2013-11-08, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Intressant! Varför skulle detta samtal inte kunna vara möjligt, enligt dig?

Just detta samtal kan faktiskt ha varit möjligt då det gick till svararen så det kan ju ha gjorts från flygplanets airphones men hennes man(intervjun finns på youtube) mottog samtal från henne där henne nummer kom upp på nummerpresenttatören och alltså då var från hennes mobil.
Ska man ta isär hela mobil problematiken så är tex Jeremy Glick mer intressant som påstås ha ringt från sin mobil på 39000 feet trots att inga mobiler 2003 klarade så mycket som 8000 fett så att det funkat 2001 är mer än osannolikt...

Min expertis när det kommer till mobiler är dock låg så jag tycker dynamiken i samtalet är mycket mer intressant, för människor kan vi alla förstå oss på och första 10 sekunder av Ceecees samtal och sista 10 sekunderna är otroligt märkliga. Är det en kvinna på ett kapat plan med 3 skogstokiga muslimska terrorister andandes i nacken vi hör första 10 sekunderna av samtalet? För mig låter det som någon som läser ett manus och varför denna extrema tystnad i bakgrunden...
Citera
2013-11-09, 10:04
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Just detta samtal kan faktiskt ha varit möjligt då det gick till svararen så det kan ju ha gjorts från flygplanets airphones men hennes man(intervjun finns på youtube) mottog samtal från henne där henne nummer kom upp på nummerpresenttatören och alltså då var från hennes mobil.
Ska man ta isär hela mobil problematiken så är tex Jeremy Glick mer intressant som påstås ha ringt från sin mobil på 39000 feet trots att inga mobiler 2003 klarade så mycket som 8000 fett så att det funkat 2001 är mer än osannolikt...
Källa på det?
Citera
2013-11-09, 10:35
Bannlyst
Citat:
Källa på det?

Samtalet eller mobilerna? Samtalet är enkelt för det pågick i 18 min så det är bara att följa tidslinjen för planet. Testa mobilerna 2003 i USA var det japanerna som gjorde: https://www.youtube.com/watch?v=O1GCeuSr3Mk 1:40.24 in.
Citera
2013-11-09, 11:40
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Samtalet eller mobilerna? Samtalet är enkelt för det pågick i 18 min så det är bara att följa tidslinjen för planet. Testa mobilerna 2003 i USA var det japanerna som gjorde: https://www.youtube.com/watch?v=O1GCeuSr3Mk 1:40.24 in.
I videoklippet du länkar till sägs det att testerna utfördes i Ontario, Kanada. Man kan även se AK Dewdney i videoklippet vid det här tillfället. Det verkar alltså vara hans studie du använder som källa för dina påståenden. Han utförde sitt experiment över den folktäta staden London, Otario vilket bidrog till mera störningar. De kapade planen flög över landsbygdsområden med mycket mindre störningar. Dewdneys resultat bevisar inte mycket i det här fallet.

Citat:
"A less-obvious factor is population density: Towers in urban areas cover as little as one square mile each, while rural towers may cover several hundred square miles. This means passengers in planes traveling over rural areas can stick with a signal for a longer period of time without getting dropped during a high-speed handoff."
Källa: Debunking 9/11 Myths, sida 114 (Popular Mechanics)

Så här säger experter angående höjderna och huruvida det var möjligt att ringa eller inte:

Citat:
While not exactly reliable, cell-phone calls from airplanes were possible in 2001 - even from extremely high altitudes. "Because cell sites have a range of several miles, even at 35,000 feet, that's entirely possible," says Rick Kemper, director of technology and security at the CTIA - The Wireless Association. "It's not very good connection, and it changes a lot, and you end up getting a lot of dropped calls because you're moving through cell sites so fast."

---

Paul Guckian, vice president of engineering for cell-phone maker Qualcomm, concurs. "I would say that at the altitude for commerical airliners, around 30,000 or 35,000 feet, [some] phones would still get a signal," he tells Popular Mechanics. "At some point above that - I would estimate in the 50,000-foot range - you would lose the signal." Flight 93 never flew higher than 40,7000 feet.
Källa: Debunking 9/11 Myths, sida 113 (Popular Mechanics)
Citera
2013-11-09, 12:01
Bannlyst
Citat:
I videoklippet du länkar till sägs det att testerna utfördes i Ontario, Kanada. Man kan även se AK Dewdney i videoklippet vid det här tillfället. Det verkar alltså vara hans studie du använder som källa för dina påståenden. Han utförde sitt experiment över den folktäta staden London, Otario vilket bidrog till mera störningar. De kapade planen flög över landsbygdsområden med mycket mindre störningar. Dewdneys resultat bevisar inte mycket i det här fallet.

