2013-11-11, 08:12
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
De har inte kunnat identifiera vems det är eller vilken sorts sko det är, trots sök i databaser över avtryck.

Vet dom skonummer oxå
Citera
2013-11-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Vet dom skonummer oxå

Inte sett nånting om det utan bara att de har ofullständigt avtryck; klacken plus del av liksom resten av avtrycket, det som syns på bilden i FUP.
Citera
2013-11-11, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Behövs väl inga fulingar för det framgår väl med önskvärd tydlighet av det som står i FUP.

Det får du gärna utveckla, vad i FUP framgår med önskvärd tydlighet och vilken riktning du då avser.
Citera
2013-11-11, 08:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Har för mig att den avfördes rätt omgående

Intressant att SKL aldrig träffat på denna typ av tejp innan.
Sen blir jag inte klok på en sak. Ägaren till bilen påstår ju (om jag inte minns fel) att det är tejp som han plockat med sig från jobbet på sjukhuset. Eller var det den andra rullen som låg kvar?
Känns ändå udda att man plockar en rulle kirurgtejp från jobbet och sen köper en annan på jula

Det var väl uteslutet att plasttejpen var köpt på Jula. Den tejpen som SKL köpte på Jula för att jämföra hade helt annan struktur när man kollade med mikroskop. Läs själv i bilagan. Jag kanske missade något.
Citera
2013-11-11, 08:18
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Inte sett nånting om det utan bara att de har ofullständigt avtryck; klacken plus del av liksom resten av avtrycket, det som syns på bilden i FUP.

Men då kanske det iaf finns en medhjälpare vilket jag inte trott innan
Citera
2013-11-11, 08:20
Medlem
Citat:
Men då kanske det iaf finns en medhjälpare vilket jag inte trott innan

Det där avtrycket är minst sagt förbryllande för polisen tog ju avtrycksgrejer från alla avtryck som var kring där benen låg och alla utom ett hittade de skoägare till; MPS samt en polis.
Men detta, som sagt, står det utan svar på vart det kommer ifrån och vem.
Citera
2013-11-11, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom mobilen stängdes av onaturligt sa den inte "hejdå" till nätet. Eftersom en passiv mobilen kommunicerar med nätet ca var 4:e timme gick det inte att se någon kommunikation efter sista SMS:et kl 19:31 och försöket att ringa till den kl 23:53. Det hann inte gå fyra timmar.
Matematik har aldrig varit min starka sida, men är inte tidsspannet du uppger fyra timmar och 23 minuter?
Citera
2013-11-11, 08:27
Medlem
Citat:
Tingsrätten kan fria KJ
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=8003489

Wow äntligen talar NSD ur skägget, kanske på inrådan av Bodström.
Nu kan det verkligen bli ändring på torpet.
Nu sitter Åklagarna i den rävsax de kom i när de tog beslut att INTE kontrollera en
uppenbar MÖJLIG gärningsman med motiv.

Oavsett utgången av detta så är upprättelse på intågande i alla fall. OM det nu blir så.
Problemet är att han i lugn och ro kunnat tänka på precis alla möjliga sätt att göra sig av med bevis.
Men in med polisen och lyft på varenda sten.
Lögner är lika komprommeterande. Och mailen går inte att radera lika lätt från en dator som en mobil.
Nu ska vi kolla ip-adresser, och mailkonversationer.
Ngn som som slår vad om att hans dator blivit stulen? Eller att han visar upp en annan.

Mailkonversationen från 4/5 ska finnas där. Han har suttit på kvällen och svarat på mail.
Låt oss se dem som en del av hans egen bevisning. Ett litet bevis, men ändå. Vi ser om han
ljugit eller talat sanning. Vi vet inte om han mördat eller ej, men ändå.

Citat:
Förre justitieministern Thomas Bodström var inne på samma spår i en av de analyser han gör åt NSD.

Det kan få mycket stor betydelse. Åklagarna har en skyldighet att utreda även sådant som är till fördel för den åtalade. De bör helt klart akta sig för att neka utredningsåtgärder. Det finns många exempel på mål där rätten ogillat ett sådant agerande", skrev Bodström.

Bo Forssberg riktade redan under onsdagens sakframställan kritik mot åklagarna för att de inte utrett den man som Bodenkvinnan hade en kärleksrelation med, som hon sms-ade med samma kväll som hon försvann – och som hotat henne.
Citera
2013-11-11, 08:29
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Det där avtrycket är minst sagt förbryllande för polisen tog ju avtrycksgrejer från alla avtryck som var kring där benen låg och alla utom ett hittade de skoägare till; MPS samt en polis.
Men detta, som sagt, står det utan svar på vart det kommer ifrån och vem.

Men då vet dom iaf stl på avtrycket vilket är bra
Citera
2013-11-11, 08:29
Medlem
Tiden är ändrad till 09:00 idag på piteå tingsrätt
Citera
2013-11-11, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Matematik har aldrig varit min starka sida, men är inte tidsspannet du uppger fyra timmar och 23 minuter?
Ja, det är ca fyra timmar.

Tillägg: Kom på att det är mobilen som tar initiativ till kommunikationen. Så den var troligen död redan efter fyra timmar, kl 21:31.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-11 kl. 08:39.
Citera
2013-11-11, 08:35
Medlem
Citat:
Men då vet dom iaf stl på avtrycket vilket är bra

Njae, jag vet faktiskt inte. Det syns liksom en klack och ja, kanske kan man utifrån den på nåt sätt beräkna rimlig storlek på skon? Jag vet inte, men hoppas kan man ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in