2013-11-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nytt för mig att en empatisk och ömsint person drömmer om att döda andra samt missköter och (förmodligen) dödar sin egen hund. För mig känns KJ som raka motsatsen dvs. en person i avsaknad av empati.
Att man inte klarar av sköta ett djur är inget motsatsförhållande till att man älskar det.
Citera
2013-11-09, 18:31
Medlem
Citat:
Nytt för mig att en empatisk och ömsint person drömmer om att döda andra samt missköter och (förmodligen) dödar sin egen hund. För mig känns KJ som raka motsatsen dvs. en person i avsaknad av empati.
Drömmer om att döda andra. Det kommer jag inte ihåg. Sida i FUP?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
MB:s dåliga minne angående innehållet i de (senare raderade) sms VB skickade till honom på lördagskvällen lämnar mig ingen ro. Visst, man kan glömma, det är mänskligt. Lite knepigare blir det dock (i mina ögon) när MB ändå anstränger sig för att komma ihåg vad sms:en handlade om. Han "tror" att de hade något att göra med VB:s mamma, "hon är knäpp", VB var upprörd över något.
Med facit i handen vet vi att VB var oerhört upprörd/rädd, hon skrev "svara svara" i åtminstone två sms, om jag minns rätt.
Nu frågar jag mig: Varför skulle VB plötsligt messa MB angående en eventuellt skrämmande konflikt med sin mamma? Här är det något som inte stämmer. Vad hoppades VB i så fall att MB skulle kunna göra? Komma körande som ett skott och "rädda" henne? Knappast.
Vidare undrar jag: Varför skulle VB plötsligt messa sin tränare/älskare angående en eventuellt skrämmande situation med KJ? KJ visste vem MB var, medan MB hade, påstår han, nära noll kännedom om KJ. Det naturliga hade väl varit att sms:a någon som verkligen kände KJ om det nu var honom hon var skräckslagen för?
Jag är inte alls övertygad om att VB skrev "hon är knäpp". Jag lutar mer åt att hon skrev "han är knäpp" och att hon med detta kan ha menat en person som MB känner mycket väl - och som kan ha befunnit sig i KJ:s lägenhet.
Redan i trådens barndom förde jag fram tanken på att KJ inte var ensam med VB i lägenheten. Någon kan ha varit där då VB kom dit eller så har någon dykt upp i lägenheten strax efteråt. KJ tillfrågades om detta i ett förhör men han mindes inte något besök. Hans minnesbild var dock "luddig" och enligt mig kan den tolkas på annat sätt. Men polisen släppte det...

Det kan vara så att VB mamma tänkte tala med fru AN om vad hennes man höll på med.
Citera
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Exakt. Han berättade att det var en ICA-påse. Han sa t o m vilken typ av ICA-butik det var, tror det var ICA Supermarket. Det kommer inte ens jag ihåg. Det är väl anmärkningsvärt att han helt plötsligt minns detta så tydligt när han, enligt egen utsago, har väldigt dåligt närminne.

ICA Supermarket har bara gula kassar och har haft det i flera år !
Citera
2013-11-09, 18:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Att man inte klarar av sköta ett djur är inget motsatsförhållande till att man älskar det.
Visst. Fråga vilket barn som helst. Älskar hen sin hund? Kan hen sköta den?
Citera
2013-11-09, 18:33
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag tolkar vittnesmålen så, hävdar inte att KJ är sådan, det är viss skillnad. Och självklart är det intressant hur KJ vänner uppfattar honom.
Citera
2013-11-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
MB:s dåliga minne angående innehållet i de (senare raderade) sms VB skickade till honom på lördagskvällen lämnar mig ingen ro. Visst, man kan glömma, det är mänskligt. Lite knepigare blir det dock (i mina ögon) när MB ändå anstränger sig för att komma ihåg vad sms:en handlade om. Han "tror" att de hade något att göra med VB:s mamma, "hon är knäpp", VB var upprörd över något.
Med facit i handen vet vi att VB var oerhört upprörd/rädd, hon skrev "svara svara" i åtminstone två sms, om jag minns rätt.
Nu frågar jag mig: Varför skulle VB plötsligt messa MB angående en eventuellt skrämmande konflikt med sin mamma? Här är det något som inte stämmer. Vad hoppades VB i så fall att MB skulle kunna göra? Komma körande som ett skott och "rädda" henne? Knappast.
Vidare undrar jag: Varför skulle VB plötsligt messa sin tränare/älskare angående en eventuellt skrämmande situation med KJ? KJ visste vem MB var, medan MB hade, påstår han, nära noll kännedom om KJ. Det naturliga hade väl varit att sms:a någon som verkligen kände KJ om det nu var honom hon var skräckslagen för?
Jag är inte alls övertygad om att VB skrev "hon är knäpp". Jag lutar mer åt att hon skrev "han är knäpp" och att hon med detta kan ha menat en person som MB känner mycket väl - och som kan ha befunnit sig i KJ:s lägenhet.
Redan i trådens barndom förde jag fram tanken på att KJ inte var ensam med VB i lägenheten. Någon kan ha varit där då VB kom dit eller så har någon dykt upp i lägenheten strax efteråt. KJ tillfrågades om detta i ett förhör men han mindes inte något besök. Hans minnesbild var dock "luddig" och enligt mig kan den tolkas på annat sätt. Men polisen släppte det...

