2013-10-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Ja, så sett hade du rätt. Att använda mig av ordet division var ett klumpigt sätt att uttrycka "spelmässig kvalitet". Jag har många siffror i huvudet, men inte allt.
dock stämmer det inte heller riktigt, då vi hade bedrövliga publiksiffror under 70- och 80-talet också, när vi stod på vår spelmässiga höjdpunkt (har jag för mig, om nån hittar publiksiffror från den tiden får de gärna länka).
2013-10-31, 09:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
dock stämmer det inte heller riktigt, då vi hade bedrövliga publiksiffror under 70- och 80-talet också, när vi stod på vår spelmässiga höjdpunkt (har jag för mig, om nån hittar publiksiffror från den tiden får de gärna länka).
Nja, sett till snittet hade ni höga siffror. Dvs över snittet. Allsvenskan var inte så populärt att se på plats för något lag då.
2013-10-31, 09:38
Medlem
Citat:
Nja, sett till snittet hade ni höga siffror. Dvs över snittet. Allsvenskan var inte så populärt att se på plats för något lag då.
Har du siffror så skulle jag gärna se dessa. Tror på dig, bara nyfiken. Vore intressant att se om MFF var topp 2 i publikligan i Sverige, som man varit ända sedan man gick upp i allsvenskan igen under 2000-talet, oavsett tabellposition. Annars kan man påstå att MFF relativt sett har mer publik nu, trots mindre framgångar. Och då spricker din tes ytterligare.
2013-10-31, 09:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
Han började ju knulla småbarn först i Malmö. I Stockholm vet alla hur han hade tagits emot. Eller snarare hur han inte hade tagits emot. Dessa tendenser finns emellertid inte i Malmö där man anser att Miiko är en skön påg. Visa ert missnöje på läktarna då era idioter. Få honom sparkad? Men varför skulle ni göra det? Ni är ju pedofilklubb nummer ett i Sverige och vill väll inget annat än att behålla denna eminenta titel?
https://www.flashback.org/p45889622#p45889622
Välkommen dit så tar vi denna diskussionen där den hör hemma.
2013-10-31, 09:54
Medlem
St_Hubbinss avatar
Kan rekommendera detta dokumentet när vi pratar om historiska publiksiffror i allsvenskan. Förvisso har det några år på nacken men hur publiksiffrorna har sett ut de senaste 10 åren har väl de flesta hyfsad koll på. http://www.bolletinen.se/sfs/pdf/stat_h_allsvens_1924_2002_rekordartad_pubikutv.pdf
2013-10-31, 09:57
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Annars kan man påstå att MFF relativt sett har mer publik nu, trots mindre framgångar. Och då spricker din tes ytterligare.
Snackar du relativt måste du dra in det allmänna publiksnittet på 2000-talet då ni tagit 3 guld så det håller inte. Min tes har inte ens börjat läcka det minsta så jag förstår inte vad du får "spricka ytterligare" ifrån.

För övrigt är SFS en organisation som jag varit ganska engagerad i.
Senast redigerad av ArneIII 2013-10-31 kl. 10:03.
2013-10-31, 10:02
Medlem
Citat:
Snackar du relativt måste du dra in det allmänna publiksnittet på 2000-talet då ni tagit 3 guld så det håller inte.
ta bort. piss-slöa kukinternet.
Senast redigerad av riquelme 2013-10-31 kl. 10:13.
2013-10-31, 10:03
Medlem
Citat:
Snackar du relativt måste du dra in det allmänna publiksnittet på 2000-talet då ni tagit 3 guld så det håller inte.
Okej, vi ligger väl etta eller tvåa i det allmänna publiksnittet under 2000-talet. Detta eftersom vi kommit etta eller tvåa i publikligan varenda jävla säsong.
Tvivlar på att vi gjorde det på 70- och 80-talet, trots att MFF under dessa årtionden var mer framgångsrikt. Dags att hissa den vita flaggan? Man måste inte vinna varenda internetdiskussion.
2013-10-31, 10:08
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Okej, vi ligger väl etta eller tvåa i det allmänna publiksnittet under 2000-talet. Detta eftersom vi kommit etta eller tvåa i publikligan varenda jävla säsong.
Tvivlar på att vi gjorde det på 70- och 80-talet, trots att dessa var mer framgångsrika, relativt sett. Dags att hala den vita flaggan? Man måste inte vinna varenda internetdiskussion.
Malmö FF låg topp 3-skiktet i allsvenskans publikliga under alla år utom 2 på 80-talet. Kan vara 3 men jag orkar inte kolla upp det i böckerna.

