2013-11-06, 13:28
  #17713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Man väljer att säga det som passar för situationen ja. Pratar man med djurgårdare så heter det att Dif är hyresgäster på vår arena, på Nya Söderstadion där vi varit med i byggprocessen och i projektet från dag ett.

När man sedan sedan är missnöjd med akustiken, klackutformning och hur mycket sämre arenan är än Söderstadion så drar man upp att djurgårdarna minsann skulle vara så nöjda och tillfreds med Tele2 och helt glömt stadion. Medan Bajen aldrig skulle lämna Söderstadion frivilligt.

Bestäm er...
Det är väl inga konstigheter?
När jag är i sällskap med Bajare har jag nog aldrig kallat arenan för Nya Söderstadion utan då heter den enbart Rymdskeppet, jag hatar Rymdskeppet över allting på denna planet.

I allmänt sällskap refererar jag till den som Nya Söderstadion, en Bajenarena, dock då jag aldrig kan få nog att påpeka att det är en Bajen-arena snarare än en dif-arena. Hur äcklig den nu än må vara.

Sedan är det väldigt tydligt att vi saknar Söderstadion mer än gårdarna saknar Stadion. Visst, hade inte Söderstadion rivit hade jag kanske inte mått lika dåligt but still.
2013-11-06, 13:35
  #17714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
Era matcher går ju (tyvärr) på TV, och eftersom jag gillar en bra komedi har jag sett många av dem. Lägg till de hundratusentals tecken som skrivits av er själva om den usla stämningen, att ni ska byta till vår klackläktare, att det inte går att ha supportrarna uppdelade osv osv så har man en ganska enkel bild.
Ah okej, TV-bedömningar. Jag tänkte väl...


Det mesta du skrev är irrelevanta lögner så väljer att bara svara på detta.
2013-11-06, 13:43
  #17715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ah okej, TV-bedömningar. Jag tänkte väl...


Det mesta du skrev är irrelevanta lögner så väljer att bara svara på detta.
Irrelevant lögn att vårt publiksnitt är högre än ert hur man än räknar? Ok.

Irrelevant lögn att vår målskillnad är bättre än er när man räknar på ditt sätt? Ok.

En sann bajendebattör - ner med huvudet i sanden bara!
2013-11-06, 13:45
  #17716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Sedan är det väldigt tydligt att vi saknar Söderstadion mer än gårdarna saknar Stadion. Visst, hade inte Söderstadion rivit hade jag kanske inte mått lika dåligt but still.
Jag åkte förbi där igår och tyckte nog att Sös stod kvar, som den gamla skithög den är...?
2013-11-06, 13:48
  #17717
Bannlyst
Alltså Gefle har nu varit i Allsvenskan i flera års tid nu , men något försök till att skapa läktarkultur är obefintlig..Världens sämsta fans bokstavligen.
2013-11-06, 13:51
  #17718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
Irrelevant lögn att vårt publiksnitt är högre än ert hur man än räknar? Ok.

Irrelevant lögn att vår målskillnad är bättre än er när man räknar på ditt sätt? Ok.

En sann bajendebattör - ner med huvudet i sanden bara!
Så att dra bort vår 2-0 seger mot Brage är relevant för att räkna vår målskillnad kontra er? Okej.
Att du sedan även vägrar inse att vi haft högre publikSNITT än er på Nya Södertadion exklusive derbyt
säger sitt med.

Jag tänkte låta dig slippa förklara detta men om du nu insisterar så.
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
Jag åkte förbi där igår och tyckte nog att Sös stod kvar, som den gamla skithög den är...?
Påläst kille. Kan berätta att den kommer rivas. Men bor man inte i Stockholm kan jag förstå att man har svårt att hänga med.
2013-11-06, 14:04
  #17719
Medlem
svulles avatar
Det är så fruktansvärt löjligt att folk hela tiden vill räkna bort derbymatcher och premiärmatcher. Varför i helvete ska man räkna bort dessa? De som har varit på arenan har ju de facto varit där. Allra helst ska derbymatcher och premiärmatcher räknas som 0 i publiken, istället för på snittet, enligt förespråkarna.

