Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Okej. Men om vi för enkelhetens skull skippar höger/vänsterskalan och enbart tittar på hatet helt opolitiskt. Vad säger det om folk i den här tråden, och dom åsikter som framförs om hennes person? Detta är era egna citat. Ni kanske till och med känner igen era favorituttryck?
Nu har jag, såvitt jag kan dra mig till minnes, skrivit ett inlägg i tråden - där jag besvarade en fråga som Åsa L retoriskt ställde i en intervju.
Det innehöll invektiv, men besvarade frågan.
Så, varför blir då människor provocerade av Åsa L.?
I mitt fall är det enkelt:
- Hon är för revolution (Icke demokrat)
- Hon har i redaktionellt material förespråkat avskaffande av yttrandefriheten (sic!)
- Hon har i redaktionellt material sagt att hon beundrar folk som vågar ta till våld mot politiska meningsmotståndare (Terrorförespråkare/Icke demokrat)
- Hon har i redaktionellt material sagt att hon gillar stenkastning mot "den repressiva polisen" (Våldsvänster)
- Hon har dokumenterad samarbetat med misshandlande och mordbrännande vänsterextremister och tillsammans med dessa försökt kartlägga folk med, från henne, avvikande åsikter
- Hon skryter om hur mycket pengar hon tjänar, samtidigt som hon låtsas vara för fördelning av välstånd till mindre bemedlade (Hyckleri)
Jag tror, på allvar, att hon lider av någon slags personlighetsstörning - vilket förmodligen har att göra med att hennes mor lämnade henne hos en alkoholiserad far.
Att som mor lämna ett barn i en alkoholiserad fars "omvårdnad" är enligt mig slödderfasoner. Att vara alkoholiserad far och inte kunna ta hand om sina barn är slödderfasoner.
Är ovanstående näthat? Eller bara reflektioner över att en människa med genuint osund värdegrund tillåts sprida icke-demokratisk propaganda i en större tidning?