Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Var har Zengin med saken att göra? Jag ifrågasatte dina åsikter om Chippen, känns ju som du håller med om att ditt förra inlägg inte bara var lite förskönande.
Men visst om man ska jämföra just dom två så är den ena ordinarie i ett turkiskt topplag och den andra, eh, ja jag har ju inte sett honom spela men sen är han ju inte ens registrerad för spel i ligan så det är kanske inte så konstigt.
Jag vet inte hur insatt du är i det svenska fotbollslandslaget. Men det är alltså Zengins plats som Chippen i så fall självfallet skulle ta, för att förtydliga för dig. Det är så dessa spelare hänger ihop.
Mina åsikter om Chippen är bland annat helt enkelt att han gjorde vansinnigt bra prestationer i EM-mästerskapet. Något som inte ens du kan förneka. Och denna potential med ett halvt års spel i en riktig liga är inte något som försvinner. Jag ser helt enkelt Christian Wilhelmsson som en bättre spelare i grunden än vad Erkan Zengin är. Så enkelt är det. Vare sig du vill eller inte så finns det en anledning varför denna Erkan aldrig får någon speltid i det svenska landslaget. Jag hade åtminstone inte tackat nej till samma typ av monster-inbyten från Chippens sida i ett eventuellt VM 2014, på samma sätt som han gjorde i EM 2012. På bekostnad av Erkan Zengins plats i landslagstruppen.
Men vi kan ju börja med att slå Portugal. Efter det känns det mer angeläget att ta denna diskussionen.