Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Ett klarsynt inlägg med psykologisk insikt!
Det tas upp ämnen i rätten som tycks sakna relevans i fallet. Att till och med starkt ifrågasätta rimligheten i att KJ skulle ha kunnat haft dålig mage blir rent ut sagt löjligt. Krånglar magen så krånglar den, oavsett det är dildos, alkohol eller något annat som är orsaken. Att åklagarna använder sig av incidenten med KJ:s hund kan ses som rena spekulationer, inget annat.
Det är så låg nivå av åklagarna nu i sitt sätt att förhöra att man häpnas och med tanke
på att endast en §7-utredning och en sedan flera år tillbaka utredning om KJ:s personlighet
så undrar jag faktiskt ifall man inte här begår både moraliska och etiska övergrepp i sin jakt på
att få pojken fälld.
Vi sitter nu alltså ett gäng skribenter i tråden och spekulerar och googlar lösa magar pga smör och flaskor
i en styckmordsrättegång, den som anser att detta är okej kan inte ha alla hemma anser jag.
Att många sedan i tråden däremot poängterar att nivån här i tråden är låg pga att en alternativ gärningsman går att hitta pga en dålig utredning kan jag heller inte förstå och att Forssberg utnyttjar detta i sitt försvar
för mig fullt naturligt. Att åklagarna sedan pratar
bajs och döda hundar känns i min värld mindre naturligt.