Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaThorulf
Om vi bortser från att du tror att KH har styckat och mördat VB, kan du snälla förklara för mig vad som ger dig intrycket att KJ är beräknande?
Om han har utfört dådet så är han givetvis både iskall, intelligent och beräknande men vad ger oss den bilden av KJ?
Att han får spela scout i grabbarnas airsoft spel?
Jag finner inget Ninja över pojken what so ever, berätta för mig nu vilka pojkens talanger är, jag tycker inte han verkar ha en ojämn begåvningsprofil utan bara allmänt låg.
Okej, utöver bevis och indicier som pekar på skuld ska försöka göra mig mer tydlig när det gäller KJ's negativa sidor som människa och det som gör honom till en person som skulle kunna utföra ett sådant här brott.
Han fantiserar om att mörda någon annan människa.
Han är vapenfixerad och går omkring i militärkläder.
Han spelar paintball vilket går ut på att döda (på fejk iofs, men..)
Han dödar och styckar mest troligt sin egen hund.
Han är en udda personlighet som inte klarar av hygien eller slarvar med vardagliga bestyr. (Såhär beskrivs ofta våldsmän med psykopatiska drag som tex seriemördare)
Lägg till detta att han är väldigt intresserad av rättsmedicin och säger sig veta precis hur man ska göra för att undanröja ett mordoffer (vilket enligt honom talar för hans oskuld).
Killen är säkert inget geni och har nedsättningar på vissa områden som gör han lite udda, detta behöver inte betyda att han saknar kompetens att nästan klara av ett grovt brott utan att åka fast. Felet han gör -vilket är idiotiskt- är ju att före detta flickvännen får bli offret för hans morddrömmar.