Ja, verklighetsförankringen är hög.
2013-11-06, 14:28
  #17720
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes

Menade självklart kanonHÖST, men ni gårdare trivs så bra på vackra Söder/Bajenland att ni har glömt att ni var kvar på Östermalm i våras.

Ni bajare verkar inte heller allt för bekymrade över flytten från ert kära SÖS med tanke på den enorma publikökning ni haft på den nya arenan - så pass mycket att ni nu har ett högre snitt än ni hade på SÖS i Allsvenskan.

Och så här skulle vi kunna hålla på i evigheter. Vet du varför? För att ingen klubb i Sverige är så äkta man själv vill göra gällande om man börjar syna saker och ting under luppen, så håll käften istället och dra in lemmen.

Apropå Söder går det alldeles utmärkt att åka under hela stadsdelen när man tar sig till arenan.
För vem vill i ärlighetens namn uppehålla sig i en stadsdel som gjort parodi på sig själv.
En stadsdel människor söker sig till för att den "står för något" men på köpet får man lägga 63 tusen kvadratmetern då den självklart är totalt söndergentrifierad. En stadsdel bönderna flockas kring och Stockholmarna skyr. En sak kan jag ge er. Den stadsdelen och ert lag har de senaste 15 åren uppvisat stora likheter.
2013-11-06, 14:33
  #17721
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Ni bajare verkar inte heller allt för bekymrade över flytten från ert kära SÖS med tanke på den enorma publikökning ni haft på den nya arenan - så pass mycket att ni nu har ett högre snitt än ni hade på SÖS i Allsvenskan.

Och så här skulle vi kunna hålla på i evigheter. Vet du varför? För att ingen klubb i Sverige är så äkta man själv vill göra gällande om man börjar syna saker och ting under luppen, så håll käften istället och dra in lemmen.

Apropå Söder går det alldeles utmärkt att åka under hela stadsdelen när man tar sig till arenan.
För vem vill i ärlighetens namn uppehålla sig i en stadsdel som gjort parodi på sig själv.
En stadsdel människor söker sig till för att den "står för något" men på köpet får man lägga 63 tusen kvadratmetern då den självklart är totalt söndergentrifierad. En stadsdel bönderna flockas kring och Stockholmarna skyr. En sak kan jag ge er. Den stadsdelen och ert lag har de senaste 15 åren uppvisat stora likheter.

Jag är född, uppväxt och bosatt i Stockholm, och jag har ALDRIG någonsin hört en infödd Stockholmare säga att han/hon avskyr Södermalm. Södermalm brukar oftast ses som en ganska rolig stadsdel, speciellt när det kommer till uteliv som skiljer sig från det alltid så härliga Stureplan. Även många vackra grönområden finns till hands som unga Stockholmare, varje sommar, flockas kring och njuter av.
2013-11-06, 14:37
  #17722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Att du sedan även vägrar inse att vi haft högre publikSNITT än er på Nya Södertadion exklusive derbyt säger sitt med.
Ok, då får jag ta ned det på en idiots nivå.

Tar man bort derbyt blir snittet 14251 (på sju matcher). För att jämförelsen skall bli rätt ska man då givetvis dra bort en av era matcher också och räkna snittet på sju matcher. Då får man fram ett antal olika snitt beroende på vilken match man tar bort. Det högsta är 15039 och det lägsta 11997. Fyra av snitten är högre än vårt, fyra är lägre. Välj vilken du vill ta bort, men totalsnittet är lägre än DIF:s.

Men du kanske vill att vi ska sätta noll på derbyt och sedan räkna vårt snitt på åtta matcher? Ja, då är ert högre, det är jag den första att erkänna. Men bara ett riktigt cp skulle räkna så.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Så att dra bort vår 2-0 seger mot Brage är relevant för att räkna vår målskillnad kontra er? Okej.
Vad snackar du om? Jag har inte räknat bort någon match. Men eftersom du räknade med vår förlust mot BP räknar jag med er förlust mot PSG. