2013-11-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbbd
det finns några som är nära verkligheten om man plockar två eller tre teorier som har dkrivits och lägger ihop dem får man fram nästan precis vad som hände

Tejpen är inte helt avgörande fokusera på en sak som ofattbart nog knappt nån har skrivit om tänk på det okända skoavtrycket i gulahuset

Ligger 56 sidor back och ser detta ditt inlägg och även att du bara skrivit ett inlägg, du får gärna utveckla detta om du har lust. Hellre nåt greppbart att skriva om än när alla teorier går i cirklar.
Citera
2013-11-09, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag gorde sökning på "bodengrabb" i FUP, men fick inga träffar.
Bodengrabb är Flashbacknick.
Citera
2013-11-09, 18:22
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske man kan tänka sig att VB högs ihjäl vid bilen på parkeringsplatsen i samband med att KJ var i begrepp att skjutsa VB hem, men VB yttrade något om att hon vill till Sävast, har man undersökt parkeringsplatsen med omgivning noga?

I samband med mordet betyder inte att mordet måste skett vid bilen i något av fallen.....pup....
Citera
2013-11-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Va. KJ nämner hela tiden i domstolsförhör om sitt dåliga minne. Åklagre hävdar väl snarare att KJ har bra minne. KJ hävdar han har dåligt
Exakt. Han berättade att det var en ICA-påse. Han sa t o m vilken typ av ICA-butik det var, tror det var ICA Supermarket. Det kommer inte ens jag ihåg. Det är väl anmärkningsvärt att han helt plötsligt minns detta så tydligt när han, enligt egen utsago, har väldigt dåligt närminne.
Citera
2013-11-09, 18:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Sök på M*cha istället (i).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bodengrabb är Flashbacknick.

Jo, jag vet. Trodde att användaren menade att det står i FUP vem bodengrabb är.
Men jag kanske missuppfattade.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Mord är mycket ovanligt så du har ett ganska dåligt underlag att göra statistik på.

Hur var det med dom där ungdomarna där tjejen fick pojkvännen att slå ihjäl sitt ex? Med tanke på antalet mord som sker så är även ett enskilt fall en signifikant andel.
Otrohet är ett tillräckligt stort underlag att göra statistik på. Det är ovanligt med mord i samband med otrohet.

Är det sturebymordet du åsyftar? Hade det något med otrohet att göra? Var det inte så att killen tubbades av sin nya tjej att göra slut på den förra?
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I princip när det gäller Y-profiler. Men man måste ha en lite annan definition på släkting än annars. Se https://www.flashback.org/sp45863261.
...
Det bör väl bero på hur fullständig profil som krävs för att uppnå graden +1?
Senast redigerad av HappySadHarry 2013-11-09 kl. 18:25.
Citera
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:

Provtesta att söka i denna tråd.
Citera
2013-11-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men mördaren vet inte vad KJ kommer att säga. Han tar den kasse som VB har och planterar i KJ:s bil, förslagsvis. Med KJ:s fingeravtryck och allt.

Den kasse de hittade i bilen var en Coop kasse (S075) Fup 312 och den tror
jag har funnits där tidigare den var inte tom innehöll Silikonspray och fingervante.
Kan inte förstå varför man inte får veta var i bagaget den låg.
Citera
2013-11-09, 18:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om man då tittar på vittnesmålen så finns det inga av dem som säger att KJ skulle bli våldsam eller okontrollerbar av alkohol, tvärtom skulle jag vilja säga. Jag förstår hur du tänker, men det finns ju inga belägg för att det skulle kunna vara så som du säger, ingenting tyder på att KJ skulle bli våldsam av alkohol eller droger, jag kan iaf inte hitta något som antyder det.

Han är av en vårdande, ömsint och empatisk natur, så tolkar jag de berättelser om honom som jag har läst i FUP.

Den raka motsatsen ser jag hos bl a MB och AF.
Nytt för mig att en empatisk och ömsint person drömmer om att döda andra samt missköter och (förmodligen) dödar sin egen hund. För mig känns KJ som raka motsatsen dvs. en person i avsaknad av empati.
Citera
2013-11-09, 18:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nej nej nej, där har du fel. Sannolikheten är större att det är någons annans dna än KJs.
Det där är ett missvisande sätt att uttrycka saken på. Det finns visserligen bevisligen ytterligare tre människor som har stor sannolikhet att ha samma Y-profil som KJ, och ett okänt antal andra, men det är inte riktigt samma sak. Sannolikheten att det finns någon annan människa på jorden som delar kromosomal DNA-profil med en +4-matchad misstänkt är inte noll den heller. Vidare tar, som jag har förklarat tidigare, SKL höjd för rätt kraftig inavel när de låter en perfekt Y-träff bara få värdet +1. I en stad som Boden - som dels är en militärstad med en stor andel genomgångsbefolkning, och dels har paternellt ganska olika populationer i grannskapet, vilket gör att den kan misstänkas vara påtagligt utavlad - skulle jag misstänka att matchningen, om den är baserad på en komplett Y-profil, i själva verket skulle ha värdet +2. Men för att säkerställa det, skulle man behöva Y-profilera några hundra slumpvis utvalda bodensiska män.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-11-09 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in