2013-11-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
alla tror ju att det kommer krascha

satt på mirc idag 05:00 och kolla, några mjuka kineser börja dumpa. hela sidan fylldes med "CRASH CRASH SELL SELL"

tror jag var den enda som var helt säker på att vi är långt ifrån att krasha som det ser ut nu

logga inte ens på exchange sidan för att va beredd på att sälja

Om du inte har fattat det ännu så går alla chats i princip ut på att man säger motsatsen till vad man tror.

Om någon spammar CRASH SELL så betyder det att han/hon tänker lägga ett köp och vill att priset dumpas någon % i någon minut.

Om någon spammar BTC TO THE MOON BUY BUY så betyder det att han/hon tänker lägga en sale och vill att priset bumpas någon % i någon minut.

Sedan känns det som att majoriteten av de som hänger i forum/chats är fattiga kineser/indier/pakistanier som röker weed och drömmer om att dom ska bli nya Wall Street när de daytradear med sina $50... Jag får lite känslan av att detta gäller för en del i denna tråd också
Senast redigerad av bullgnome 2013-11-09 kl. 17:14.
Citera
2013-11-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersnuten
Så surt, satte in pengar på Kapition i torsdags men har inte fått in pengarna på kontot så har inte kunnat köpa något :/ När man väl får in pengarna så kommer väl priset att sjunka

Samma här, hoppades på att de skulle komma in igår men icke. Nu har jag bara satt in 1000 kronor, men det är ändå runt 2-300 kronor som man hade kunnat gå plus om man köpt på morgonen igår. Hoppas att det blir en liten krasch innan man får in pengarna, men det är väl att hoppas för mycket antar jag.
Citera
2013-11-09, 17:29
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Om du inte har fattat det ännu så går alla chats i princip ut på att man säger motsatsen till vad man tror.

Om någon spammar CRASH SELL så betyder det att han/hon tänker lägga ett köp och vill att priset dumpas någon % i någon minut.

Om någon spammar BTC TO THE MOON BUY BUY så betyder det att han/hon tänker lägga en sale och vill att priset bumpas någon % i någon minut.

Sedan känns det som att majoriteten av de som hänger i forum/chats är fattiga kineser/indier/pakistanier som röker weed och drömmer om att dom ska bli nya Wall Street när de daytradear med sina $50... Jag får lite känslan av att detta gäller för en del i denna tråd också

är du ny i bitcoin eller?
Citera
2013-11-09, 17:49
Medlem
Citat:
är du ny i bitcoin eller?

Har tradeat samt hängt på forum/chats i lite över ett år. Allt jag skrev i mitt inlägg är sant.
Citera
2013-11-09, 18:02
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Har tradeat samt hängt på forum/chats i lite över ett år. Allt jag skrev i mitt inlägg är sant.

jag kollade dina inlägg och citerar "Det finns inget "get rich quick" scheme kvar längre. Tåget gick redan i Maj när bitcoin exploderade. Glöm att hitta miningutrustning som kan generera vinst inom ett år (och skeppar idag)"

du har uppenbarligen inte en större aning om hur världen fungerar i stora bilden

edit: förövrigt kan jag säga att inget du sa i inlägget förut är sant i relation till mitt inlägg.

läs mitt inlägg igen från MIN POV så kanske du förstår
Senast redigerad av vizual 2013-11-09 kl. 18:06.
Citera
2013-11-09, 18:40
Medlem
Businessinsider tror att värdet kan gå upp så högt som 37815 USD. http://worldnewsviews.com/2013/11/09/in-one-slide-heres-why-bitcoin-bulls-think-it-could-go-to-37815/
Senast redigerad av visman 2013-11-09 kl. 18:51.
Citera
2013-11-09, 18:56
Medlem
montevideoss avatar
Snart 400 USD

Amerikanska staten och Fed är oroliga och skall ha ett möte nästa vecka

Citat:

The U.S. Senate Committee on Homeland Security and Governmental Affairs will meet on Nov. 18 “to explore potential promises and risks related to virtual currency for the federal government and society at large,” it said in a statement today.

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-09/bitcoin-touches-400-senate-starts-asking-questions-does-fed
Citera
2013-11-09, 20:11
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visman
Businessinsider tror att värdet kan gå upp så högt som 37815 USD. http://worldnewsviews.com/2013/11/09/in-one-slide-heres-why-bitcoin-bulls-think-it-could-go-to-37815/

varför just 37815 tro?
Citera
2013-11-09, 20:12
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montevideos
Snart 400 USD

Amerikanska staten och Fed är oroliga och skall ha ett möte nästa vecka

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-09/bitcoin-touches-400-senate-starts-asking-questions-does-fed

låter lite scary tbh men dom kan väl inte göra så mycket?
Citera
2013-11-09, 20:35
Bannlyst
men för fan nej varför ska dom där jävlarna va och lägga sig i.......
Citera
2013-11-09, 21:02
Medlem
Citat:
varför just 37815 tro?

De menar att om Bitcoins används av lika många människor som använder Paypal , Western Union etc så kommer detta pris som vi har nu att ses som billigt då en BTC kan komma att kosta 37815 om den används lika mycket som Paypal tror jag .
Senast redigerad av visman 2013-11-09 kl. 21:23.
Citera
2013-11-09, 21:44
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
men för fan nej varför ska dom där jävlarna va och lägga sig i.......

Snackas om att Kina ska använda valutan i större utsträckning och om dollarn då inte är lika viktig längre är det något de måste åtminstone ha på agendan att prata lite om, med tanke på all den skuld till det landet USA har. Plus att vilken valuta som helst som plötsligt mer än dubblar i värde från vad det var för några månader sen skulle få några ögonbryn att höjas.

Vad sen det mötet kan innebära är ganska svårt att veta dock. Om vi drömmer lite kan det ju hända att de själva köper lite av valutan bara för att ha som reserv :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in