Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Elm var bra och stabil igår. Hans roll är inte att slå avgörande passningar, och det är inte heller hans typ av spel. Han får spelet att flyta, får bollen i rullning, är trygg med boll och tar bra beslut.
Att Taco och Elm blev tillbakatryckta igår var pga ett undertaligt Sverige centralt. När Österrike spelar 3 mot 2 på centralt fält så vill man inte kliva på den defensiva mittfältaren, för då blottar man sig bakåt. Då kan det se ut som de är loja, rädda och väldigt oaggressiva. Men i själva verket är det ett strukturellt problem. Antingen får man lov att droppa ner med en forward i defensiven, eller så får man sätta en betydligt högre press. Man gjorde det sistnämnda efter paus, och det var helt rätt. Tyvärr ser inte Mr Shining sånt här förrän efter 45 minuter, vilket gör att vi konstant sätter oss i dumma utgångslägen.
Jag tycker ändå Källström ska gå före Elm, men att inte ge Elm klart godkänt efter den här matchen är bara ett ologiskt hat.
Ja, det första jag gjorde denna morgonen var att slå upp den allmänna tidningen Göteborgsposten för mitt område, och se vad betyget på Elm blev där,
1/5. Jag är inte ensam om denna åsikten om att Elm var kass igår om ni nu skulle tro det.
Hat är ett väldigt starkt ord. Jag hatar ingen som försöker göra sitt bästa för sitt land, aldrig. Och även jag tyckte att Elm hörde hemma i den svenska startelvan när han presterade för ett par år sedan. Det är bara att gå tillbaka i min posthistorik i denna tråden och se vilka startelvor jag ansåg vad bäst då(som inkluderade Elm).
Det jag däremot är så fruktansvärt trött på är detta daltandet vi har med Elm. Jag tycker att det är respektlöst mot dem andra innermittfältarna att ge Elm så många chanser som han ändå har fått. När dem andra innermittfältarna inte ens har fått i närheten av så många chanser. Korkade val som dessa kan även/hade kunnat kosta Sverige avancemanget. Dem flesta sportjournalisterna är överens om att Elm varit svag på det senaste och det är något som ni inte kan undgå.
Jag säger inte att Källström är någon gud heller som vissa verkar tro att jag tror. Källström har varit dålig i vissa VM kval matcher. Men han gör ändå bra landskamper då och då, till skillnad från Elm. Sedan att ni tycker att Elm gjort ett helt godkänt kval för stå för er, men jag håller helt klart bara inte med er. Ni får nog helt enkelt acceptera att situationen förhåller sig så. Jag tror inte vi kommer längre här.