2013-11-07, 10:11
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Bara bra om man har ont ett tag ju (om man nu vet varför, att det kan gå över, och att hjälp finns!!!) avleder ångesten, långt mycket effektivare än att skada sig på andra sätt.

Oavsett om du är ett troll eller inte så vill jag bara påpeka om att miss B missbrukar akutvården i Malmö.

De som faktiskt behöver vården bättre kanske inte får det.
Citera
2013-11-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Oavsett om du är ett troll eller inte så vill jag bara påpeka om att miss B missbrukar akutvården i Malmö.

De som faktiskt behöver vården bättre kanske inte får det.

Tror personen ifråga menade att B borde ha stått ut och kämpat sig igenom smärtan utan ett besök på akuten och att det i sin tur är ångestavledande att ha ont men att stå ut. Fast samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att tandvärk är den mest ångestframkallande smärtan, det är en så molande hemsk smärta som man liksom inte kan åtgärda.

För övrigt så är det ju inte första gången en pundare har vandrat in på akuten och sökt smärtstillande (hur kan hon ens få ut det? Det kan jag inte begripa.) För om hon legat med tandvärk hela dagen sedan imorse (instagram) så borde hon väl under hela den här dagen kunnat söka sig till vårdcentral eller tandläkare men nej, hon väntar till kvällen för att besöka akuten.
Enda rimliga anledningen jag kan se till det här är just att hon är ute efter opiater.
Citera
2013-11-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Tror personen ifråga menade att B borde ha stått ut och kämpat sig igenom smärtan utan ett besök på akuten och att det i sin tur är ångestavledande att ha ont men att stå ut. Fast samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att tandvärk är den mest ångestframkallande smärtan, det är en så molande hemsk smärta som man liksom inte kan åtgärda.

För övrigt så är det ju inte första gången en pundare har vandrat in på akuten och sökt smärtstillande (hur kan hon ens få ut det? Det kan jag inte begripa.) För om hon legat med tandvärk hela dagen sedan imorse (instagram) så borde hon väl under hela den här dagen kunnat söka sig till vårdcentral eller tandläkare men nej, hon väntar till kvällen för att besöka akuten.
Enda rimliga anledningen jag kan se till det här är just att hon är ute efter opiater.

Hon har haft ännu mer gott om tid än så på sig. Redan fjärde oktober hade hon tandvärk enligt sin blogg:

"Har haft tandvärk idag som går över till huvudvärk och påminner mig om boka tid hos tandläkaren på måndag. "

Så hon var nog bara ute efter nåt på recept, den tandvärken var knappast så allvarlig om hon haft den sen fjärde oktober men skitit i att ringa vanliga tandläkaren....
Citera
2013-11-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Bara bra om man har ont ett tag ju (om man nu vet varför, att det kan gå över, och att hjälp finns!!!) avleder ångesten, långt mycket effektivare än att skada sig på andra sätt.
Jo, men att ha ont i en tand länge tyder på infektion vilket innebär i värsta fall att tandköttet lr inuti anden kan vara fullt av var och det sprider sig och kan i värsta fall leda till blodförgiftning så nej. INTE bra. Inte bra alls. Får man ont, bokar man tid hos tandläkaren, punkt. Skadligt beteende either way.
Citera
2013-11-07, 13:09
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Jo, men att ha ont i en tand länge tyder på infektion vilket innebär i värsta fall att tandköttet lr inuti anden kan vara fullt av var och det sprider sig och kan i värsta fall leda till blodförgiftning så nej. INTE bra. Inte bra alls. Får man ont, bokar man tid hos tandläkaren, punkt. Skadligt beteende either way.

Att säga att tandvärk kan leda till döden är ungefär som att säga att magont kan leda till döden. Du beskriver ett väldigt osannolikt scenario. Bönan ville väl bara ha opiater på recept.
Citera
2013-11-07, 13:54
Avslutad
Jävla människa. HUR kan hon intala sig själv att hon inte pundar mer?
Haha, Bönan, knark på recept är fortfarande knark.
Citera
2013-11-07, 14:04
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jävla människa. HUR kan hon intala sig själv att hon inte pundar mer?
Haha, Bönan, knark på recept är fortfarande knark.

Om ca 1-2 år ( om hon fortfarande lever då ) så kommer hon berätta om sitt misär och sitt anonyma missbruk som hon förnekar nu.
Citera
2013-11-07, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Om ca 1-2 år ( om hon fortfarande lever då ) så kommer hon berätta om sitt misär och sitt anonyma missbruk som hon förnekar nu.

