2013-11-10, 17:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns inget samtal ringt mellan VB och MB den 4 maj. Inga SMS dem emellan har skickats före kl 17:04. Sista SMS:et dagen före skickades före kl 24.

Hur vet man det ? VB:s mobil är inte återfunnen, och vad motsäger att MB kan ha haft en 'mobbe' enbart avsedd för sina sexkontakter med VB, som inte är känd av polisen och därför inte är genomgången med avsikt att återskapa raderade sms ?
Citera
2013-11-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Strax före 17 slog hon 112*, det stämmer tidsmässigt med denna iakttagelse om man tänker sig att hon blev upphunnen av KJ sedan hon flytt från honom. Han körde nog i kapp henne i så fall...

Undrar om hon var skadad redan då med stämjärnet i ryggen? Hon kan ha varit ledsen även av fysisk smärta. Hem kunde hon inte ringa, för hon hade ju ljugit för sin mor om vem hon skulle till, 112 ringde hon kanske för att hon var fysiskt skadad och behövde läkarhjälp?

Sedan hör hon av sig till MB via sms och är upprörd även fram till 18.40, skriver svara, svara och liknande enligt MB. Sedan tyst.

Jag tror inte att vännerna hade en lugn studiekväll med tv-tittande, det gick fel redan från början.

Edit: Nu inser jag att du är en foliehatt som tror att MB hinner mörda sin älskarinna och strax därefter sitter på restaurangen med sin familj. Riktigt så lätt är det inte att mörda, om man inte är en iskall hitman. Den bilden av MB tror jag att du får jobba på att bygga.

Huggen i ryggen 12 gånger och ser lite ledsen ut. Har du verkligen ingen inlevelseförmåga alls?
Citera
2013-11-10, 17:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad postaren verkligen visste (om det nu är A-baten som avses) är nog lite oklart. Hen postar 28/5, 22:34, sitt inlägg med att KJ är "SÅÅÅ KÖÖRD!!" och hänvisar där till Aftonbladet utan att ge ngn närmare förklaring till varför.

I senare inlägg från 28/5: "Ja, jag är inblandad."

När OY vill att hen skall tala ur skägget (ang annat inlägg från 28/5) blir svaret: "Har ingen lust att joina KJ på kåken, så tyvärr inte en antydan."

Mao är det hela lite snurrigt, saken snurras till (el förklaras?) ytterligare när det framkommer att Aftonbladet den 28/5 skrivit om ett synnerliget bisarrt dubbelstyckmord i en citronplantage i Spanien och att A-baten kanske på något sätt inkorporerat detta med idéer kring VB:s öde..
Orkar inte nu fördjupa mig vidare i detta, fortsättning lär följa.

Det är nog det jag minns också av postaren, så det är inget tydligt om att denna postaren påstått något om blodfyndet i bilen. Det kan man nog bortse ifrån helt och vad jag minns så va det snurrigt med precis allt som kom fram, så inget att fästa sig vid som något faktum direkt.
Citera
2013-11-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi-Andy
I FUP säger KJ sig ha rullat cigaretter av fimpar, när han inte har haft cigaretter. Det har rullats cigaretter med tejp i världen tidigare.

Precis.
Finns det idioter som röker fentanylplåster så finns det säkert också idioter som inte drar sig för att röka kirurgtejp
I detta fallet så tror jag dock inte att han rökt själva tejpen utan snarare använt denna för att hålla ihop smörpapper, tidningspapper eller dyl som han rullat tobaken i.
Citera
2013-11-10, 18:01
Medlem
Suomi-Andys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Precis.
Finns det idioter som röker fentanylplåster så finns det säkert också idioter som inte drar sig för att röka kirurgtejp
I detta fallet så tror jag dock inte att han rökt själva tejpen utan snarare använt denna för att hålla ihop smörpapper, tidningspapper eller dyl som han rullat tobaken i.

Ja, han nämner att han rullar runt en penna? och fäster pappret med tejp. Så du tror alldeles rätt.
Citera
2013-11-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Först o främst bör man ju utreda vad det är för sängar som funnits i KJ:s ägo och när.
Sen kan man ju fundera på hur och när han skulle fraktat en säng till den platsen.

Grannen påstår ju att han sett KJ bära ut något stort tillsammans med någon.
Denne någon har man ju dock inte hittat (eller rättare sagt ingen man pratat med har sagt sig hjälpt honom att bära saker)
För att flytta en normalstor säng på egen hand måste han ju troligen delat den i mindre delar.

En säng kastades ju när de städade efter hundens mystiska frånfälle.
Sen fick han den där ställbara efter sin farfar.
"Sängen" som han byggde om till vapenfodral var väl från hans mormor, frågan är om det var den som kastades vid "hundstädet". Det var ju inte sängen som sådan som byggdes om utan snarare bäddmadrassen

Då skulle hon alltså återvänt till KJ:s lägenhet, eftersom han synts med sin gråa hoodie långt senare. Visserligen kan han ju haft flera..
Men varför skulle hon tagit en av hans tröjor för att gå ut när hon enligt uppgift hade en egen på sig när hon åkte dit?

