2013-11-11, 13:32
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag kommer inte ihåg de exakta minuterna. Men till exempel så spelade Chippen hela andra halvleken mot Frankrike och lyfte spelet totalt på den kanten. Självklart skulle han dock fått mer speltid i EM. Om en spelare bevisligen har en sådan hög högstanivå ska man aldrig helt utesluta honom. Varför ser du Erkan Zengin som en så mycket bättre spelare? Däremot kan jag hålla med tidigare skribenter om att det är konstigt att Chippen först nu får ett sådant wake up call. Och inte ville vara med och bidra tidigare i kvalet.

Var har Zengin med saken att göra? Jag ifrågasatte dina åsikter om Chippen, känns ju som du håller med om att ditt förra inlägg inte bara var lite förskönande.

Men visst om man ska jämföra just dom två så är den ena ordinarie i ett turkiskt topplag och den andra, eh, ja jag har ju inte sett honom spela men sen är han ju inte ens registrerad för spel i ligan så det är kanske inte så konstigt.
Citera
2013-11-11, 13:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Var har Zengin med saken att göra? Jag ifrågasatte dina åsikter om Chippen, känns ju som du håller med om att ditt förra inlägg inte bara var lite förskönande.

Men visst om man ska jämföra just dom två så är den ena ordinarie i ett turkiskt topplag och den andra, eh, ja jag har ju inte sett honom spela men sen är han ju inte ens registrerad för spel i ligan så det är kanske inte så konstigt.
Att det överhuvudtaget pratas om Chippen säger ju bara hur dåligt ställt det är med yttermittfältare. Turkiskt topplag säger det så mycket?
Citera
2013-11-11, 13:56
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Jag vet inte hur insatt du är i det svenska fotbollslandslaget. Men det är alltså Zengins plats som Chippen i så fall självfallet skulle ta, för att förtydliga för dig. Det är så dessa spelare hänger ihop.

Mina åsikter om Chippen är bland annat helt enkelt att han gjorde vansinnigt bra prestationer i EM-mästerskapet. Något som inte ens du kan förneka. Och denna potential med ett halvt års spel i en riktig liga är inte något som försvinner. Jag ser helt enkelt Christian Wilhelmsson som en bättre spelare i grunden än vad Erkan Zengin är. Så enkelt är det. Vare sig du vill eller inte så finns det en anledning varför denna Erkan aldrig får någon speltid i det svenska landslaget. Jag hade åtminstone inte tackat nej till samma typ av monster-inbyten från Chippens sida i ett eventuellt VM 2014, på samma sätt som han gjorde i EM 2012. På bekostnad av Erkan Zengins plats i landslagstruppen.

Men vi kan ju börja med att slå Portugal. Efter det känns det mer angeläget att ta denna diskussionen.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-11 kl. 13:59.
Citera
2013-11-11, 13:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Spelar ingen roll om han nu är en tillgång, jag vill inte se Chippen i ett eventuellt VM slutspel.

När grovjobbet redan är gjort där han inte bidragit med ett skit ska han alltså hänga med till Brasilien för fotbollsfest och minnesvärda matcher? Nej, bara otroligt dålig respekt från Chippens sida.
Citera
2013-11-11, 14:03
Medlem
mishimas avatar
Har någon sett Wilhelmsson spela sedan EM förra året?

Ska vi tänka någorlunda långsiktigt och spela ihop ett landslag är inte han ett alternativ. Kacaniklic och Durmaz är mycket yngre med utveckling kvar. Det är dem vi ska satsa på. Kacaniklic gör först nu men det kan ändra snabbt.
Citera
2013-11-11, 14:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Spelar ingen roll om han nu är en tillgång, jag vill inte se Chippen i ett eventuellt VM slutspel.

När grovjobbet redan är gjort där han inte bidragit med ett skit ska han alltså hänga med till Brasilien för fotbollsfest och minnesvärda matcher? Nej, bara otroligt dålig respekt från Chippens sida.

