2013-11-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Vad tror ni blir han fälld som skyldig ja eller nej?

Han blir självklart fälld, teknisk bevisning, indicier och KJs lögner fäller honom.
Citera
2013-11-09, 17:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nu hänger jag inte med. Åklagare hävdar väl inga samband mellan påsen som KJ säger han gett VB när hon skulle gå hem och den påse som hittats i KJs bil bagagelucka?

Åklagare vill ju hävda det är helt felaktigt att VB gått hem från KJ

E*gla bor på samma våningsplan som KJ vad jag förstått, från den lägenheten passerar man BI köksfönster om man använder trapphuset vilket är enda vägen ner på gatuplan. MB och AN har koppling till den lägenheten för att ta ett exempel.

Mycket möjligt har åklagaren rätt, VB lämnade inte KJ lägenhet, dock fanns hon i en annan lägenhet i huset, det kan vi inte veta eller ens utesluta i nuläget.
Citera
2013-11-09, 17:40
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte med. Åklagare hävdar väl inga samband mellan påsen som KJ säger han gett VB när hon skulle gå hem och den påse som hittats i KJs bil bagagelucka?

Nej men borde inte en mördare som planterar bevis välja just den påsen som KJ själv säger sig ha gett VB eftersom vederbörande vill knyta KJ till mordet?
Alltså gav han henne ingen plastpåse och därmed gick hon inte hem ned böckerna, så där föll det att hon gick hem alt Sävast med böckerna med sig...eller så hade hon en egen plastpåse ex Coop eller en väska eller så gav han henne en Coop påse och följde efter henne med bilen.

En annan mördare skulle väl vilja fälla KJ och vad vore bättre än att ta just den påsen som KJ säger sig ha gett till VB?
Citera
2013-11-09, 17:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Stämmer inte. Åklagaren säger att VB mycket väl kan ha lämnat KJ's hem och därefter blivit mördad av KJ. Vet inte om dom ändrat sig på denna punkt sedan början av utredningen.
Citera
2013-11-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
E*gla bor på samma våningsplan som KJ vad jag förstått, från den lägenheten passerar man BI köksfönster om man använder trapphuset vilket är enda vägen ner på gatuplan. MB och AN har koppling till den lägenheten för att ta ett exempel.

Mycket möjligt har åklagaren rätt, VB lämnade inte KJ lägenhet, dock fanns hon i en annan lägenhet i huset, det kan vi inte veta eller ens utesluta i nuläget.

Otroligt mycket vi inte kan utesluta men allt pekar mot KJ som gärningsman........vilken circus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Stämmer inte. Åklagaren säger att VB mycket väl kan ha lämnat KJ's hem och därefter blivit mördad av KJ. Vet inte om dom ändrat sig på denna punkt sedan början av utredningen.
Ja du har rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han har hela tiden hävdat att det är en Ica kasse och han bör väl väl se skillnaden!
Här har vi ngt intressant....

Säger KJs kontoutdrag något om att han handlat på ICA eller Coop omkring den 4/5?
Citera
2013-11-09, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej men borde inte en mördare som planterar bevis välja just den påsen som KJ själv säger sig ha gett VB eftersom vederbörande vill knyta KJ till mordet?
Alltså gav han henne ingen plastpåse och därmed gick hon inte hem ned böckerna, så där föll det att hon gick hem alt Sävast med böckerna med sig...eller så hade hon en egen plastpåse ex Coop eller en väska eller så gav han henne en Coop påse och följde efter henne med bilen.

En annan mördare skulle väl vilja fälla KJ och vad vore bättre än att ta just den påsen som KJ säger sig ha gett till VB?
Men mördaren vet inte vad KJ kommer att säga. Han tar den kasse som VB har och planterar i KJ:s bil, förslagsvis. Med KJ:s fingeravtryck och allt.
Citera
2013-11-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Detta stämmer...de är tydliga med att den misstänkte GM kan ha mördat BO utanför lägenheten.
Citera
2013-11-09, 17:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Detta stämmer...de är tydliga med att den misstänkte GM kan ha mördat BO utanför lägenheten.

Men det finns inte ett enda vittnesmål som säger att KJ har rört sig utomhus den där kvällen /natten.

EDIT;Förutom brodern som hälsades på. Ingen har sett KJ jaga runt på bygden.
Citera
2013-11-09, 17:51
Medlem
Spindelfridas avatar
MB:s dåliga minne angående innehållet i de (senare raderade) sms VB skickade till honom på lördagskvällen lämnar mig ingen ro. Visst, man kan glömma, det är mänskligt. Lite knepigare blir det dock (i mina ögon) när MB ändå anstränger sig för att komma ihåg vad sms:en handlade om. Han "tror" att de hade något att göra med VB:s mamma, "hon är knäpp", VB var upprörd över något.
Med facit i handen vet vi att VB var oerhört upprörd/rädd, hon skrev "svara svara" i åtminstone två sms, om jag minns rätt.
Nu frågar jag mig: Varför skulle VB plötsligt messa MB angående en eventuellt skrämmande konflikt med sin mamma? Här är det något som inte stämmer. Vad hoppades VB i så fall att MB skulle kunna göra? Komma körande som ett skott och "rädda" henne? Knappast.
Vidare undrar jag: Varför skulle VB plötsligt messa sin tränare/älskare angående en eventuellt skrämmande situation med KJ? KJ visste vem MB var, medan MB hade, påstår han, nära noll kännedom om KJ. Det naturliga hade väl varit att sms:a någon som verkligen kände KJ om det nu var honom hon var skräckslagen för?
Jag är inte alls övertygad om att VB skrev "hon är knäpp". Jag lutar mer åt att hon skrev "han är knäpp" och att hon med detta kan ha menat en person som MB känner mycket väl - och som kan ha befunnit sig i KJ:s lägenhet.
Redan i trådens barndom förde jag fram tanken på att KJ inte var ensam med VB i lägenheten. Någon kan ha varit där då VB kom dit eller så har någon dykt upp i lägenheten strax efteråt. KJ tillfrågades om detta i ett förhör men han mindes inte något besök. Hans minnesbild var dock "luddig" och enligt mig kan den tolkas på annat sätt. Men polisen släppte det...
Citera
2013-11-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Säger KJs kontoutdrag något om att han handlat på ICA eller Coop omkring den 4/5?
Och om så vore fallet?

Jag har påsar hemma som är flera år gamla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in