2013-11-10, 21:07
Bannlyst
Det är förhelvete snart bara fyra dagar kvar till en av två livsviktiga matcher och den här tråden är död? Fan vart är ni gubbar, dyk upp och diskutera lite landslagsfotboll. Helgfotbollen är över.
Citera
2013-11-10, 21:56
Medlem
Kul att se Seb Larsson insats idag, hoppas han är lika bra på fredag.
Citera
2013-11-10, 22:43
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Det är förhelvete snart bara fyra dagar kvar till en av två livsviktiga matcher och den här tråden är död? Fan vart är ni gubbar, dyk upp och diskutera lite landslagsfotboll. Helgfotbollen är över.
http://www.kanal5play.se/program/230064/artikel/340893472#!/play/program/230064/video/281766510|/program/230064/klipp?showMore=true

Jag skulle vilja belysa hur oerhört viktigt det är att Andreas Isaksson gör en stormatch nu på fredag. Jag hade gärna sett att han gjorde några världsklassräddningar som han till exempel gjorde i hans förra match mot Österrike: http://youtu.be/WJbxjB9kJ6E?t=3m31s

Om inte han gör det, så kan det rinna iväg mycket snabbt för Österrike. Mardrömmen är att det bara börjar rulla in bollar i Sveriges kassa som det gjorde i början av Tyskland(4-4) matchen.

Zlatan har förövrigt känningar. Status på det?

Edit: http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-chippen-beredd-att-lamna-lyxen-och-sin-egen-strand---for-att-na-vm/

Kan även tillägga att Chippen nu går ut med att om Sverige går till VM kommer han att lämna lyxlivet med fotbollen i Saudi, och börja satsa på fotbollen igen fullt seriöst igen. För att komma med i landslaget. Kul tycker jag, han gjorde det vansinnigt bra i EM. Det var som jag och några polare sa när det vankades EM-turnering: Att Chippen spelade fan som en världsspelare under den turneringen. Jag ser gärna att om Chippen kommer tillbaka och gör det bra i Europa, så kan han peta Erkan Zengin. Till ett eventuellt VM 2014.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-10 kl. 23:25.
Citera
2013-11-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
http://www.kanal5play.se/program/230064/artikel/340893472#!/play/program/230064/video/281766510|/program/230064/klipp?showMore=true

Jag skulle vilja belysa hur oerhört viktigt det är att Andreas Isaksson gör en stormatch nu på fredag. Jag hade gärna sett att han gjorde lite världsklassräddningar som han till exempel gjorde i hans förra match på Österrike: http://youtu.be/WJbxjB9kJ6E?t=3m31s

Om inte han gör det, så kan det rinna iväg mycket snabbt för Österrike. Mardrömmen är att det bara börjar rulla in bollar i Sveriges kassa som det gjorde i början av Tyskland(4-4) matchen.

Zlatan har förövrigt känningar. Status på det?

Edit: http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-chippen-beredd-att-lamna-lyxen-och-sin-egen-strand---for-att-na-vm/

Kan även tillägga att Chippen nu går ut med att om Sverige går till VM kommer han att lämna lyxlivet med fotbollen i Saudi, och börja satsa på fotbollen igen fullt seriöst igen. För att komma med i landslaget igen. Kul tycker jag, han gjorde det vansinnigt bra i EM. Det var som jag och några polare sa när det vankades EM-turnering: Att Chippen spelade fan som en världsspelare under den turneringen. Jag ser gärna att om Chippen kommer tillbaka och gör det bra i Europa, så kan han peta Erkan Zengin. Till ett eventuellt VM 2014.

Samtidigt kan man tycka att han aldrig borde lämnat den riktiga fotbollsvärlden till att börja med. Varför ville han inte vara med och ta oss dit? Vi hade behövt honom.

Men han får gärna komma tillbaka om han spelar lika bra som i EM!
Citera
2013-11-10, 23:27
Medlem
Citat:
Kan även tillägga att Chippen nu går ut med att om Sverige går till VM kommer han att lämna lyxlivet med fotbollen i Saudi, och börja satsa på fotbollen igen fullt seriöst igen. För att komma med i landslaget igen. Kul tycker jag, han gjorde det vansinnigt bra i EM. Det var som jag och några polare sa när det vankades EM-turnering: Att Chippen spelade fan som en världsspelare under den turneringen. Jag ser gärna att om Chippen kommer tillbaka och gör det bra i Europa, så kan han peta Erkan Zengin. Till ett eventuellt VM 2014.

Tyckte väldigt mycket om Chippen under hans landslagstid, och när han hoppade in så visste man alltid att det började hända saker på hans planhalva.
Är däremot ganska tudelad när jag läser detta, tycker det känns lite märkligt att man inte erbjuder sina tjänster under den långa resan mot ett VM, men när laget väl är där så vill man ta plats, och kanske peta någon som alltid har ställt upp.
Samtidigt tycker jag självklart att Sverige ska ställa upp med det absolut bästa laget som finns tillgängligt för ett eventuellt VM-slutspel.
Så är jag som sagt tudelad.
Citera
2013-11-10, 23:28
Medlem
Stigaxelsixtens avatar
Citat:

Chippen skulle vara ett perfekt tillskott till det nuvarande landslaget. Sebastian Larsson gör inte några underverk längre, som han gjorde i början av sin landslagskarriär, samt att vi behöver speed på båda kanterna.

Vi har en lång väg att vandra innan detta ens KAN bli aktuellt.