Men är det så att Chippen har tackat nej till landslaget? För så var det ju med Henke, att han tackade nej till landslaget och sedan när vi var klara så ville han vara med (och fick komma med eftersom han var så bra). Det tycker jag är problematiskt, men om Chippen helt sonika inte blivit uttagen, så är det väl inget att tjafsa om?
Citera
2013-11-11, 14:08
Medlem
god.childs avatar
Tycker att det är en skön stämning i tråden när eventuella startelvor till VM redan börjar diskuteras. Det visar på ett mod och självförtroende bland svenskar, hoppas att landslaget känner densamma. För det ska de göra, ju närmre vi kommer marscherna desto mer känns det som att det är 50/50 vem som vinner. Lyckas vi bara få Grinaldo å co frustrerade kan det bli roligt redan på fredag.
Citera
2013-11-11, 14:08
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Jag sitter inte och försvarar chippens tidigare agerande. Tycker med det är tveksamt. Men enligt mig så ska fortfarande dem bästa spelarna det svenska landslaget har att tillgå, tas ut. Om Chippen nu skulle visa sig vara en bättre spelare än Erkan(vilket vi än inte vet när det vankas eventuell VM-uttagning). Så ska han enligt mig tas ut...

Det verkar förövrigt inte vara helt kört med Albin Ekdal: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article17817914.ab
Citera
2013-11-11, 14:09
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Tycker att det är en skön stämning i tråden när eventuella startelvor till VM redan börjar diskuteras. Det visar på ett mod och självförtroende bland svenskar, hoppas att landslaget känner densamma. För det ska de göra, ju närmre vi kommer marscherna desto mer känns det som att det är 50/50 vem som vinner. Lyckas vi bara få Grinaldo å co frustrerade kan det bli roligt redan på fredag.
Haha eller hur, man måste våga tro på sig själva.
Citera
2013-11-11, 14:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Men är det så att Chippen har tackat nej till landslaget? För så var det ju med Henke, att han tackade nej till landslaget och sedan när vi var klara så ville han vara med (och fick komma med eftersom han var så bra). Det tycker jag är problematiskt, men om Chippen helt sonika inte blivit uttagen, så är det väl inget att tjafsa om?
Indirekt ja, när han går ut med citat såsom: "Går Sverige till VM kommer jag satsa fullt seriöst på fotbollen igen" säger det med andra ord att han inte prioriterar landslaget men däremot en plats i VM.

Ser hellre någon som varit tillgänglig hela tiden och velat bidra till laget. Något som Chippen bevisligen inte varit tillräckligt intresserad av.
Citera
2013-11-11, 14:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag vet inte hur insatt du är i det svenska fotbollslandslaget. Men det är alltså Zengins plats som Chippen i så fall självfallet skulle ta, för att förtydliga för dig. Det är så dessa spelare hänger ihop.

Fast det finns ju i så fall fler spelare som kan utmana, förstår inte varför Chippen ens diskuteras när han inte spelat tävlingsfotboll sedan i våras.

Citat:
Mina åsikter om Chippen är bland annat helt enkelt att han gjorde vansinnigt bra prestationer i EM-mästerskapet. Något som inte ens du kan förneka. Och denna potential med ett halvt års spel i en riktig liga är inte något som försvinner.

Tagga ner lite, Chippen gjorde 45 bra minuter i EM för 1,5 år sedan varken mer eller mindre, han fick rätt ljumna betyg för sitt inhopp mot Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att det överhuvudtaget pratas om Chippen säger ju bara hur dåligt ställt det är med yttermittfältare.

Tror inte någon seriös person kommer prata om Chippen till VM.
Citera
2013-11-11, 14:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Vad jag vet har han inte tackat nej. Kan ju vara så att scarfen har ställt något ultimatum om att byta klubb... Bara för att han själv inte kan bedöma spelarkvalitet.

Sedan var Chippen senas uttagen förra hösten mot Färöarna, där han förövrigt startade. Så han har ju iaf deltagit i kvalet. Han satt även på bänken i matchen efteråt mot Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in