2013-11-07, 22:05
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Visar väl mest hur toleranta vi som inte gillar hennes politiska åsikter är!

Jaha, så du menar att det här hatet egentligen är ett uttryck för tolerans?
Citera
2013-11-07, 22:07
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jaha, så du menar att det här hatet egentligen är ett uttryck för tolerans?

Toleransen är väl att hon enbart får utstå hån och förnedring på nätet istället för i verkligheten?
Är det så svårt att förstå?
Har hon ens blivit tårtad för sin extremism?
Citera
2013-11-07, 22:12
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Toleransen är väl att hon enbart får utstå hån och förnedring på nätet istället för i verkligheten?

Jaha, då förstår jag. Det blotta faktum att någon ännu inte gått ut och våldtagit henne bokstavligen utan bara sprider en massa hot på nätet menar du är ett tecken på tolerans? Det är en ganska ny definition på begreppet tolerans jag inte har stött på tidigare...
Citera
2013-11-07, 22:24
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Jaha, då förstår jag. Det blotta faktum att någon ännu inte gått ut och våldtagit henne bokstavligen utan bara sprider en massa hot på nätet menar du är ett tecken på tolerans? Det är en ganska ny definition på begreppet tolerans jag inte har stött på tidigare...
Du måste väl för fan förstå att om du säger till någon att du hatar dennes åsikter och tycker att denne ska få stryk eller hamna i dödsläger så får du stå ditt kast!
Trodde faktiskt att du var hacket vettigare!'
Någon fitta som lånat ditt konto när du är automatinloggad?
Hon sabbar din renommé!
Citera
2013-11-07, 22:29
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Du måste väl för fan förstå att om du säger till någon att du hatar dennes åsikter och tycker att denne ska få stryk eller hamna i dödsläger så får du stå ditt kast!

Om vi nu taggar ner personangreppen en smula och ser lite mer sakligt på det hela. Du tycker att hatet mot henne som uttrycks i den här tråden står i proportion till det "brott" hon har begått? Det finns en rimlig proportion i hatet hon uttrycker mot hatet hon får tillbaka?
Citera
2013-11-07, 22:38
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Om vi nu taggar ner personangreppen en smula och ser lite mer sakligt på det hela. Du tycker att hatet mot henne som uttrycks i den här tråden står i proportion till det "brott" hon har begått? Det finns en rimlig proportion i hatet hon uttrycker mot hatet hon får tillbaka?

Du måste väl kunna inse att kvinnan i fråga inte råkat ut för något annat än hemska ord istället för vad hon är villig att leverera till andra med annan åsikt!
Så svårt kan väl inte det vara att förstå för sjättifjärde gången!
Citera
2013-11-07, 22:42
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Du måste väl kunna inse att kvinnan i fråga inte råkat ut för något annat än hemska ord istället för vad hon är villig att leverera till andra med annan åsikt!

Ja, nu kommer jag inte exakt ihåg hur det var förra året, med alla dom skyddsåtgärder hon behövde. Men jag har för mig att hon levde under konstant hot? Det kan inte ha varit kul med vakter och grejer. Så, jag skulle nog inte säga att "hon inte råkat ut för något" då den här typen av situationer är nåt hon måste leva med varje dag, med allt vad det innebär.
Citera
2013-11-07, 22:45
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ja, nu kommer jag inte exakt ihåg hur det var förra året, med alla dom skyddsåtgärder hon behövde. Men jag har för mig att hon levde under konstant hot? Det kan inte ha varit kul med vakter och grejer. Så, jag skulle nog inte säga att "hon inte råkat ut för något" då den här typen av situationer är nåt hon måste leva med varje dag, med allt vad det innebär.
Hennes "skyddsåtgärder" är väl redan rannsakade till intet i denne eller i någon annan tråd som handlar om mediamänniskors vårdslösa uttalanden och åsikter samt följen av dessa!
Citera
2013-11-07, 22:45
Medlem
Citat:

Hon har uttryckt beundran för dem som ger sig på "fascisterna" handgripligen - är det OK? Vare sig det är hennes eller Arnstads definition som används.

Är det inte klandervärt att hylla våldet som metod att tysta meningsmotståndare, särskilt som man själv definierar sig som leninist? Om man är medveten om det exempellösa vålds- och förtrycksmaskineri som den mannen skapade och ändå inte tar avstånd från det - vad har man för syn på människovärdet då?

Om du och jag förhoppningsvis är överens om att varken Åsa eller Jimmie eller ens en inom demokratin verkande nazist förtjänar hat, hot och våld - måste du inte ändå objektivt tillstå att Jimmie är den person av dessa tre som har MINST suspekt bagage, minst kritik att svara för på när det gäller synen på människovärdets helgd?
Citera
2013-11-07, 22:48
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Hennes "skyddsåtgärder" är väl redan rannsakade till intet i denne eller i någon annan tråd som handlar om mediamänniskors vårdslösa uttalanden och åsikter samt följen av dessa!

Ja, och jag frågar mig fortfarande om du tycker hatet som uttrycks mot henne i den här tråden är okej? Vad jag har förstått på våra tidigare diskussioner så tycker du uppenbarligen att detta är okej. Jag har gjort min poäng, jag tror inte vi kommer så himla mycket längre i den här diskussionen du och jag...
Citera
2013-11-07, 22:53
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hon har uttryckt beundran för dem som ger sig på "fascisterna" handgripligen - är det OK?

Nej, jag tycker inte det är okej. Jag håller med om att hon gör en del mindre begåvade uttalanden. Men det behöver ju inte betyda att det är okej att tycka att det är okej att springa ut och våldta henne. Min poäng handlar om proportionalitet. Annars blir det ju bara sandlåda och pajkastning av allting. He said, she said, liksom... Bemöt hennes argument på det politiska planet, för den här typen av hat kommer aldrig att leda till nåt gott...
Citera
2013-11-07, 22:57
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:

Träffade Åsa på krogen i våras genom vänner (ja, även jag känner några jävla kommunister) och inte levde kärringen under hot. Tråkig som satan var surfittan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in