2013-11-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
MEN SNALLA NAN.....kan du visa det citatet nar dom AVFARDAR lagenheten som mordplats????

Kolla första rättegångsdagen aftonbladet.se tv, intervju. "Nej vi har ju avfärdat lägenheten som mordplats"
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur vet man det ? VB:s mobil är inte återfunnen, och vad motsäger att MB kan ha haft en 'mobbe' enbart avsedd för sina sexkontakter med VB, som inte är känd av polisen och därför inte är genomgången med avsikt att återskapa raderade sms ?

Så dom har DELS skickat tusentals SMS mellan sig på sina vanliga mobiler och DELS haft två hemliga mobiler som de skickat andra SMS på?

Man kan hitta på vilka teorier man vill om man vill. Det är väl det enda som bevisas med din senaste "teori". Men den är ju fin såtillvida att den går att spinna vidare på för alla som gillar MB-spåret. Öppnar enorma möjligheter. Både MB och VB kan ha stängt av sina vanliga mobiler för att istället kommunicera på "sexmobilerna". Vem vet vad de skrivit på dessa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nja det meddelandet ser ju ut att ha skickats den 6/5 och då var väl inte hela Boden ute och letade henne. Tidningarna hade inte ens uppmärksammat att hon var borta då.

Precis men bajen och flera andra i den har traden hittar bara pa precis som dom vill nar det passar.
Sen sa fort dom blir overbevisade sa lamnar dom det utan kommentar och gar vidare till nasta galna teori,alla som leder till samma person.

Det ar vall fint med att tanka utanfor boxen,men det ska ju ocksa fungera i verkligheten. Det ar ingen sci-fi bok vi sitter och skriver har,eller natt deckardrama pussel som laggs.

I ovrigt ar det ratt pinsamt beteende bara av nagon som formodas ha iaf overstigit pubertal alder.
Citera
2013-11-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kolla första rättegångsdagen aftonbladet.se tv, intervju. "Nej vi har ju avfärdat lägenheten som mordplats"

du far lanka. Jag har ingen aning om var jag ens ska leta.

For ovrigt sa ar aftonbladet KNAPPAST en palitlig kalla nar det galler korrekt atergivna citat.
Dom har aven pastatt att hon huggits 14 ganger i brostet, EFTER att FUP hade slappts.
Citera
2013-11-10, 18:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Men vi vet ju att trots huggen så SMSar hon med älskaren istället, om liksom "inget speciellt". Det var väl viktigare än att försöka ringa 112 igen.

Hon kanske inte kunde prata? Visst är det intressant att hon försöker ringa 112, men misslyckas. Sedan sms-ar hon desperat, troligen för sitt liv, men MB nonchalerar henne. Återigen, det är synd att det inte går att nöd-sms-a 112. Hon kanske hade behövt den möjligheten.

Att du medvetet vilseleder med att påstå att sms-en var om "inget speciellt" är tråkigt. Ingen vet vad som stod i dessa sms, MB raderade dem.
Citera
2013-11-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
OK.
Med eller utan mobil.
Med eller utan föregående kontakt med MB.
Vittnesiakttagelsen känns trovärdig och detaljerad varför jag väljer att tro att det var VB/Ploy han såg, beaktat närheten till Flottiljvägen, utseende, ålder samt sinnesstämning.

UTSEENDET STAMMER JU INTE IN.

oppna sandaler? Gra munkjacka? Inte barandes pa bocker eller pase??

Det enda som stammer ar asiat,och om du inte visste det sa ar det den grupp som det finns flest av pa denna planet,och norrbotten har valdigt mycke taihfruar och thaiflickor,bade helthai o halvthai,och vad du vill,och det ar allmant kannt att asiater,speciellt tjejer,ser unga ut lange sa aldern kan vara allt fran 15 till 30 pa den vittnet sett.
OM dom ens sett nagon.

Du far tro vad du vill men presentera det inte som en sanning och sluta sag att signalementet stammer.
Citera
2013-11-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hon kanske inte kunde prata? Visst är det intressant att hon försöker ringa 112, men misslyckas. Sedan sms-ar hon desperat, troligen för sitt liv, men MB nonchalerar henne. Återigen, det är synd att det inte går att nöd-sms-a 112. Hon kanske hade behövt den möjligheten.

Att du medvetet vilseleder med att påstå att sms-en var om ;inget specielltär tråkigt. Ingen vet vad som stod i dessa sms, MB raderade dem.

Hon hoppar även över ett vattenfyllt dike.
Citera
2013-11-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Att du medvetet vilseleder med att påstå att sms-en var om "inget speciellt" är tråkigt. Ingen vet vad som stod i dessa sms, MB raderade dem.
Jag återger bara vad älskaren MB kallar SMSen i FUP. I vartenda inlägg innan det du nu citera har jag ju använt ordlydelsen typ "återger älskaren" så vad fan är det jag vilseleder om?
Citera
2013-11-10, 18:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
OK.
Med eller utan mobil.
Med eller utan föregående kontakt med MB.
Vittnesiakttagelsen känns trovärdig och detaljerad varför jag väljer att tro att det var VB/Ploy han såg, beaktat närheten till Flottiljvägen, utseende, ålder samt sinnesstämning.

Du menar då alltså att KJ ljuger angående vad de gjorde under eftermiddagen? Har du nån teori till varför?

Utdrag ur upplysningsvis hållet förhör 2013-05-12: (allt är direktcitat, fetningar dock mina)

Citat:
Någon gång mellan klockan 16 – 17 hämtade Kristoffer upp Vatchareeya utanför hennes port
på Ugglegatan.

Hon hade svarta pösiga Team Sportia mjukisbyxor, en
ljusgrå melerad t-shirt, mörkröda glasögon, hon hade håret utsläppt, håret är lite lockigt och
når lite nedanför axlarna, hon har inte hål i öronen, angående skorna hade hon vita skejtarskor
med rosa detaljer, han vet inte märket på skorna.

De körde direkt hem till Kristoffer från Vatchareeya, de körde Hermelinsgatan över
Lulevägen sedan Hermelinsgatan vidare mot Kristoffer.
Citera
2013-11-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
du far lanka. Jag har ingen aning om var jag ens ska leta.

For ovrigt sa ar aftonbladet KNAPPAST en palitlig kalla nar det galler korrekt atergivna citat.
Dom har aven pastatt att hon huggits 14 ganger i brostet, EFTER att FUP hade slappts.
Men i en tv intervju är det ju inget citat det handlar om från aftonbladets sida. Utan man lär ju se och höra åklagaren säga det.

Håller dock med om att länk hade varit trevligt.
Citera
2013-11-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag återger bara vad älskaren MB kallar SMSen i FUP. I vartenda inlägg innan det du nu citera har jag ju använt ordlydelsen typ "återger älskaren" så vad fan är det jag vilseleder om?

att han skulle atergett smsen som inget speciellt.
Han sager ju att hon har varit upprord over nagonting och velat prata.
Citera
2013-11-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Så här skrev Akrobaten0808 den 23/5:

"Dock så har jag en gemensam vän med VBs ex (ex ex) kan som fanns i bilden före KJ. Det är han som har blivit hotad. VB har anmält, han blev hotad pga av nån polisanmälning som gjorts mot hans ex flickvänn) hotad av H A - anknutna killar.. Grötigt ja. Men därför polisen också intygar att anmälningarna som VB gjort är irrelevanta för utredningen."

Jag har missat om detta redan diskuterats, men vad blev slutsatsen?

Är väl AF som blev hotad av MB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in