2013-11-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Nu när vi ändå pratar om det så undrar jag hur ofta skällsord om homosexuella förekommer hos andra lag? Jag kan inte minnas en enda gång jag hört någonting nedsättande om bögar, och då brukar jag ändå stå i klacken.

Ord som hora och fitta förekommer ju hela tiden. Men det är ju en annan sak.
Håller med. De enda gångerna jag hör något sånt från djurgårdshåll är under hockeyn med Håkan Loob-ramsan men det är bara för att det är en "klassisk" sådan. Annars har jag aldrig hört nån bög-ramsa under matcherna.
2013-11-10, 23:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Nu när vi ändå pratar om det så undrar jag hur ofta skällsord om homosexuella förekommer hos andra lag? Jag kan inte minnas en enda gång jag hört någonting nedsättande om bögar, och då brukar jag ändå stå i klacken.

Ord som hora och fitta förekommer ju hela tiden. Men det är ju en annan sak.
Att kalla någon "bög" känns väldigt högstadiet och ordet är ju reclaimat av homosexuella så det är väl inte ens ett skällsord längre.

AIK (var det väl?) hade en ramsa som gick "Antons brorsa är heterosexuell!" Betydligt mer finurlig är Malmös "packa bajs".
2013-11-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Utveckla gärna hur du menar för en mer givande debatt. Personligen har jag inga problem med friendshipen i sig, även om CPH/HBG-banderollen kanske var lite väl.
Har väl redogört mina åsikter kring Köpenhamn-hjärta-Helsingborg förut så behöver väl inte gå igenom det igen helt.

Hade Helsingborg haft en förälskelse i Bröndby eller vad som helst hade jag nog inte fördömt det lika mycket men det är just det att jag hatar FCK och allt det den äckliga moderna klubben står för så enormt att jag finner deras kärlek (inte fan är det vänskap) för varandra avskyvärd.

Men om de vill hålla händer ska jag inte stå i vägen. Så länge Bajen inte stöttar den moderna fotbollen likt Helsingborg så berör det ju ändå inte mig.

Jag lider med alla (få?) helsingborgare som inte är Köpenhamnare. Lätt att dra alla heifare över en kam.
2013-11-10, 23:20
Medlem
Omar Santanas avatar
Vill minnas att det sjöngs en hel del om att Tobbes brorsa blev petad i Häcken, när det var nytt. Sen dess kan jag inte minnas att jag hört något som anspelar på homosexualitet. Men det kryllar väl inte direkt av profiler som är bögar, heller.
2013-11-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLK
Håller med. De enda gångerna jag hör något sånt från djurgårdshåll är under hockeyn med Håkan Loob-ramsan men det är bara för att det är en "klassisk" sådan. Annars har jag aldrig hört nån bög-ramsa under matcherna.

Ravelli fick ju sin del när det begav sig och grät ut i media men det är ju dåtid.
Men som sagt, väldigt främmande med böghatsramsor nutida. Ett icke-problem som tydligen måste belysas.
2013-11-10, 23:25
Medlem
ArneIIIs avatar
Sedan var det ju "Tobbes farsa har inga pengar" också. Märkligt vad en av allsvenskans trevligaste spelare får stå ut med. Hade fattat om Wernbloom, Selakovic, Alvbåge och en hel drös andra hade fått lika många personliga sånger.
2013-11-10, 23:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Sedan var det ju "Tobbes farsa har inga pengar" också. Märkligt vad en av allsvenskans trevligaste spelare får stå ut med. Hade fattat om Wernbloom, Selakovic, Alvbåge och en hel drös andra hade fått lika många personliga sånger.

Kan fan inte minnas att vi sjungit någon hatramsa mot Tobbe, men det kan ju bero på hans tid I Djurgården.

Chefig liten rackare det där~
2013-11-10, 23:32
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Haha, men farsan är ju ett riktigt as och det var ett hån riktat mot denne, med en förhoppningen om att sätta sonen ur spel. Självklart kommer vi att försöka psyka er bästa spelare, Selakovic brukar väl sköta sånt där rätt bra själv. Alvbåge har väl förvisso gått lindrigt undan, men jag kan inte minnas att han gjort något utspel mot oss.
Senast redigerad av Omar Santana 2013-11-10 kl. 23:36.
2013-11-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Hör inte något om bögar heller, står förvisso på södra som är minst sagt dött nu för tiden men nej, oerhört sällan man har hört något nedlåtande om bögar.

Därför jag inte ser något behov av detta, skapa ett problem av ett icke-problem.

Ramsan om Nanne Bergstand får väl ändå räknas som lätt homofobisk? "Heey Nanne Bergstand, Ho-ra! Han är en bög, och han suger röv!"
2013-11-10, 23:41
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Har väl redogört mina åsikter kring Köpenhamn-hjärta-Helsingborg förut så behöver väl inte gå igenom det igen helt.

Hade Helsingborg haft en förälskelse i Bröndby eller vad som helst hade jag nog inte fördömt det lika mycket men det är just det att jag hatar FCK och allt det den äckliga moderna klubben står för så enormt att jag finner deras kärlek (inte fan är det vänskap) för varandra avskyvärd.

Men om de vill hålla händer ska jag inte stå i vägen. Så länge Bajen inte stöttar den moderna fotbollen likt Helsingborg så berör det ju ändå inte mig.

Jag lider med alla (få?) helsingborgare som inte är Köpenhamnare. Lätt att dra alla heifare över en kam.

Du verkar ha missat att ni spelar på en arena med ett namn från ett jävla teleföretag, att ni lirar på plast och ni delar arena med en av era största rivaler.
2013-11-10, 23:47
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Du verkar ha missat att ni spelar på en arena med ett namn från ett jävla teleföretag, att ni lirar på plast och ni delar arena med en av era största rivaler.
Har Hammarby själva valt detta menar du?
2013-11-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Ja, det är ju sannerligen så att det är precis så vi Bajare har velat haft det. Den optimala lösningen på alla våra förfrågningar rörande arenasituationen.

Du kan nog inte hitta fler Bajare än vad du kan räkna på en hand som är nöjd med arenasituationen idag.

Det är ju inte riktigt samma sak som att regelbundet hylla ett lag som är den moderna fotbollen i ett nötskal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in