2013-10-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Den görs specifikt för Systembolaget, jag tror att de vill att det ska vara lite exklusivare bara.
Ok. Sen kanske upplagan inte är hur stor som helst heller och eftersom den åndå säljer slut på Systemet spelar det väl ingen roll att den bara säljs där.
Citera
2013-10-08, 18:00
Medlem
fotokillens avatar
Köpte en "back" enbärsdricka från Sandhems bryggeri på Sunne marknad i fredags. För er fjuniga och oinvigda kan jag nämna att enbärsdricka påminner om julmust men är en smakupplevelse att föredra framför julmust 7 dagar i veckan!
Citera
2013-10-09, 12:35
Medlem
Thuures avatar
Det kommer tydligen både Bourbon- och Romfatslagrad must från Nygårda i år: http://tjock.se/strupen/art/283316/julmust_lagrad_p_romfat/.
Citera
2013-10-09, 13:30
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Det kommer tydligen både Bourbon- och Romfatslagrad must från Nygårda i år: http://tjock.se/strupen/art/283316/julmust_lagrad_p_romfat/.

Sweet!

Då blir det något nytt att prova.

Så länge de inte lagrar musten på Silltunnor är jag öppen för det mesta...
Citera
2013-10-09, 18:21
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Sweet!

Ja verkligen och jag har 3 flaskor kvar ifrån förra året så ska bli spännande att se skillnaden emellan alla 3
Citera
2013-10-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Sweet!

japp, skoj att det kommer nåt nytt för i år. Synd att de är så dyra de där flarrorna.

Borde det förresten inte gå att lagra julmust ännu längre än 6 månader på fat?
Citera
2013-10-10, 00:26
Medlem
Out-of-Steps avatar
Hur skulle julmust smaka om den låt säga var på 15% som vin? Sedan lagra den ett par år.
Citera
2013-10-10, 01:01
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hur skulle julmust smaka om den låt säga var på 15% som vin? Sedan lagra den ett par år.

Skulle den vara på 15% skulle den antagligen ha jästs och därmed vara avsevärt torrare (dvs mycket mindre söt). Hade nog antagligen smakat rätt illa om man bara tillsatt mer socker (har svårt att tro att det finns socker för att jäsa 15% i vanlig must), men om man ökat mängden malt för att få socker istället hade det antagligen smakat som något starkare öl.
Citera
2013-10-10, 13:33
Medlem
umpatas avatar
Jag har kvar 2st Bourbonlagrade från 2011 och 2012 som kanske öppnas på julafton om jag inte köper nya i år då!

Hörde från en kompis att dom skulle släppa någon flaska med kurbits motiv på men kanske bara är skitsnack?

Någon som vet om Nygårda ekfatslagrad julmust finns ute i butik nu?
Citera
2013-10-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umpata

Min lokala Ica butik säljer Nygårdas ekfatslagrade must redan nu såg jag igår.
Citera
2013-10-10, 13:50
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Min lokala Ica butik säljer Nygårdas ekfatslagrade must redan nu såg jag igår.

Då lär ica maxi här också ha då!
Får ta mig dit och kika sen då.
Citera
2013-10-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Jag har kvar 2st Bourbonlagrade från 2011 och 2012 som kanske öppnas på julafton om jag inte köper nya i år då!

Hörde från en kompis att dom skulle släppa någon flaska med kurbits motiv på men kanske bara är skitsnack?

Om du är smart då så köper du ju nya iår, och dricker upp den äldsta av dom två, så får du ju dricka en god lagrad must varje år, förutsatt att du fyller på lagret, köp mer än du gör av med så du får fler och fler äldre också

Själv har jag ett par flaskor som är några år gamla som ligger och gottar till sig i vinkällaren hemma i Sverige :=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in