Forza Suecia!
Citera
2013-11-11, 08:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Tycker alltid Erkan Zengin varit bättre än honom när jag sett dem göra inhopp. Oavsett ser jag mycket hellre Kakaniklic och Larsson!

Kakaniklic är ju iskall just nu, utbytt redan i halvlek sist och inte spelat 90 minuter senaste 2 månaderna.
Citera
2013-11-11, 09:13
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Kan även tillägga att Chippen nu går ut med att om Sverige går till VM kommer han att lämna lyxlivet med fotbollen i Saudi, och börja satsa på fotbollen igen fullt seriöst igen. För att komma med i landslaget. Kul tycker jag, han gjorde det vansinnigt bra i EM. Det var som jag och några polare sa när det vankades EM-turnering: Att Chippen spelade fan som en världsspelare under den turneringen. Jag ser gärna att om Chippen kommer tillbaka och gör det bra i Europa, så kan han peta Erkan Zengin. Till ett eventuellt VM 2014.

Världsspelare under de typ 70 minuter han spelade totalt under 3 matcher? Nej läge att glömma Chippen om han inte går in i en absurd form lagom till VM.
Citera
2013-11-11, 11:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Wilhelmsson bör ha gjort sitt i svenska landslaget nu, jag tror han önskedrömmer. Dessutom bör de spelare som kvalat in landslaget gå före. Kacaniklic har gjort bra framträdanden i landslaget, men om han inte är i form och man vill formera laget lite mer defensivt kan han stå över en startplats nu. Toivonen som ersättare blir i mina ögon för offensivt, förmodligen Zengin också. Sebastian Larsson på andra kanten har varit blek i landslaget på sistone, men tydligen fungerar det hyfsat i klubblaget...Jag skulle nog vilja se ett mittfält med Larsson, Elm, Svensson och Källström den 15:e. Vad gäller sorgeämnet mittbackarna blir det förmodligen Nilsson och Antonsson - antagligen skulle det gå lika bra eller dåligt, eller kanske lite bättre, om Hamrén försökte med Granqvist och Jonas Olsson igen.
Senast redigerad av Ezzelino 2013-11-11 kl. 11:12.
Citera
2013-11-11, 11:29
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kakaniklic är ju iskall just nu, utbytt redan i halvlek sist och inte spelat 90 minuter senaste 2 månaderna.

Iskall och iskall, han nätade ju mot United förra helgen. Och bytet i helgen är det inte så mycket att säga om, Liverpool spelade under den första halvleken extremt bra fotboll och det var egentligen ingen i Fulham som hängde med, så att bli utbytt där tycker i alla fall jag inte säger särskilt mycket, det såg ungefär lika bedrövligt ut för Fulham i andra halvlek även om Liverpool drog ner tempot stundtals.
Hur som, Nani fick inte lira igår mot Arsenal. Jag har inte stenkoll på United, men han brukar väl i alla fall få hoppa in om han inte startar? Som ni andra säger, kul att se Sebastian Larsson spela som han gjorde mot city. Angående PSG såg jag andra halvlek mot Nice och Zlatan imponerade inte nämnvärt men dunkade ändå 3, hur såg han ut första halvlek? Taggad?
Citera
2013-11-11, 12:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Iskall och iskall, han nätade ju mot United förra helgen. Och bytet i helgen är det inte så mycket att säga om, Liverpool spelade under den första halvleken extremt bra fotboll och det var egentligen ingen i Fulham som hängde med, så att bli utbytt där tycker i alla fall jag inte säger särskilt mycket, det såg ungefär lika bedrövligt ut för Fulham i andra halvlek även om Liverpool drog ner tempot stundtals.

Ja visst ett skott som styrdes in av Rooney, annars har han tuggat bänk och innan Liverpool var det 5 matcher utan start och han lär inte vara tillbaka från start igen på ett tag som det har sett ut och vad jag har hört.

Visst nu har Fulham varit usla som lag, men Kacaniklic har inte imponerat i England. Vilket är tråkigt för han har visat upp fina kvalitéer i landslaget men jag föredrar spelare som får speltid.
Citera
2013-11-11, 13:05
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Världsspelare under de typ 70 minuter han spelade totalt under 3 matcher? Nej läge att glömma Chippen om han inte går in i en absurd form lagom till VM.
Jag kommer inte ihåg de exakta minuterna. Men till exempel så spelade Chippen hela andra halvleken mot Frankrike och lyfte spelet totalt på den kanten. Självklart skulle han emellertid fått mer speltid i EM. Om en spelare bevisligen har en sådan hög högstanivå ska man aldrig helt utesluta honom. Varför ser du Erkan Zengin som en så mycket bättre spelare? Däremot kan jag hålla med tidigare skribenter om att det är konstigt att Chippen först nu får ett sådant wake up call. Och inte ville vara med och bidra tidigare i kvalet.

Sedan är jag tveksam till om PL verkligen är den rätta ligan för Kaca. Hade inte Serie A/La Liga eller kanske till och med Bundesliga varit bättre för honom?

Såg förövrigt denna videon och komma att tänka på Österrike. Som faktiskt är ett landslag som Sverige skulle behöva ta stor lärdom av. En sådan tro på sig själva, en sådan aggressivitet som jag sällan tidigare skådat i landslagssammanhang. Det skulle vara Danmark på sin topp. Detta är något som Sverige måste kunna anamma från Österrike på ett seriöst sätt och ta med sig till Play-Off:en. Gör vi det, så har Sverige mycket goda chanser att slå Portugal.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-11 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in