Citat:
Ursprungligen postat av
kattrumpa
Fast han har ju en poäng. Submachine guns har ju sina fördelar, shotguns likaså.
Granater talar ju för sig själv. Hans poäng är nog att vad kan en eldkastare komma med som inte redan något annat närstridsvapen klarar av bättre?
Det jag skulle kunna tänka mig är väl att det är bra om någon gömmer sig bakom ett hörn, då kan man bara spruta på med eldkastaren samtidigt som man försöktigt går runt hörnet

Pistol, Combat Pistol, AP Pistol, Micro SMG, SMG, Assault SMG, Assault Rifle, Carbine Rifle, Advanced Rifle, Pump Shotgun, Assault Shotgun, MG, Combat MG, Heavy Sniper, Sniper Rifle, RPG, Grenade Launcher och Minigun. Vet inte om jag glömmer någon nu men de är alla
distans vapen och den som säger det sarkastiskt förstår ju inte innebörden.
Men i alla fall, dom vapnen är
majoriteten samt de mest frekvent använda i nödvändiga situationer (deathmatch t.ex)
Det är min poäng. Även om man hade kunnat köpa fågel influensan i en påse som ett vapen så hade det inte varit så värst lönsamt.
Sedan om en eldkastare skulle vara lika bra som en kniv och betong är en annan fråga i sig men det är inte det jag pratar om.