2013-11-11, 08:51
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Tydligen råder det viss "osämja" inom poliseriet i Norrbotten nu. Många är arga över att MB inte följdes upp rejält.

Verkligen, det har du helt rätt i. Paniken har spridit sig rejält, och även om många med åsikter ej blivit hörda så får man se detta som ett stort misslyckande.

Spår finns att följa upp.
Citera
2013-11-11, 08:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tror jag också.

Som vi sett så låg benen obehagligt likt en av schlangekrafts postade bilder. Jag tror inte att det är en slump.

EDIT;Tror att det var Quarrel som postade en lång rad bilder hämtade ur slangens blogg. Kan det vara så att mördaren gäckar polisen, liksom kastar ut ledtrådar i form av bilder, liksom spelar ett slags spel. Jag vet, det låter som Hollywood, men trots allt så är mordet med styckning också ofattbart, finns mest på film.

Kan det vara den där smygfotografen/bloggaren som styckat av benen och tagit in i stugan för att få vara ifred och ta bilder till sin blogg. Finns det bilder på händer också?

Det skulle alltså kunna vara två personer helt omedvetna om varandras existens som gjort varsin del av dådet. Tanken svindlar och nu fick jag ett svimningsanfall igen..
Citera
2013-11-11, 09:01
Medlem
saltapinnars avatar
Brann inte MBs bil i början när VB var försvunnen eller sålde han den på Blocket
Citera
2013-11-11, 09:02
Medlem
Nån härifrån som är på plats i rättssalen?
Citera
2013-11-11, 09:02
Medlem
PeterNosters avatar
Ingen fara, jag är tillbaks igen. Bloggaren upptäcker ett lik i skogen och vill inte anmäla fyndet av rädsla för att själv bli misstänkt och ser chansen att istället tillfredställa sina egna morbida ideer.
Citera
2013-11-11, 09:09
Medlem
Redheadwitchs avatar
Varför tas det inte upp om att han kan plockat upp henne efter hon gått från han , han satte ju sig i bilen körde till föräldrahuset , och kan ju då tagit upp henne .. Sen säger han helt plötsligt att han druckit 5-6 öl innan han for ut .. ? Och en vecka efter säger till broder att han kan komma misstänkas för mord ? Och han har försökt starta en eld i föräldrahuset , samt bara varit där 20 min ...
Citera
2013-11-11, 09:10
Medlem
saltapinnars avatar
KJ har en diagnos och med detta vill jag säga att med tanke på läkare som oftast diagnosar alldeles för snabbt,kan det verkligen stämma att han har AS.
Jag tycker han verkar alldeles för smart för det.
Okey att han inte jobbar eller städar,men dum i huvudet är han inte.
Känns lite som han gillar att vara i centrum och svarar snabbt på åklagarnas frågor gör han.
Som sagt har jag trott att KJ ensam gjort detta,men nu tvivlar jag starkt.

Någon annan vet! Blod är tjockare än vatten tänker jag då.
Citera
2013-11-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nja det meddelandet ser ju ut att ha skickats den 6/5 och då var väl inte hela Boden ute och letade henne. Tidningarna hade inte ens uppmärksammat att hon var borta då.
Yepp my fault. Verkar vara redan den 6/5 han skickar detta.
Citera
2013-11-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det är ca fyra timmar.

Tillägg: Kom på att det är mobilen som tar initiativ till kommunikationen. Så den var troligen död redan efter fyra timmar, kl 21:31.
Så typ efter 4 timmar från senaste sms, så ska telefonen ta kontakt med stationen. Det ger tiden 21.31?

Då kan man anta att telefonen dog onaturligt någonstans mellan 17.31 och 21.31.
Citera
2013-11-11, 09:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Så typ efter 4 timmar från senaste sms, så ska telefonen ta kontakt med stationen. Det ger tiden 21.31?

Då kan man anta att telefonen dog onaturligt någonstans mellan 17.31 och 21.31.
Nej, sid 874:
Citat:
19:31 [MB] skickar SMS till Bangsuan
19:31 + ca fyra timmar = ca 23:31.
Citera
2013-11-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
KJ har en diagnos och med detta vill jag säga att med tanke på läkare som oftast diagnosar alldeles för snabbt,kan det verkligen stämma att han har AS.
Jag tycker han verkar alldeles för smart för det.
Okey att han inte jobbar eller städar,men dum i huvudet är han inte.
Känns lite som han gillar att vara i centrum och svarar snabbt på åklagarnas frågor gör han.
Som sagt har jag trott att KJ ensam gjort detta,men nu tvivlar jag starkt.

Någon annan vet! Blod är tjockare än vatten tänker jag då.
Skulle tro att du inte är läkare, du har just diagnostiserat alla med AS som dumma. Vart har du fått den uppgiften från?
Citera
2013-11-11, 09:32
Medlem
ME077s avatar
KJ har tillgång till media alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in