2013-11-07, 19:21
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer

Hon upplyser oss också om anledningen till tandbesvären i en av kommentarerna: "det är en av konsekvenserna av att vara narkoman plus ätit mediciner större delen av tiden. se det som en varning.
1 · för 5 timmar sedan"

Ja tack för varningen, Berny. Vi ska inte bete oss som du. Synd att du aldrig lär dig själv.... Notera också att hon skriver "VARA narkoman", inte "varit"...
Men jag gissar att akutbesöket igår var på grund av "akut värk" för att få ett recept, som sagt.....

Hon har tidigare påpekat att hon är förevigt en narkoman även om hon inte knarkar för stunden.
Dock tror jag ju att hon fortfarande knarkar lite.
Citera
2013-11-07, 20:13
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ja tack för varningen, Berny. Vi ska inte bete oss som du. Synd att du aldrig lär dig själv.....

Hehe ja. Det är tur att Börny finns så vi får lära oss att man inte ska ta heroin. Hon är så jävla rolig ibland när hon allvarsamt upplyser oss vanliga dödliga om saker hon upptäckt, som t.ex. hur viktigt det är att ha ett hem eller ta hand om sin hälsa. Det är ju sådant man inte kan räkna ut annars liksom.
Citera
2013-11-07, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hehe ja. Det är tur att Börny finns så vi får lära oss att man inte ska ta heroin. Hon är så jävla rolig ibland när hon allvarsamt upplyser oss vanliga dödliga om saker hon upptäckt, som t.ex. hur viktigt det är att ha ett hem eller ta hand om sin hälsa. Det är ju sådant man inte kan räkna ut annars liksom.

Och hon var fan nästan 30 när hon "kom på" dessa saker. Nu måste hon ju sprida all sin vishet.

NOTE TO ALL: Knarka inte.
Citera
2013-11-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Jag menar att människan ska gå till tandläkaren och inget annat!!!
När jag hade tandvärk så slog den smärtan ut ångesten för en stund iaf.
Ja, men som sagt ska det göras direkt och inte väntas med. Sepsis är dödligt.
Citera
2013-11-07, 23:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Rätta mig gärna om jag har fel, men att "nådda" betyder väl ändå att man somnar/nickar till/försvinner bort när man är påverkad av något (exempelvis benzo)?

Det är när man skjutit heroin och sitter och nickar till hela tiden.
Citera
2013-11-07, 23:44
Medlem
Hade fått för mig att B inte godkände alla kommentarer på bloggen (?), men hittade denna:

Anonym säger:
Så du har alltså en/flera sugardaddys..?
2013-11-07 | 09:34:56

Undrar varför hon godkände den kommentaren utan att bemöta den?
Citera
2013-11-08, 03:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
EDIT: Såg att A skriver på sin självbiografi, blir lite orolig att hon blir nästa Berny.

Amelia har uppenbarligen skrivit en diktsamling - du kan läsa ett smakprov här:

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=7635

Summasummarum, jag tror aldrig hon kommer få ge ut en bok på ett stort förlag.
Citera
2013-11-08, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Hade fått för mig att B inte godkände alla kommentarer på bloggen (?), men hittade denna:

Anonym säger:
Så du har alltså en/flera sugardaddys..?
2013-11-07 | 09:34:56

Undrar varför hon godkände den kommentaren utan att bemöta den?

Berny släpper alltid igenom ett visst antal "obekväma" frågor och kommentarer just för att ingen ska kunna anklaga henne för att inte kunna ta kritik.
Men hon svarar aldrig, hon svarar ytterst sällan på kommentarer överhuvudtaget även om de är "snälla".
Man brukar få vänta tills hon behagar ha "frågestund" på bloggen, men även då brukar hon prata runt och svävande på allt som handlar om droger och hor.

Ett exempel är ju denna fråga hon fick förut:

Låg du med din bror som vuxen? Amelia skrev det någon gång.

"Tänk på hur du formulerar dig är du snäll. Förstår du hur jag menar?
"Låg du med din bror?" Är det rätt sätt att formulera sig på tycker du efter det som jag har uttsatts för?"