Källa: Debunking 9/11 Myths, sida 114 (Popular Mechanics)

Så här säger experter angående höjderna och huruvida det var möjligt att ringa eller inte:

Källa: Debunking 9/11 Myths, sida 113 (Popular Mechanics)

Det intressant är ju att dom använde samma abonnemang som dom påstås ha gjort under kapningarna och dör då signalen totalt redan efter 3000 fett så finns det bara inte på kartan att det skulle funka på 39000 fett. Det går helt enkelt inte att tala i dom farterna och på dom höjderna och under så lång tid.

Man påstår det ja men har aldrig kunnat visa ett enda samtal som faktiskt gjorts på dessa höjder. Sen att Popular Mechanics skrev om sanningen till att det bara var 2 mobilsamtal som gjorts eftersom det bara var dom som kanske kunde förklaras när det finns minst 9 st dokumenterade säger ju om inte allt så mycket.

Sen funkar inte riktigt handoff så utan desto mer tätbebot desto mer master och därmed större chans att få signal. Tänk själv var din mobil fungerar och inte. Det man påstår här är att det är mer sannolikt att få en signal i en öde skog än i en storstad. Det finns ingen logik i det.
Citera
2013-11-09, 13:40
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Det intressant är ju att dom använde samma abonnemang som dom påstås ha gjort under kapningarna och dör då signalen totalt redan efter 3000 fett så finns det bara inte på kartan att det skulle funka på 39000 fett. Det går helt enkelt inte att tala i dom farterna och på dom höjderna och under så lång tid.

Man påstår det ja men har aldrig kunnat visa ett enda samtal som faktiskt gjorts på dessa höjder. Sen att Popular Mechanics skrev om sanningen till att det bara var 2 mobilsamtal som gjorts eftersom det bara var dom som kanske kunde förklaras när det finns minst 9 st dokumenterade säger ju om inte allt så mycket.

Sen funkar inte riktigt handoff så utan desto mer tätbebot desto mer master och därmed större chans att få signal. Tänk själv var din mobil fungerar och inte. Det man påstår här är att det är mer sannolikt att få en signal i en öde skog än i en storstad. Det finns ingen logik i det.
Så bara för att det är samma abonnemang så visar hans resultat automatiskt att telefonsamtalen måste ha varit fejkade på något sätt? Smart. Som du själv skrev är din expertis när det kommer till mobiler låg, och jag gav dig precis citat från två experter som förklarade att det visst går att få fram samtal trots höjderna. Samtalen bröts dock ofta.

Citat:
The plane's generally low altitude and the rural terrain below may have contributed to the cell calls going through. The calls that did connect were brief. On Flight 93, passenger Tom Burnett called his wife three times from his cell phone; each communication lasted less than a minute. According to New York Times reporter Jere Longman's book about Flight 93, Among the Heroes, passengers Lauren Grandcolas and Mark Bingham also made short cell-phone calls to friends and family. There is also evidence of calls cutting off, such as passenger Andrew Garcia, whose call ended after he uttered his wife's name, Dorothy."
Debunking 9/11 Myths, sida 114 och 115 (Popular Mechanics)

Dewdney gjorde sina tester över den folktäta staden London, Otario vilket bidrog till mera störningar. De kapade planen flög över landsbygdsområden med mycket mindre störningar. Det är skillnad, och jag hoppas du förstår det.

Citat:
In other words, base stations in urban areas use less power, and therefore have a shorter range, than those out in the country.

---

If Dewdney were flying over base stations with a range at the lower end of this scale then it's not at all surprising that he had problems making calls. However, this does not prove that calls could not have been made from a plane flying over rural areas, where the base stations need to use more power, and so have a greater range.
http://www.911myths.com/index.php/AK_Dewdney_and_Project_Achilles
Citera
2013-11-09, 15:03
Bannlyst
Citat:
Så bara för att det är samma abonnemang så visar hans resultat automatiskt att telefonsamtalen måste ha varit fejkade på något sätt? Smart. Som du själv skrev är din expertis när det kommer till mobiler låg, och jag gav dig precis citat från två experter som förklarade att det visst går att få fram samtal trots höjderna. Samtalen bröts dock ofta.

Nej men det man kan konstatera är att det är helt sjukt osannolikt att det skulle fungera. Att minst 9 personer lyckas gå igenom alla dessa problem med en kristallklar lina händer givetvis inte.
Fast om du fortsätter kolla på länken jag gav dig så ser du att allt det där är totalt sönderslaget. Vem fan bryr sig om vad tveksamma experter säger när INGA experiment på att ringa från 30000 feet någonsin har fungerat? Man måste trots allt bygga sina teorier på något.

