2013-11-07, 18:13
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Därför att det är ungefär femhundra enskilda citat? Jag har precis läst igenom lite drygt 1300 inlägg....

Ni får ta det hur ni vill, jag tyckte bara det skulle vara lite intressant att se näthatsaspekten ur en massynpunkt. Det är ju liksom inte så svårt att leta upp dom enskilda inläggen, för den som har tid. Allt finns i tråden...

Man läser vidriga inlägg dagligen så man blir avtrubbad. Hängde med lite i den här tråden men den handlar som så ofta, inte så mycket om M&J utan fylls med allehanda hat som så många andra omodererade trådar.

Din sammanställning av citat var upplysande och man kan hoppas att en och annan tänker till istället för ifrågasätta citatfunktionen. Men det är väl lite att hoppas för mycket.
Citera
2013-11-07, 18:22
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Okej. Men om vi för enkelhetens skull skippar höger/vänsterskalan och enbart tittar på hatet helt opolitiskt. Vad säger det om folk i den här tråden, och dom åsikter som framförs om hennes person? Detta är era egna citat. Ni kanske till och med känner igen era favorituttryck?

För att förenkla så tycker väl rätt många att en sådan hatisk person som Åsa Linderborg får försöka förstå varför människor med annorlunda åsikter ogillar henne som åsiktsmegafon i en av kvällstidningarna.
Om det då enbart stannar vid internettjafs så ska hon vara glad.
Hon har ju ännu inte blivit tårtad vad jag vet och det fast hon har så extremistiska åsikter.
Citera
2013-11-07, 18:41
Medlem
Jag är minst sagt imponerad av att Skidaddle orkat läsa igenom alla inlägg i denna tråd. Sammanställningen av citat skrämmer och tyvärr går sättet att uttrycka sig igen i många trådar.

Jag undrar om det verkligen det bästa sättet att bemöta människor med andra åsikter, att på olika sätt nedvärdera dem som människor. Räcker det inte med att bemöta deras argument, om möjligt vederlägga dem samt föra fram sina egna åsikter med de goda motiv till dessa som vi har.

Om vi på något sätt vill påverka människor med andra uppfattningar en dem vi har själv hjälper det sällan (eller aldrig) att överrösa dem med invektiv. För egen del "stänger jag av" när jag hamnar i sådana texter, slutar läsa eller möjligen letar efter något väsentligt bland invektiven.

Det är de goda argumenten som kan påverka. Jag inser att inget som skrivs på Flashback kommer att påverka Åsa L men kanske kan man påverka en del andra läsare på forumet om man vederlägger hennes yttranden. Men vem ändrar uppfattning p g a av påståenden om Åsas sexuella vanor eller liknande.
Citera
2013-11-07, 18:56
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ja, men självklart. För vänstermänniskor skulle kalla Åsa Linderborg för kommunistfitta? Ja, jag antar att det är en false flag-operation. Allt hat om henne kommer från vänster....

Sveriges grövsta näthatare mejlade ju sossepolitiker och kändisar och ville steka deras bröst i smör. Snubben var själv sosse.

Så det händer minsann!
Citera
2013-11-07, 19:26
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Okej. Men om vi för enkelhetens skull skippar höger/vänsterskalan och enbart tittar på hatet helt opolitiskt. Vad säger det om folk i den här tråden, och dom åsikter som framförs om hennes person? Detta är era egna citat. Ni kanske till och med känner igen era favorituttryck?

Nu har jag, såvitt jag kan dra mig till minnes, skrivit ett inlägg i tråden - där jag besvarade en fråga som Åsa L retoriskt ställde i en intervju.

Det innehöll invektiv, men besvarade frågan.

Så, varför blir då människor provocerade av Åsa L.?

I mitt fall är det enkelt:
- Hon är för revolution (Icke demokrat)
- Hon har i redaktionellt material förespråkat avskaffande av yttrandefriheten (sic!)
- Hon har i redaktionellt material sagt att hon beundrar folk som vågar ta till våld mot politiska meningsmotståndare (Terrorförespråkare/Icke demokrat)
- Hon har i redaktionellt material sagt att hon gillar stenkastning mot "den repressiva polisen" (Våldsvänster)
- Hon har dokumenterad samarbetat med misshandlande och mordbrännande vänsterextremister och tillsammans med dessa försökt kartlägga folk med, från henne, avvikande åsikter
- Hon skryter om hur mycket pengar hon tjänar, samtidigt som hon låtsas vara för fördelning av välstånd till mindre bemedlade (Hyckleri)

Jag tror, på allvar, att hon lider av någon slags personlighetsstörning - vilket förmodligen har att göra med att hennes mor lämnade henne hos en alkoholiserad far.

Att som mor lämna ett barn i en alkoholiserad fars "omvårdnad" är enligt mig slödderfasoner. Att vara alkoholiserad far och inte kunna ta hand om sina barn är slödderfasoner.