Om det inte är sant varför inte bara svara NEJ rakt ut??? Och om det är sant så varför inte ändå bara svara NEJ då, så är frågan ur världen sen. Som hon svarar tror ju alla att det är nåt skumt, men det är väl precis det hon vill. Berny trivs ju med att "vi inte vet allt" och "bara ser en del av vad hon väljer att berätta för oss"....
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-08 kl. 07:56. Anledning: stavfel
Citera
2013-11-08, 08:27
Medlem
Citat:
Berny släpper alltid igenom ett visst antal "obekväma" frågor och kommentarer just för att ingen ska kunna anklaga henne för att inte kunna ta kritik.
Men hon svarar aldrig, hon svarar ytterst sällan på kommentarer överhuvudtaget även om de är "snälla".
Man brukar få vänta tills hon behagar ha "frågestund" på bloggen, men även då brukar hon prata runt och svävande på allt som handlar om droger och hor.

"Låg du med din bror?" Är det rätt sätt att formulera sig på tycker du efter det som jag har uttsatts för?"

Om det inte är sant varför inte bara svara NEJ rakt ut??? Och om det är sant så varför inte ändå bara svara NEJ då, så är frågan ur världen sen. Som hon svarar tror ju alla att det är nåt skumt, men det är väl precis det hon vill. Berny trivs ju med att "vi inte vet allt" och "bara ser en del av vad hon väljer att berätta för oss"....

Jo men när någon svarar så, svarar de ju rakt ut "efter det jag utsatts för". Hon svarade ju ja där. Sen frågar man inte på det viset, att ligga med någon är frivilligt, att bli tvingad raka motsatsen. Mycket nedvärderande och förolämpande kommentar, kan inte ens kalla det fråga.

Där håller jag helt med Berny. Man får väl ha åtminstone folkvett!
Citera
2013-11-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Och det är ännu roligare att hon själv aldrig lyckas klara av att sköta alla de där fina uppmaningarna....
Citera
2013-11-08, 12:25
Avslutad
Citat:

Jag minns också en fråga hon fick i somras, om Niklas, som hon gick bananas över. Lite äckligt är det allt hur Berny läxar upp folk för hur DE(!) beter sig. Men så klart, ingen har ju lidit som Berny. På hennes Bdb finns också många exempel på hur hon läxar upp de som kommenterar.

En annan sak med Bdb om man kollar lite längre tillbaka, om någon ifrågasätter hennes sjukdomar/diagnoser eller liv i övrigt hugger hon direkt och går in med långa, utförliga förklaringar.

Hon granskar ju kommentarer innan de syns på bloggen, varför då släppa igenom den sortens kommentarer om de är så hemska och dåligt formulerade? Berny kan i och för sig inte missa en chans att berätta hur mycket just hon har lidit.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-08 kl. 12:41.
Citera
2013-11-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag minns också en fråga hon fick i somras, om Niklas, som hon gick bananas över. Lite äckligt är det allt hur Berny läxar upp folk för hur DE(!) beter sig. Men så klart, ingen har ju lidit som Berny. På hennes Bdb finns också många exempel på hur hon läxar upp de som kommenterar.

En annan sak med Bdb om man kollar lite längre tillbaka, om någon ifrågasätter hennes sjukdomar/diagnoser eller liv i övrigt hugger hon direkt och går in med långa, utförliga förklaringar.

Hon granskar ju kommentarer innan de syns på bloggen, varför då släppa igenom den sortens kommentarer om de är så hemska och dåligt formulerade? Berny kan i och för sig inte missa en chans att berätta hur mycket just hon har lidit.

Precis, hon ska berätta om sitt lidande och sin misär men bara på hennes egna villkor.
Jag tycker inte att hon har nån absolut skyldighet att svara på alla kommentarer på bloggen, men hon borde vara ärlig nog att åtminstone publicera alla. Som det är nu blir det ju bara löjligt när man vet att hon väljer själv. Som tex när hon valde att publicera de fjantiga försöken att outa Sinfons identitet.... Varför valde hon att publicera just dem men inte en massa andra mer seriösa frågor/kritik undrar man ju.

Hon behöver ju inte publicera kommentarer som är väldigt grova och med allvarliga svordomar eller tillmälen, men annars borde kommentarerna få publiceras. Om hon svarar är upp till henne, men det ger ju ett mer ärligt intryck att publicera istället för censurera.
Men, återigen, Berny ska ju "välja" vad vi "får" veta och det gäller tydligen även utomståendes frågor och kommentarer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in