Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-10, 23:25
Medlem
Ja, vi vet väl nu att Oliver sköt Laura. Frågan är om de var två gm där då på plats? Eller var det bara en som Julian mötte? Och att det i så fall var Oliver? Julian hade ju stämt möte med Mother of three. Korkat nog eftersom det skulle bli hans död. Jag har fortfarande svårt att förstå hur Oliver skulle orka bära bort en medvetslös kropp.
Citera
2013-11-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Mexxx: Det där är ju ingen spoiler. Alla framträdande karaktärer läggs upp på den danska sidan.
Jag vet. Men jag tänker att några inte läser den danska sidan just för att det finns mer information där än vad som framkommer i avsnitten. Så därför spoiler
Senast redigerad av Mexx35 2013-11-10 kl. 23:31.
Citera
2013-11-10, 23:33
Medlem
Axel bor i Limhamn och victoria och oliver är uppvuxna där...hmmm??

Är Victoria och Oliver Lennart och Helgas barn (och kunde evt axel vara ett tredje barn)..Och helga därmed mother of three? Hon var ju rätt så skarp på datorer och slog på skype hur snabbt som helst, så varför skulle hon inte kunna chatta som mother of three..Dessutom var victorias och olivera pappa forskare (och lennart är ju ex forskningschef) ..Lennart håller nog i tyglarna, och oliver är väl nog snäll och gör som han skall...

Både axel och oliver har ju lite mer avancerade kamerasystem hemma och hos andra, så undrar om inte de har nåt på gång tillsammans (med pappa som drar i spakarna?)
Citera
2013-11-10, 23:42
Medlem
Citat:
Jag vet. Men jag tänker att några inte läser den danska sidan just för att det finns mer information där än vad som framkommer i avsnitten. Så därför spoiler

Vad menar du att du skulle ha spoilat för de som inte läser den danska sidan? Att Lennart och Helga var med i kvällens avsnitt?

Teori: Lennart får en storslagen idé när han är forskningschef på Medisonius. Ett ämne som skall göra något jättebra för folk (vet ej vad). Randomungdomar bjuds in för att testa mot betalning. Victoria är en av försökskaninerna. Ämnet gör ungdomarna dödssjuka (som Victoria) så kidsen måste dumpas och Lennart måste försvinna.
Citera
2013-11-11, 00:18
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmmKlurigt
Tror ni att det verkligen var sista scenen med Jens? Eller kommer vi få SE att han känner riktig stor skuld? Det var riktigt SORGLIGT när Martin visade bilden på sin son August som liten.

Jag fortsätter med en dåres envishet att tro att Martin håller på att förgifta Jens. Även idag hade han kaffe med sig till Jens vid besöket i fängelset, alla gånger han besökt honom så har han haft med sig nåt ät- eller drickbart.

Martin insåg väldigt tidigt att Jens är så pass psykiskt oåtkomlig att man måste sänka honom på nåt annat sätt. Kan man inte nå honom via hjärnan så får man gå via levern/njurarna.
Citera
2013-11-11, 00:22
Medlem
Motherofthrees avatar
Helga er mother of three, Axel, Victoria og Oliver. Lennart er deres far. Lennart styrer? Evt er Oliver halvbror til Victoria, da Victoria var farens "øyesten" og fikk sjefjobben. Da mangles et barn av Lennart, og hvem er det?
Citera
2013-11-11, 00:36
Medlem
Motherofthrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofthree
Helga er mother of three, Axel, Victoria og Oliver. Lennart er deres far. Lennart styrer? Evt er Oliver halvbror til Victoria, da Victoria var farens "øyesten" og fikk sjefjobben. Da mangles et barn av Lennart, og hvem er det?
Resa Duksa? (Nøkkelkortet til Mikkel Höst fantes i hotellrommet)
Citera
2013-11-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofthree
Resa Duksa? (Nøkkelkortet til Mikkel Höst fantes i hotellrommet)
Nja. Lennart är ju inte far till Victoria och Oliver. Han var ju bara forskningschef på Medisonus. Men mother of three kan ju bara vara ett namn och kanske inte är biologisk mamma till sina tre "barn". Då skulle Helga kunna vara mother of three och Victoria, Oliver och kanske Gertrud eller Marcus Stenberg vara hennes "barn".

Jag tror inte att Axel eller Resa är inblandade.
Citera
2013-11-11, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Injektionerna borde vara Olivers business. Det är ju för Guds skull därför vi misstänker honom. För att han försöker fixa något läkemedel åt Victoria.
Nu har ju Victoria rätt så tydligt visat att hon inte litar på och kanske även på något sätt föraktar Oliver, i alla fall enligt hans synvinkel med tanke på vad hon sade till Bodil, så han vill kanske inte längre ordna med något läkemedel åt henne om det är vad han velat tidigare.
Citera
2013-11-11, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Nu har ju Victoria rätt så tydligt visat att hon inte litar på och kanske även på något sätt föraktar Oliver, i alla fall enligt hans synvinkel med tanke på vad hon sade till Bodil, så han vill kanske inte längre ordna med något läkemedel åt henne om det är vad han velat tidigare.
Ett alternativ skulle ju faktiskt kunna vara att Victoria inte känner till all den skit som Oliver håller på med. Hon känner ju t.ex. inte till att han övervakar henne, så det är ju sannolikt att han döljer mer saker för henne. Nu när Victoria har pratat skit om Oliver i övervakningskamerorna kanske Oliver kommer att försöka döda henne istället?

Sen känns det ju lite som att det skulle kunna finnas två stories i serien. En som handlar om Oliver som försöker rädda sin syster, och en som handlar om några som bedriver terrorism i miljösyfte. Sen att båda trådarna går till Medisonus kan ju vara en slump.
Senast redigerad av namram 2013-11-11 kl. 02:13.
Citera
2013-11-11, 06:37
Medlem
Citat:
Injektionerna vi sett av Ramon och Julian, det var i lokalerna på Medisonus väl? Såg ut som källarlokalerna som Peter visade för Martin och Saga.
Varför gick Saga ett varv runt och kollade på dem från andra sidan?
Ja det var på Medisonus. Hon gick ett varv runt för att kolla om dem såg henne genom glasrutan. Vilket dom inte gjorde.
Citera
2013-11-11, 06:45
Medlem
Citat:
Det var en ganska god anledning till en spoiler tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in