Citat:
Ursprungligen postat av mishima
När man tänker efter lite. Kolla in Hans Rosenfeldts karriär som manusförfattare:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hans_Rosenfeldt
Till och med svenska mått finns där inget som håller. Hur det än gick till hade man nog alldeles för höga förväntningar på detta.
Tja både
Brottsvåg och
Järnvägshotellet var underhållande. Brottsvåg kändes väldigt osvensk och cynisk.
Strul blev en stor succé även om den inte är något cineastiskt mästerverk. Aspiranterna var lite tramsig men underhållande.
Sjätte Dagen och
Bella bland kryddor och kriminella har jag hört en del gott om men jag har inte sett någon av dem än.
Hassel gillade jag likom
De drabbade som dessvärre spårade ur under seriens gång.
Jag började se
Bron nu inatt (några månader efter resten av Fbs kritikerkår) och fann första avsnittet väldigt underhållande. Sofia Helins Asperger-polis är ju hur kul som helst. Makalöst irriterande just pga sin totala avsaknad av sociala skills och osvikliga gåpåaranda. Jag som dessutom uppskattar både Dag Malmberg, Kim Bodnia och Magnus Krepper hade väldigt stor behållning av det här. Kreppers sliskiga karaktär påminde faktiskt inte så lite om kräket han gestaltade i
Mun mot mun (suverän rulle av Björn Runge). Jag ser fram emot fortsättningen.
Apropå seriens övriga kvalitéer. Jag har
inte följt den här tråden eftersom jag inte ville få serien spoilad i onödan men enligt bekanta som följt serien så börjar den väldigt tamt och menlöst för att senare bli bättre och bättre för varje avsnitt. Det bådar ju onekligen gott.