AB? Kanske AB var KJs hemlige pojkvän/kk?
Nåt händer mellan VB, KJ och AB. och senare blir pappa MB iblandad som hjälp att städa upp och därför är han inte 100% ärlig om sin inblandning samt försöker mörka så mycket som möjligt.
Även KJ är inblandad och dessutom kanske hotad så därför håller han tyst.
Citera
2013-11-09, 18:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det bör väl bero på hur fullständig profil som krävs för att uppnå graden +1?
Det gör det i någon mån. Men profilen måste vara rejält ofullständig innan nämnvärda risker för slumpvis matchning med orelaterade uppstår. Diversiteten i systemet är trots allt minst hundra miljoner olika mönster. Den risk som i praktiken finns med felmatchning vid ofullständig profil gäller släktingar på lite längre håll än de som kan förväntas matcha i en komplett profil, som har en snarlik, men inte identisk, Y-profil. Och de är ju fortfarande släktingar.
Citera
2013-11-09, 18:35
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:

KJ kan antagligen inte älska någon annan än sig själv, han saknar totalt empati.
Jag tror han blev "skogstokig" på grabben när han kom hem från festen och grabben tuggat på hans kniv och sonika dödat grabben.
Citera
2013-11-09, 18:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
I och för sig inte men han har ju sagt att han hellre gjorde annat än tog hand om den jobbiga hunden. Han kanske gillade hunden när han hade tid men när han inte hade tid sket han i den eller misshandlade den (som han själv berättat). Då älskar man inte.
Och att stycka sin hund oavsett om den dog av olycka eller inte, så gör ingen frisk eller för den delen empatisk människa. (Jag vet att det inte är bevisat att han gjorde det men det är min övertygelse)
Citera
2013-11-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Konspirations teorier med planterade bevis och skumma taxi chaufförer där poliser är inblandade och paret MB har mördat älskarinnan...det låter som en deckare eller en dålig thriller!
Det är Boden vi pratar om inte st Petersburg så ryskamaffian är utesluten här!

Varför hakar så många upp sig på MB när det punkteras lögn efter lögn beträffande KJ:s förehavande???
Vet inte om jag är formad efter att ha erfarenhet av personer med AS och psykiatri men vad jag kan säga är att någon efterbliven person är KJ definitivt inte. Han är smart och beräknande och vill ha kontroll över situationen. Då han inte kan ha kontrollen blir han irriterad. Och slutligen...ja jag tror att han mördade henne...Sannolikheten att han begick brottet och ljuger om det är betydligt högre än att MB skulle vara inblandad.

Finns väl precis lika många saker som pekar på MB om inte mer

1.Varför gjordes ingen husransakan hemma hos MB?
2.Varför gjordes ingen husransakan i MB bil ?
3.Vad stod i de sista sms mellan offret & Mb som man inte lyckats återskapa?
4.sms offret skickade till MB med txt ( vill du verkligen mörda mig )
5.Varför gjorde han av sig med sin bil så snabbt i anslutning till brottet?
6.Alla vet vilken karaktär & vilka drag MB har, kvinnomisshandlare m.m

Ryktas om att MB bytt ut stora delar av avloppet i huset, kort tid efter hennes försvinnande, är inte en nog intressant uppgift för polisen att följa upp? tydligen inte, för dom gjorde inte det

Är alla dessa saker så ointressanta i en mordutredning så man skiter i stort sett att utreda dom?
eller var det just pga MB tränar alla poliser i självförsvar, man ansåg han som en kompis & obekväm att utreda, så man gjorde sitt absolut sämsta & släppte den tråden lite för snabbt.

Hur det än ligger till, så måste idioterna utreda allt & alla in på fingerspetsarna när det gäller en mordutredning & det tycker du att dom gjorde eller?

Mot KJ finns det däremot bara en massa jävla indicer & åklagaren kan inte ens hålla ihop hela indickedjan, inte ett enda konkret bevisa i form av teknisk bevisning kan sätta honom på platsen som mördare.

En nämndeman får gå pga av jäv, för att hon pratat med en reporter, denna nämndeman förstod väl att det var ngt som luktade jävligt skumt i hela denna utredning & hon kunde inte bortse från att det kunde finnas en annan GM

Tycker du att denna utredning är vattentät? & bra skött?
Denna utredning är på gränsen till ett skämt inom rättsväsendet i proportion till Thomas quick aka sture bergwall
Citera
2013-11-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Otrohet är ett tillräckligt stort underlag att göra statistik på. Det är ovanligt med mord i samband med otrohet.

Är det sturebymordet du åsyftar? Hade det något med otrohet att göra? Var det inte så att killen tubbades av sin nya tjej att göra slut på den förra?

Hade inget med otrohet att göra men svartsjuka är den gemensamma punkten.

Ja, det var nog Stureby och ja, det gick till ungefär på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in