Är ovanstående näthat? Eller bara reflektioner över att en människa med genuint osund värdegrund tillåts sprida icke-demokratisk propaganda i en större tidning?
Citera
2013-11-07, 19:36
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ja, jag antar att det är en false flag-operation. Allt hat om henne kommer från vänster....
Här har du ett till citat. Grattis, du är nu en del av den stora Linderborg-konspirationen av vänsterhatare.
Citera
2013-11-07, 20:28
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket

- Hon är för revolution (Icke demokrat)
- Hon har i redaktionellt material förespråkat avskaffande av yttrandefriheten (sic!)
- Hon har i redaktionellt material sagt att hon beundrar folk som vågar ta till våld mot politiska meningsmotståndare (Terrorförespråkare/Icke demokrat)
- Hon har i redaktionellt material sagt att hon gillar stenkastning mot "den repressiva polisen" (Våldsvänster)
- Hon har dokumenterad samarbetat med misshandlande och mordbrännande vänsterextremister och tillsammans med dessa försökt kartlägga folk med, från henne, avvikande åsikter
- Hon skryter om hur mycket pengar hon tjänar, samtidigt som hon låtsas vara för fördelning av välstånd till mindre bemedlade (Hyckleri)

Tack för en god sammanfattning Spöket. Det är detta man måste komma ihåg när människor stormar ut till hennes försvar. Att en antidemokrat tillåts skriva spaltmetrar i en av Sveriges största tidningar är inget annat än en skandal.
Citera
2013-11-07, 20:31
Medlem
felias avatar
Intressant att någon tagit sig tid att läsa hela tråden och sammanställa citat under olika rubriker. Ser att jag själv förekommer med flera inlägg. Jag har inte hotat Åsa men däremot uttryckt min missaktning. Att se hur inlägg vantolkas och fabriceras till att vara hot om våld tycker jag förtar hela arbetsinsatsen och lämnar mig frågande över vem som har intresse av detta. Jag kan tänka mig en som både har tid och intresse. Förhoppningsvis är hon snart arbetslös och kan i sin rödvinsångest revidera sitt liv på nätet.
Citera
2013-11-07, 20:33
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Intressant att någon tagit sig tid att läsa hela tråden och sammanställa citat under olika rubriker. Ser att jag själv förekommer med flera inlägg.

Ja, du var ovanligt kreativ i dina inlägg. Du borde göra nåt med din begåvning istället för att spy en massa galla över nätet. Du är helt klart underutnyttjad i arbetstlivet. "Kolchossköka" är nog min personliga favorit av dina epitet...
Citera
2013-11-07, 21:36
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ja, du var ovanligt kreativ i dina inlägg. Du borde göra nåt med din begåvning istället för att spy en massa galla över nätet. Du är helt klart underutnyttjad i arbetstlivet. "Kolchossköka" är nog min personliga favorit av dina epitet...
Kolshossköka var väl ändå ett väldigt passande epitet på kvinnan som kan önska misshandel eller ännu värre på sina meningsmotståndare?
Men du kanske tycker att Åsa är en "helig" kvinna som får tycka och säga vilka extrema tankegångar som helst utan att behöva erhålla något liknade eller värre tillbaka?
Citera
2013-11-07, 21:51
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Men du kanske tycker att Åsa är en "helig" kvinna som får tycka och säga vilka extrema tankegångar som helst utan att behöva erhålla något liknade eller värre tillbaka?

Ja, hon måste ju göra nånting rätt om hon lyckas skapa så starka reaktioner hos sina meningsmotståndare. Men som jag sa tidigare, jag tycker det är ganska intressant vilket besinningslöst hat som reaktionerna ger uttryck för. Verkligen besinningslöst. Det finns inget sans och vett, det är bara rent hat. Och så missriktat och icke konstruktivt. Jag tycker du ska ta och läsa dom där citaten igen och fråga dig själv om du kan ställa dig bakom dom. Det är en hel del ganska obehagliga inlägg med en hel del sexualsadistiska inslag. Är det okej tycker du?
Citera
2013-11-07, 22:03
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ja, hon måste ju göra nånting rätt om hon lyckas skapa så starka reaktioner hos sina meningsmotståndare. Men som jag sa tidigare, jag tycker det är ganska intressant vilket besinningslöst hat som reaktionerna ger uttryck för. Verkligen besinningslöst. Det finns inget sans och vett, det är bara rent hat. Och så missriktat och icke konstruktivt. Jag tycker du ska ta och läsa dom där citaten igen och fråga dig själv om du kan ställa dig bakom dom. Det är en hel del ganska obehagliga inlägg med en hel del sexualsadistiska inslag. Är det okej tycker du?

Om man jämför några meningar med vad Linderborgskan har för politiska referenser som grund så faller näthatet platt till marken enligt min åsikt.
Men du får ha den åsikt du vill om detta utan att jag ska bry mig vidare.

Visst är det förunderligt att en massmördarälskare och samtidigt totalpolitruk fritt kan gå fram på gatorna oavrättad av meningsmotståndare som hon tycker inte mera än döden värda.

Visar väl mest hur toleranta vi som inte gillar hennes politiska åsikter är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in