Minns jag fel eller hade man hittat en svart jacka där i skogarna när man letade efter henne? Hon sades ju ha burit en svart jacka och om det nu är hon som synts med en grå jacka, så undrar jag om det gjordes nån undersökning av den där svarta jackan?
Citera
2013-11-10, 18:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
nej nej nej,nu vrider du till det.

KJs bostad ar bara inte fastslagen som mordplats. Den ar absolut inte avfardad..och med tanke pa vittnesmalet i ratten om att de mesta blodet fran knivhuggen/sticken har stannat i kroppen.

Men oavsett,han kan ha haft tejpen i bilen tillsammans med en annan rulle.
Han mordade henne pa annan plats,tejpade runt halsen med den andra rullen som han gjort sig av med tillsammans med klader,embalage etc. Men eftersom han aldrig anvande sig av den rulle som funnits i hemmet sa har han bara helt sonika lagt in den i badrummet da han stadat bilen.
Han kan ha glomt att han vidrort den eller sa har han haft kvar blod pa handerna da han lagt den i badrummet.

Fattar du hur mycket det ar att halla reda pa for att han ska komma ihag vartenda litet mojligt spar? Han har gjort sig av med en hel del saker som det inte finns ett enda spar efter,inte ens en misstankt uppeldningsplats.
Det ar fullt normalt att han missat ett par blodspar.

Detta är ett mycket bra svar till The foreigner. Jag börjar tro att mordplatsen faktiskt inte är hemmavid, då hade KJ klantat till det mer? Vad tror du?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-10 kl. 18:05.
Citera
2013-11-10, 18:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Huggen i ryggen 12 gånger och ser lite ledsen ut. Har du verkligen ingen inlevelseförmåga alls?

Är man huggen i ryggen är det naturligt att se ledsen ut, och försöka ringa 112, och slå fel! Du förstår, en chockskada är högst trolig. En chockad person behöver lite tid för att reagera, och man behöver behålla lugnet för att rädda sig. Vi vet inte hur kritiskt VBs läge var. Synd att vittnet inte tog kontakt med henne, han mår nog inte så bra nu.
Citera
2013-11-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Varför skulle jag förklara det?
Ett trovärdigt vittne har vid given plats sett en 20-årig tjej med thailändskt utseende, som till synes verkar ledsen eller upprörd.
Räcker för mig.
Förklara du istället vem det skulle vara, om inte Ploy!

ar du serios nu?

det bor valdigt mycke asiatiska tjejer i norrbottens lan.
om det ens var nagon tjej. folk dyker alltid upp i utredningar som dessa och har sett eller hort saker som senare avfardas som nonsen eller fel i minnet.

signalementet stammer inte ens forutom att hon skulle komma(enligt vittnets gissning) fran samma varldsdel som VB,som ar varldens mest befolkade varldsdel.

och till detta kommer da att mbs mobil och vbs mobil inte passar in pa rorelsemonstret.
Citera
2013-11-10, 18:06
Medlem
NisseNyfikens avatar
Har man en dildo I röven med smör på för sig själv njaa jag tror han är riktigt sjuk sedan styckar man en kropp. Lås I han för gott. Problemet är att man måste dömas som skydig för mord bortom varje rimligt tvivel. Så dåren kan vara ute I Boden och köra på fler tokiga saker...
Citera
2013-11-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hmm men MB skickade trots allt några svars SMS iallafall.

Och ett helt annorlunda JAG-VILL-HA-KONTAKT-SMS några dagar senare. Kåt? Eller ville han bara vilseleda polisen? Han hade ju gjort slut. Punkt. Hela Boden letade efter VB och flera var helt hysteriska över hennes försvinnande. Alla tidningar skrev om detta... Då i stridens hetta skickar MB; ha ha nu dissar du mig.. Ungefär. Helt jävla sjukt, och ologiskt. Logiskt hade varit; ehh ploy, hela sverige undrar vart du är, åk hem till din familj...
Citera
2013-11-10, 18:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
ar du serios nu?

det bor valdigt mycke asiatiska tjejer i norrbottens lan.
om det ens var nagon tjej. folk dyker alltid upp i utredningar som dessa och har sett eller hort saker som senare avfardas som nonsen eller fel i minnet.

signalementet stammer inte ens forutom att hon skulle komma(enligt vittnets gissning) fran samma varldsdel som VB,som ar varldens mest befolkade varldsdel.

och till detta kommer da att mbs mobil och vbs mobil inte passar in pa rorelsemonstret.

Ligger macken för långt borta från KJs bostad för att stämma med vittnesuppgiften? Ringde hon 112* hemma hos KJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in