2013-11-08, 00:07
Medlem
Bogomil har 18 326 inlägg på 1.5 år, det borde tala om kvantitet hellre än kvalitet.

Jag har 2 151 inlägg trots att jag varit nästan ett år längre på FB, det är 8,5 gånger mer inlägg.

Och dom flesta av hans inlägg handlar om oneliners som har av ringa värde, där han säger att han har rätt och den andra har fel med nedvärderande ordalag.
Citera
2013-11-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Bogomil har 18 326 inlägg på 1.5 år, det borde tala om kvantitet hellre än kvalitet.

Jag har 2 151 inlägg trots att jag varit nästan ett år längre på FB, det är 8,5 gånger mer inlägg.

Och dom flesta av hans inlägg handlar om oneliners som har av ringa värde, där han säger att han har rätt och den andra har fel med nedvärderande ordalag.

Har du svårt för att hålla dig OnT?
Citera
2013-11-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Den här tråden ger mig högt blodtryck. Ni lyckas med att få ateismen och satanismen att framstå som otroligt vettiga livsåskådningar. Vem i hela fridens namn skulle välja bli Jehovas Vittne liksom?

Om himlen endast är befolkat av en åtta miljoner JW:s så tror jag att jag avstår. Skulle bli självmordsbenägen på mindre än en vecka.

Men nu är inte himlen befolkad av åtta miljoner "JW:s", utan bara 144.000 "JW:s". Detta visar kanske att du tillhör ateismen och satanismen eftersom du verkar inte kunna ta till dig fakta om Jehovas vittnen hur många gånger man än förklarar?

Vi har förklarat detta minst tre gånger vad jag kommer ihåg.

Du har inte lärt dig någonting av alla dessa turer, dessutom insisterar du att kalla svenska Jehovas vittnen för "JW", varför? Är det för att du inte uppmärksammar att förkortningen för Jehovas vittnen i Sverige är "JV", eller "Jv" istället för "JW"?

Du verkar inte uppmärksamma många fakta, dessutom svarar du inte på frågor: Menar du att du är mer ödmjuk som person än Jehovas vittnen?

Citat:
Edit:
Om ni JW:s i tråden inte verkade vara så pålästa i det som jag förmodar är JW:s läror skulle jag tro att ni är troll.

Det är du som inte är påläst, och insisterar att vara ignorant när du vägrar att ta in information om Jehovas vittnen.
Citera
2013-11-08, 00:24
Medlem
Citat:
Har du svårt för att hålla dig OnT?

Skämtare! Hur många här är on topic menar du?

Topic är: "Jehovas Vittnen, varför så impopulära?" det finns massor med inlägg som inte är on topic, bland annat många av dina inlägg !!!
Citera
2013-11-08, 00:31
Medlem
PeterDolvings avatar
Jag är nöjd med mina svar. Tack för dessa.

Återkommer nog imorgon med mer frågor, det dyker nog upp något under dagen.
Citera
2013-11-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Jag är nöjd med mina svar.

Jo det är nog lätt att vara nöjd med sina egna svar
Citera
2013-11-08, 00:35
Medlem
Citat:
Men nu är inte himlen befolkad av åtta miljoner "JW:s", utan bara 144.000 "JW:s". Detta visar kanske att du tillhör ateismen och satanismen eftersom du verkar inte kunna ta till dig fakta om Jehovas vittnen hur många gånger man än förklarar?

Vi har förklarat detta minst tre gånger vad jag kommer ihåg.

Du har inte lärt dig någonting av alla dessa turer, dessutom insisterar du att kalla svenska Jehovas vittnen för "JW", varför? Är det för att du inte uppmärksammar att förkortningen för Jehovas vittnen i Sverige är "JV", eller "Jv" istället för "JW"?

Du verkar inte uppmärksamma många fakta, dessutom svarar du inte på frågor: Menar du att du är mer ödmjuk som person än Jehovas vittnen?

Det är du som inte är påläst, och insisterar att vara ignorant när du vägrar att ta in information om Jehovas vittnen.

Citera
2013-11-08, 00:41
Medlem
Citat:

Ditt inlägg talar mer om dig själv.

Ja det talar t.ex. om att du inte verkar medveten om att bara 144.000 Jehovas vittnen kommer till himlen.
Citera
2013-11-08, 00:41
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Det finns personliga tragedier bland många olika religiösa och även medelsvensson, och många av personliga beteenden som inte nödvändigtvis reflekterar majoriteten i den tro eller det landet, varför skulle inte Jehovas vittne ha dessa?

Av mina 4 kusiner, är 2 uteslutna/lämnat själva efter 10+ år, och 2 är fortfarande med.

Det jag förstått mig på, så har de som avslutat, ofta haft problem med andra människor inom församlingen.

Min kusin som fortfarande är med, pratar lite om att man måste köra sitt "eget race" ibland, angående vissa frågor, och andras beteende. Han hälsar t.ex på sin uteslutna syster och deras son. Jag tycker det borde vara upp till honom om han inte anser att denna relation vara på något vis skadligt, och man inte talar om religion.

Vad tycker du om detta? Att köra sitt eget race, hade inte en äldstebroder godtyckt kanske? Vad skulle äldstebröderna säga?

Kan du inse problematiken med det mänskliga inflytandet? Att saker ofta kan bli FEL.

Den frågan besvarade sig själv.
Citera
2013-11-08, 00:48
Medlem
Citat:

Att du talar om:

Citat:
Om himlen endast är befolkat av en åtta miljoner JW:s

Visar att du inte förstått någonting, och du lyssnar inte på vad Jehovas vittnen säger. Jehovas vittnen säger att endast 144.000 Jv befolkar himlen, och inte "åtta miljoner JW:s" som du säger.

Detta har vi säker förklarat massor med gånger i denna tråd, ändå insisterar människor att ha förutfattade meningar, varför?
Citera
2013-11-08, 00:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Demagogiserandet är nog närmare verkligheten i JVs fall.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Men du förstog nog vad jag menade

Jodå, och min kommentar var inte en kritik av dig, men ett uttryck för det språkliga pedanteri som är nödvändigt när man diskuterar med ordvrängarna från JV.
Citera
2013-11-08, 01:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är nog inte många som vet vad Bogomil pratar om för det mesta, men bara för att han slänger sig med stora ord så har dom flesta respekt för honom, jag ser bara honom som ett troll, som slänger sig med ord som han lärt sig utantill, en papegoja som ständigt upprepar sig.

Mitt användande av "fina ord" är en dålig ursäkt för att undvika en saklig diskussion. T.ex. kan det knappast sägas enklare att det av JV här framförde "might is right" i kombination med blind lydnad är det mest motbjudande etiska system som någonsin har presenterats.
Senast redigerad av Bogomil 2013-11-08 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in