döda kroppen ha kommit ur lägenheten ganska fort - inom mindre än en timme, i alla fall. Det är väl snarast hur det skulle ha gått till som är svårigheten med det scenariot.

Vänster lungsäck, inte höger, förresten. Jag har ändrat i min originalpostning.
Citera
2013-11-11, 22:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur pass religiös är KJ? Det finns religiösa som är oerhört rädda för en endaste sak... Guds straff. En tankevärld som är lite svår att förstå, men på fullt allvar kan den rädslan kanske leda till att hela handlingen inte kommer fram?

Med tanke på att Guds existens trots otaliga försök under x antal tusen år ännu inte har bevisats, torde oron för Rättens Ordförande både vara mer befogad och påtagligt mycket större ..
Citera
2013-11-11, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

Utan att veta, men om man tänker realistiskt. Efter det att VB dödades i lägenheten bör det ha gått en aningen längre tid än cirka tjugo minuter innan en transport ur lägenheten påbörjades. Det borde ha funnits en "tänka efter" fas innan kroppen förflyttades ut ur lägenheten. Liket har då börjat avsöndra likdoft, avsätts på omgivningen, bl a på den som hanterar liket, spridits i lägenheten, om inte annat när GM har förflyttat sig där för att ta vissa föremål, skor, kläder, kanske tvätta sig. Ingenting tyder på att ett lik eller kroppsdelar har funnits i lägenheten.

Doftmolekyler sitter kvar länge, länge.
Senast redigerad av OY 2013-11-11 kl. 22:10. Anledning: stavfel
Citera
2013-11-11, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men om jag inte missminner mig totalt så har man tidigare observerat en svart plastsäck i samma lokal. Som syntes tom. Då letade man efter en Hel kropp. Varför man inte brydde sig om den.

Sedan "försvinner" den svarta plastpåsen (har inte hört att den nämnts), och benen ställs upp lite "provocerande" tydligt mot väggen. Kanske låg dom tidigare i plastpåsen, men då upptäcktes dom inte.

Plastsäcken hade nog också försvunnit i denne betraktarens öga, men två VITA ben?

Var fanns den plastsäcken, vem såg den och när?
Citera
2013-11-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tycker att det är ganska klart att den här trådens synnerligen stora intresse för MB har AN:s kackerlackskommentarer om VB som yttersta ursprung. Hade AN givit sjutton i att skriva dumheter på Facebook, hade "karatetränarspåret" blivit betydligt svalare i den här tråden. Plus då den här bedrövliga tendensen till motivteoretiserande som oftast är orsakat av att ha läst och tittat på alldeles för mycket deckare, och att ha följt för få IRL-utredningar.
Men MB drar ju misstankar till sig av egen kraft, denne brushane, explosiv och hetlevrad, som dessutom hotat och misshandlat, som dessutom prasslat länge med VB. Både som karaktär och i relation till brottsoffret förefaller han intressant i sammanhanget. Har han inte dessutom varit vag eller ombytlig i sina utsagor under förhören, som ger ett suspekt intryck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in