TYP. Och hennes "trauman" har multiplicerats.
Citera
2013-11-07, 16:23
Medlem
Enligt Bernys Facebook har hon tydligen varit hos tandläkaren IDAG på en bokad tid. Vad gjorde hon då på akuten igår i så fall?

Berny Pålsson
För en timme sedan ·
Nu bär det av till tandläkaren. Hjälp! !
1 gilla-markeringar·3 kommentarer
Dela

Berny Pålsson
för 5 timmar sedan ·
Fan jag har inte tid förrän 15.30. STÅR INTE UT MED DEN HÄR TANDVÄRKEN
Dela

Berny Pålsson
för 7 timmar sedan ·
Hjälp jag ska till tandläkaren idag. För att fixa tänderna fullständigt. Ska också byta ut min lilla plasttand som dom satte in när jag nåddade rakt in i ett element och slog ut halva framtanden. Tyvärr satte dom dit den slarvigt så mina framtänder ser ojämna ut. Men NU idag ska det fixas tänder och hål och frätskador.
3 gilla-markeringar

Hon upplyser oss också om anledningen till tandbesvären i en av kommentarerna: "det är en av konsekvenserna av att vara narkoman plus ätit mediciner större delen av tiden. se det som en varning.
1 · för 5 timmar sedan"

Ja tack för varningen, Berny. Vi ska inte bete oss som du. Synd att du aldrig lär dig själv.... Notera också att hon skriver "VARA narkoman", inte "varit"...
Men jag gissar att akutbesöket igår var på grund av "akut värk" för att få ett recept, som sagt.....
Citera
2013-11-07, 16:40
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Enligt Bernys Facebook har hon tydligen varit hos tandläkaren IDAG på en bokad tid. Vad gjorde hon då på akuten igår i så fall?

Berny Pålsson
För en timme sedan ·
Nu bär det av till tandläkaren. Hjälp! !
Dela

Berny Pålsson
för 5 timmar sedan ·
Fan jag har inte tid förrän 15.30. STÅR INTE UT MED DEN HÄR TANDVÄRKEN
Dela

Berny Pålsson
för 7 timmar sedan ·
Hjälp jag ska till tandläkaren idag. För att fixa tänderna fullständigt. Ska också byta ut min lilla plasttand som dom satte in när jag nåddade rakt in i ett element och slog ut halva framtanden. Tyvärr satte dom dit den slarvigt så mina framtänder ser ojämna ut. Men NU idag ska det fixas tänder och hål och frätskador.
3 gilla-markeringar

Hon upplyser oss också om anledningen till tandbesvären i en av kommentarerna: "det är en av konsekvenserna av att vara narkoman plus ätit mediciner större delen av tiden. se det som en varning.
1 · för 5 timmar sedan"

Ja tack för varningen, Berny. Vi ska inte bete oss som du. Synd att du aldrig lär dig själv.... Notera också att hon skriver "VARA narkoman", inte "varit"...
Men jag gissar att akutbesöket igår var på grund av "akut värk" för att få ett recept, som sagt.....

Rätta mig gärna om jag har fel, men att "nådda" betyder väl ändå att man somnar/nickar till/försvinner bort när man är påverkad av något (exempelvis benzo)?
Jag har inte någonsin hört någon säga att man noddar pga alkohol. Eller ännu mindre, noddar när man är nykter. Är det här ett litet erkännande att hon faktiskt varit påverkad av något annat än alkohol?
Citera
2013-11-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Rätta mig gärna om jag har fel, men att "nådda" betyder väl ändå att man somnar/nickar till/försvinner bort när man är påverkad av något (exempelvis benzo)?
Jag har inte någonsin hört någon säga att man noddar pga alkohol. Eller ännu mindre, noddar när man är nykter. Är det här ett litet erkännande att hon faktiskt varit påverkad av något annat än alkohol?

Nodda brukar betyda att man är påverkad av typ opioider och är så påverkad att man ofrivilligt somnar/tuppar av mitt i en aktivitet. Det är vad jag har fått förklarat för mig i alla fall.

Fast det kan ju i Bernys fall vara en gammal tandskada från flera år tillbaka från den tiden då hon faktiskt erkänt att hon tog droger.
Fast det tror ju inte jag.... Hon pundar nog än idag. Och noddar.
Citera
2013-11-07, 18:08
Medlem
Artreyaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Jag menar att människan ska gå till tandläkaren och inget annat!!!
När jag hade tandvärk så slog den smärtan ut ångesten för en stund iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in