Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Du kör med dubbla foliehattar antar jag?
Så om de kommer fram till att SB ska släppas, så har de gjort ett korrekt beslut? Om de rekommenderar fortsatt tvångsvård ser du rättsröta i Sveriges psykvård? För dig känns det säkert bra eftersom du kan säga att du fick rätt alldeles oavsett.
Vi andra ser inget annat hos dig än en ren konspirationsteoretiker. Finns det verkligen ingen möjlighet för dig att SB är psykiskt störs och farlig för sin omgivning, och att göteborgarna kommer fram till detta?
Nej, jag kör inte med dubbla foliehattar, jag kör med ironi, bortslängt på dig. För du läser slarvigt, så som man gör när man fastnat i förutfattade meningar.
Jag skrev, att om de fann SB livsfarlig så skulle det vara en lyckad lösning för de som nu är utpekade som skyldiga till denna rättsskandal. En massa juridiska nötter skulle bli glada då man slipper debatten om legalitet, och allt annat som pågått inom psykiatrin och rättsväsendet.
Men jag är ganska säker på att Göteborgsteamet kommer göra sitt jobb enligt reglerna, för ingen vill tillhöra gänget från Säter och bli omnämnda ihop med Vlad och alla de andra som nu utpekas i olika pekoraler i ämnet.