Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Så dom har DELS skickat tusentals SMS mellan sig på sina vanliga mobiler och DELS haft två hemliga mobiler som de skickat andra SMS på?
Man kan hitta på vilka teorier man vill om man vill. Det är väl det enda som bevisas med din senaste "teori". Men den är ju fin såtillvida att den går att spinna vidare på för alla som gillar MB-spåret. Öppnar enorma möjligheter. Både MB och VB kan ha stängt av sina vanliga mobiler för att istället kommunicera på "sexmobilerna". Vem vet vad de skrivit på dessa?
Behovet av en x-tra 'mobbe' för sexkontakter kan man väl tänka sig att MB hade med tanke på att han är en gift och stadgad man och denna förvarad på ett ställe där den inte av en händelse riskerade att påträffas av en misstänksam och svartsjuk hustru. Det behovet delade han inte med Vatchareeya så hon behövde ingen extra 'mobbe' av den anledningen.
Jag "gillar" inte MB-spåret mer än något annat och min teori, inledningsvis, att KJ inte varit ensam om verket som åstadkommits kvarstår med oförminskad styrka - jag har ännu inte sett någon anledning att avskriva inblandning från någon av KJ:s kontakter inom airsoft, eller som delade KJ:s intresse för spektakulära mord mer specifikt, och som jag tidigare varit inne på inte är en lokal förmåga inom Bodens kommun utan troligen någon utsocknes från nån annanstans i Norrland. Eller längre bort, det är fullt möjligt. Vad som har tillkommit sedan fup:en blev allmängods är paret MB/AN och den besynnerliga återhållsamhet som visats i utredning av VB:s kk och tränare. Detta finner jag utomordentligt anmärkningsvärt. Gör inte du det ?