2013-11-10, 22:14
Medlem
Olympians avatar
ErPupone:
Vad som är en rättighet och vad som inte är det i frågan om sexuella läggningar är en politisk diskussion. Ditt inlägg handlar i första hand om politik och hör - precis som malmöitisk gay-propaganda - inte hemma i en fotbollskontext.

Det var för övrigt inte jag som länkade till Realisten.
Senast redigerad av Olympian 2013-11-10 kl. 22:17.
2013-11-10, 22:23
Medlem
ArneIIIs avatar
Är det inte Malmö som brukar sjunga "Vem är nr 7 i Göteborg, vem är nummer 7 i Göteborg. Hans pappa gick till Gais, hans brorsa packar bajs, vem är nr 7 i Göteborg" ?
2013-11-10, 22:28
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Är det inte Malmö som brukar sjunga "Vem är nr 7 i Göteborg, vem är nummer 7 i Göteborg. Hans pappa gick till Gais, hans brorsa packar bajs, vem är nr 7 i Göteborg" ?

Jo, det är det.
2013-11-10, 22:33
Medlem
Olympians avatar
Det kan stämma att de sjungit så, men om man har ett så pass onödigt ställningstagande som "fotbollssupportrar emot homofobi" är det ganska naturligt att man förr eller senare hamnar i en situation utav dubbelmoral, för alla behöver ha något att håna motståndarna för.
Jag skulle faktiskt vilja säga att den där sången med "Vem är nummer 7" låter ovanligt bra för att komma från mff. Den sången hade mycket väl kunnat passa på vår läktare, om nu inte mff hade sjungit den före. Det finns förstås ett element utav nedsmutsning när det gäller allt som kräken rört vid.
Senast redigerad av Olympian 2013-11-10 kl. 22:42.
2013-11-10, 22:44
Medlem
ArneIIIs avatar
Förstår inte hur det är ett hån att påpeka att man är son till en av Sveriges största fotbollsspelare?

...och att han förstörde Gais ekonomi är väl bara bra?
2013-11-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Träningsmatcher har bättre stämning. http://www.youtube.com/watch?v=9JOVNUfge2Q
Verkligen inget klipp att stoltsera över...
2013-11-10, 23:00
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
ErPupone:
Vad som är en rättighet och vad som inte är det i frågan om sexuella läggningar är en politisk diskussion. Ditt inlägg handlar i första hand om politik och hör - precis som malmöitisk gay-propaganda - inte hemma i en fotbollskontext.

Det var för övrigt inte jag som länkade till Realisten.
Nej, men du skrev att du bedömde den som trovärdig. Något organiserat homofob-tifo vill givetvis inte jag heller se. Men att likställa att en betoning av homosexuellas rättigheter skulle vara samma som politiska ställningstaganden på läktaren är fel i mitt tycke. Jag är personligen förbannat trött på att höra nedsättande ord mot kvinnor, bögar mm.

Jag tolkade ditt första inlägg, tillsammans med artikeln, som att vänsterpolitikern låg till grund för ståndpunkten om homosexuellas rättigheter.
2013-11-10, 23:03
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Verkligen inget klipp att stoltsera över...
Utveckla gärna hur du menar för en mer givande debatt. Personligen har jag inga problem med friendshipen i sig, även om CPH/HBG-banderollen kanske var lite väl.
2013-11-10, 23:04
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garborg
Håller faktiskt med, jag är emot homofobi, men när jag ställer mig på läktaren så lämnar jag politiken hemma och sjunger för Djurgår'n. Politiska budskap som inte behandlar supportrar eller fotbollen ska hållas borta.
Ett befängt påstående. Fotboll och idrott rent genrellt ä i stor grad politik, och det skänker sporten en extra dimension.

Men stor humor att Realisten tror att den här Supras-killen ska förvandla Malmös läktare till en vänsterfalang.
2013-11-10, 23:05
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

Förmodligen har den sången varit en av orsakerna till initiativet. Folk på Malmös läktare som tröttnat på den.
2013-11-10, 23:06
Medlem
Wads avatar
Nu när vi ändå pratar om det så undrar jag hur ofta skällsord om homosexuella förekommer hos andra lag? Jag kan inte minnas en enda gång jag hört någonting nedsättande om bögar, och då brukar jag ändå stå i klacken.

Ord som hora och fitta förekommer ju hela tiden. Men det är ju en annan sak.
2013-11-10, 23:09
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Nu när vi ändå pratar om det så undrar jag hur ofta skällsord om homosexuella förekommer hos andra lag? Jag kan inte minnas en enda gång jag hört någonting nedsättande om bögar, och då brukar jag ändå stå i klacken.

Ord som hora och fitta förekommer ju hela tiden. Men det är ju en annan sak.
Hör inte något om bögar heller, står förvisso på södra som är minst sagt dött nu för tiden men nej, oerhört sällan man har hört något nedlåtande om bögar.

Därför jag inte ser något behov av detta, skapa ett problem av ett icke-problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in