Citat:
Debunking 9/11 Myths, sida 114 och 115 (Popular Mechanics)

Dewdney gjorde sina tester över den folktäta staden London, Otario vilket bidrog till mera störningar. De kapade planen flög över landsbygdsområden med mycket mindre störningar. Det är skillnad, och jag hoppas du förstår det.

http://www.911myths.com/index.php/AK_Dewdney_and_Project_Achilles

Fast nej? Man börjar ju med en fet lögn direkt 39000 feet är inte "generally low altitude" hur man än vänder och vrider på och jag upprepar igen att Popular Mechanics bygger hela denna tesen på 2 samtal och som jag sa dom KANSKE kan förklaras med då får man förklara allt annat med och inte ljuga och påstå att samtalen kom från airphones.
Så du får bestämma dig för om du tror att alla släktingar/vänner ljuger + att FBI/CIAs dokument är felaktiga eller om Popular Mechanics bara svamlar.

EDIT: är du säker på att det är samma test förresten? Har du film från Dewdneys experiment?
Citera
2013-11-09, 15:40
Medlem
Citat:
Vem fan bryr sig om vad tveksamma experter säger när INGA experiment på att ringa från 30000 feet någonsin har fungerat?

Vet man/(du) vilken flyghöjd som de olika planen befann sig på när samtalen gjordes?
Om ja, vilka är källorna?

/T
Citera
2013-11-09, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vet man/(du) vilken flyghöjd som de olika planen befann sig på när samtalen gjordes?
Om ja, vilka är källorna?

/T

Ja men hur precist det är vet jag inte men dom råkade ju slå på transpondern bla och fick därmed glasklara indikationer på exakt vilken höjd dom befann sig.

Bara att grotta ner sig i 5 timmars dokumentärporr och tror det är i del 1 man tar upp det just detta.
https://www.youtube.com/watch?v=O1GCeuSr3Mk
https://www.youtube.com/watch?v=K7mDXHn_byA
https://www.youtube.com/watch?v=DegLpgJmFL8
Citera
2013-11-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ja men hur precist det är vet jag inte men dom råkade ju slå på transpondern bla och fick därmed glasklara indikationer på exakt vilken höjd dom befann sig.

Bara att grotta ner sig i 5 timmars dokumentärporr och tror det är i del 1 man tar upp det just detta.
https://www.youtube.com/watch?v=O1GCeuSr3Mk
https://www.youtube.com/watch?v=K7mDXHn_byA
https://www.youtube.com/watch?v=DegLpgJmFL8

Jag tar mycket hellre del av textkällor.
Och jag har "betat av" lite sådana , och jag tycker se en och samma redovisning från olika håll, och det är att UA175 hade sin transponder påslagen, medan de övriga planen hade avslagna transponders.

Alla plan är dock synliga på s.k. primärradar, men sådana ger normalt inte uppgifter om planens höjd.
Såvitt jag förstår så kapades alla plan på marsch-höjd, och alla slutade ju med krash i (nästan) marknivå, så frågan är: vet man egentligen när/hur planen sjönk?

/T
Citera
2013-11-09, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag tar mycket hellre del av textkällor.
Och jag har "betat av" lite sådana , och jag tycker se en och samma redovisning från olika håll, och det är att UA175 hade sin transponder påslagen, medan de övriga planen hade avslagna transponders.

Alla plan är dock synliga på s.k. primärradar, men sådana ger normalt inte uppgifter om planens höjd.
Såvitt jag förstår så kapades alla plan på marsch-höjd, och alla slutade ju med krash i (nästan) marknivå, så frågan är: vet man egentligen när/hur planen sjönk?

/T

Varför? Finns ju tom diagram i dokumentären över tidslinjen.

Hur glasklart det är vet jag inte men såvitt jag förstått det med VMO-problematiken och "flutter" fenomenet så är det massor av frågar som uppstår även om man flugit jävligt lågt.

Men som jag sa från början, fokusera på dynamiken i samtalen istället. Hör du Ceecee Lyles säga något annat än "its a frame"?
Citera
2013-11-09, 22:56
Medlem
Det jag skulle vilja veta vad det var för nått som fick balkarna i wtc att smälta,
Flygplanen måste ha varit lastade med något, Flygfotogen säger det bara tjoff med när det kommer i kontakt med eld, därav eldsvampen man ser på bilder, finns ju inte mycket som brinner med kolsvart rök så länge i en kontorsbyggnad? byggnaden är gjord i betong och stål, mycket glas finns också runt den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in