Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-05, 19:55
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Det är väl Olivers flickvän som är något slags chef på Medisonus? Om den person som under falskt namn gått omkring i lokalerna inte är svensken, med lillebror, som blev gasad är det kanske Olivers flickvän. Att i datorsystemet kunna skriva in ett kort eller en nyckel kopplad till en person som inte är anställd på Medisonus måste man ju ha något slags position för som ger tillträde till sådana rättigheter. Olivers flickvän borde ha sådana rättigheter. Oliver sitter i Medisonus styrelse. Men det behöver inte betyda att han har rättigheter att gå in i datorsystemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bossebaron
Är det bara jag som reagerat på scenen där den där indiska tjejen som jobbar åt Caroline
Hon är säkert från Pakistan.
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebaron
Kanske är ett riktigt långskott men kan det vara så att hon försöker förgifta alla deltagarna på toppmötet med vattnet?
Hon är nog med i Al Qaeda.
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Som tidigare nämnts i tråden så är ju Plastikkirurgen en mycket känd dansk skådespelare och antagligen kommer ha betydelse.
Är han mycket känd? Det var första gången jag såg honom.
Senast redigerad av Bish0pTh3Pimp 2013-11-05 kl. 20:24.
Citera
2013-11-05, 22:52
Medlem
Om plastikkirurgen.
Citera
2013-11-05, 22:56
Medlem
I vilket avsnitt presenterades mördaren i säsong 1? Det var i avsnitt 8 väl?
Citera
2013-11-05, 22:59
Medlem
Alltså det är ju grymt skumt att Lauras pappa har värsta kamerasystemet över sitt eget hem. Å andra sidan har han tipsat och hjälpt polisen, t ex visat dem Julian, så det verkar underligt att han är inblandad.
Citera
2013-11-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Har också tänkt på det, att han låter dubbad. Tror dock inte han är en bad guy i den här serien (tror inte att du menade det heller?)

Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
Är nästan helt säker på att han var med i första säsongen så att om han skulle ha med något av det här att göra skulle det vara långsökt. Det är nog bara att han har en lite obehaglig röst

Haha ja han var med i första säsongen också, så han är sannolikt ingen skurk. Men han var lika obehaglig då, hans blick uttryckte nästan lust när han iakttog Saga med liken!
Senast redigerad av machomachoman 2013-11-05 kl. 23:35. Anledning: "Saga" med stort *S*
Citera
2013-11-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det fetstilta håller jag verkligen med om. I varje liten mellansekvens har manusförfattarna känt sig tvingade att visa hur mycket asperger hon har. Tillslut blir det löjligt. Vi har redan fattat att hon har svårt socialt, man behöver inte understryka det i varje enskild mening. Det är att dumförklara tittarna.

Lustigt då Saga inte har någon asperger. Åtminstone ingen diagnostiserad.
Citera
2013-11-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
I vilket avsnitt presenterades mördaren i säsong 1? Det var i avsnitt 8 väl?

Om jag inte minns fel var detta i ett tidigare skedde. Första scenen jag minns honom från var när han träffade Mette på hennes jobb och erbjöd henne något slags datorprogram/operativsystem som skulle underlätta hennes jobb och det var så han fick kontakt med henne och kunde komma in i hennes och Martins liv.
Citera
2013-11-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kogarn
Om jag inte minns fel var detta i ett tidigare skedde. Första scenen jag minns honom från var när han träffade Mette på hennes jobb och erbjöd henne något slags datorprogram/operativsystem som skulle underlätta hennes jobb och det var så han fick kontakt med henne och kunde komma in i hennes och Martins liv.

Minns jag rätt var detta avsnitt sju?

Dock sa dom inte rakt ut att han var mördaren förens avsnitt 9.

Nån som tycker Rasmus börjar att vänja sig vid Saga för övrigt? Sen deras stora konflikt i avsnitt fem verkar han nu dom här senaste två avsnitten ha accepterat att hon är som hon är. Exempelvis att hon bara ger honom tråkiga arbetsuppgifter.

Tyckte lite synd om honom på slutet: man kunde se hur entusiastisk han blev när Hans gav honom uppgiften att åka till sjukhuset och förhöra Laura, och sen skiter det sig igen
Citera
2013-11-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det fetstilta håller jag verkligen med om. I varje liten mellansekvens har manusförfattarna känt sig tvingade att visa hur mycket asperger hon har. Tillslut blir det löjligt. Vi har redan fattat att hon har svårt socialt, man behöver inte understryka det i varje enskild mening. Det är att dumförklara tittarna.
Jag tycker det förgyller underhållningsvärdet i serien. Sagas karaktär är ju helt underbar.
Skönt med lite lättsam humor mellan allt hemskt som händer i serien.
Citera
2013-11-06, 15:03
Medlem
Hej!
Jag har en fundering...
Victoria sitter vid sin dator i köket, när Oliver kommer och berättar att en person (kommer inte ihåg vem) hade blivit överfallen i ett p-hus.
När Oliver säger det ser Victoria oberörd ut, men säger samtidigt att hon träffat honom tidigare samma dag...
När Oliver vänder sig och går där i från, får jag för mig att Victoria pustar ut...

Eller har jag fel??

Vem var han som blev överfallen, och klarade han sig, eller dog han?
Citera
2013-11-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Hej!
Jag har en fundering...
Victoria sitter vid sin dator i köket, när Oliver kommer och berättar att en person (kommer inte ihåg vem) hade blivit överfallen i ett p-hus.
När Oliver säger det ser Victoria oberörd ut, men säger samtidigt att hon träffat honom tidigare samma dag...
När Oliver vänder sig och går där i från, får jag för mig att Victoria pustar ut...

Eller har jag fel??

Vem var han som blev överfallen, och klarade han sig, eller dog han?

Han som blev överfallen var killen som hon bråkade med angående ett kontrakt tidigare under dagen. Hon försökte köpa hans företag men han tyckte budet var för lågt och de började bråka. Han överlevde attacken
Citera
2013-11-06, 17:30
Medlem
Fy satan vilket dynga detta är. Detta visar att SVT inte överhuvudtaget ska yssla med att göra tv serier. Pinsamt att se på. Ett gäng söderhipster till poliser med dåligt skådespeleri, uruselt manus men framför allt ruskigt förutsägbart. Har nu scrollat mig igenom serien men det blir aldrig bra. Absolut det sämsta som visats på nordisk tv. Någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in