Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-06, 17:40
Medlem
tunnsomlufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Fy satan vilket dynga detta är. Detta visar att SVT inte överhuvudtaget ska yssla med att göra tv serier. Pinsamt att se på. Ett gäng söderhipster till poliser med dåligt skådespeleri, uruselt manus men framför allt ruskigt förutsägbart. Har nu scrollat mig igenom serien men det blir aldrig bra. Absolut det sämsta som visats på nordisk tv. Någonsin.
vadå hipster? ingen ser ju ut som en?
varit i sthlm ngn gång?
Citera
2013-11-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Hej!
Jag har en fundering...
Victoria sitter vid sin dator i köket, när Oliver kommer och berättar att en person (kommer inte ihåg vem) hade blivit överfallen i ett p-hus.
När Oliver säger det ser Victoria oberörd ut, men säger samtidigt att hon träffat honom tidigare samma dag...
När Oliver vänder sig och går där i från, får jag för mig att Victoria pustar ut...

Ja, nån sorts reaktion var det ju. Kanske att hon pustade ut, blev lättad, som du säger. Eller att hon blev chockad över det men inte ville att O skulle se det, och därför höll tillbaka reaktionen tills han hade gått? Såna här små händelser tror jag har med huvudhandlingen att göra, men hur? Tydligt blir det ju att Oliver och Victoria inte är ett team, i alla fall inte fullt ut.
Citera
2013-11-06, 18:58
Medlem
Jag utgick från att Viktoria anlitat männen att spöa upp den där killen. Det kändes så också på Olivers ton att han visste detta, men att det förblev outtalat mellan dom.

Men efter det senaste avsnittet så ska man kanske inte utesluta Oliver heller?
Citera
2013-11-06, 22:21
Medlem
Ja, vissa saker får man ju värdera på ett nytt sätt nu när man vet att Oliver har sett och hört det mesta som skett i syrrans hus.
Citera
2013-11-06, 22:30
Medlem
Citera
2013-11-06, 22:32
Medlem
Jag är ändå inne på att det är för lätt att det skulle vara Oliver som ligger bakom allt. Det måste vara mer komplext än så.
Citera
2013-11-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Jag är ändå inne på att det är för lätt att det skulle vara Oliver som ligger bakom allt. Det måste vara mer komplext än så.

Jag är kluven. Dom kanske lurar oss, men å andra sidan är vi tillräckligt långt inne i säsongen att det skulle kunna vara han. Jens dök upp nånstans vid samma tid. Fast det utgår ju iofs från att Rosenfeldt gör likadant denna gång, och det kanske är felaktigt?
Citera
2013-11-07, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Håller helt med. Vad det nu än är han försöker åstadkomma tror jag inte han är knyftig nog att ro i land något större projekt.
Citera
2013-11-07, 10:17
Medlem
Ja, och det är omöjligt för Oliver att släpa bort medvetslösa tunga kroppar helt själv. Ramon var ju stor och tung.
Citera
2013-11-07, 13:06
Medlem
Alltså varför sitter människan som sköter injeceringarna i skyddsutrustning? Det är väl bara i kroppen som det farliga ämnen skjuts in, borde väl inte behövas heltäckande dräkt? Hela den processen är rätt skum. Varför ligger offret i ett separat rum med glasvägg emellan?
Citera
2013-11-07, 13:19
Medlem
Treutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnu5
Kvinnan som egentligen skulle talat på EU-toppmötet: Förgiftad frukt. Minns ej motivet här men lustigt sammanträffande att det var just hon som tog just det äpplet i korgen och sen blir hon ersatt av Victoria.

Nja det var väl inte kvinnan som skulle prata? Det var väl professorn i miljöekonomi från Lunds universitet som skulle vara huvudtalaren på EU-toppmötet. Han åt ju kött som var förgiftat men de hittade inget mynt i den affären. GM måste ju ha använt de övriga förgiftningarna för att dölja denna.

Sen när Rasmus gick igenom allt igen så visade det sig ju att han hade haft inbrott några dagar innan. Måste varit då de planerade giftet.
Citera
2013-11-07, 14:17
Medlem
Lite tankar, lite udda men mother of three, metter är ju iaf mother of three...
Och sagas syster, är hon död? Vem är hon och kan hon ha något med det hela att göra? Är hon någon av de inblandade?
Och så har ju marcus och victoria också tidigare haft något slags förhållande...
Caroline eller sekreteraren verkar lite lömska dom med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in