Ni låg femma i publikligan ert sportsligt näst sämsta år under 2000-talet (efter Zlatan dragit) med ca 300 fler i snitt än HIF trots en poängs skillnad. Men visst, vi kan sluta tjafsa.
Senast redigerad av ArneIII 2013-10-31 kl. 10:19.
2013-10-31, 10:17
Medlem
Citat:
Du är verkligen oförmögen att svara på inlägg utan att fixera dig vid personen som skriver det. Olympian har ju Malmömobben här på forumet gjort allt för att knäcka med diverse personliga påhopp som jag på grund av forumets regler inte kan gå in på. En ensam HIF: are mot alla er blockmongon, moget beteende.

Min tes funkar fint. När det går dåligt för Malmö går det riktigt dåligt för Malmös publik, sämre än IFK Göteborg och Stockholmslagen. Detta på grund av er hype, medias älsklingar mer än Södertäljelagen och Dalkurd faktiskt. Ca 7000 under superettan är tragiskt, snäppet bättre än KFF, samtidigt som man spelade den fotbollen ni gjorde och med en ung talang som Zlatan. Året innan, ännu mer tragiska siffror för kontinentala Malmö.

Blåvitts spelmässigt sämsta allsvenska säsong: 11 417

Malmös spelmässigt sämsta allsvenska säsong: 6 978 (Hej Malmö IP)

Blåvitts sejour i näst lägsta serien: 23 760

Malmös sejour i näst lägsta serien : 7 000

Trots sämst på läktaren presterar vid det här: Blåvitt, ingen jävla hype!

Sedan så är det klart att IFK Göteborg lockar oproportionerligt stora massor vid guldmatcher och derbyn, men det gör alla lag.

Håll dig till spansk fotboll, som verkar vara din stora passion här i livet, din lilla medgångare...

Blir ju bara komiskt när en IFK:are pratar om att blåvitts siffror inte bygger på hype. Var det därför ni hade en publik på 40 000 hela säsongen 2007 och inte bara sista avgörande guldmatchen och inte dippade under 7000 den säsongen?
2013-10-31, 10:23
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Blir ju bara komiskt när en IFK:are pratar om att blåvitts siffror inte bygger på hype. Var det därför ni hade en publik på 40 000 hela säsongen 2007 och inte bara sista avgörande guldmatchen och inte dippade under 7000 den säsongen?
Har du läst hela inlägget? Står klart och tydligt om guldmatcher där. Alla lag drar fullsatt vid guldmatcher, sedan så råkade vi ha den största arenan. T.om Sundsvall skulle dra den publiken om de hade den kapaciteten. Att blåvitt har cirka 7000 trogna supportrar är ingen nyhet om du tror det.

...något annat du undrade?
2013-10-31, 10:45
Bannlyst
Publiksiffror i all ära, men för mig känns det viktigare hur man presterar utifrån publiksiffran. Kvalitet är mycket viktigare än kvantitet om ni frågar mig. Sedan är du ju självklart relevant med publiksiffror. Men hellre 500 Bajare med bra mentalitet än 1000 Bajare med risig mentalitet. Ni förstår säkert vad jag menar.
Jag är dessutom väldigt imponerad av Malmös insats i Borås, bra ljudvolym och mentalitet. Skönt med lite spontana bränningar också. Helt klart det bästa stödet i år, håller du med Olympian?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in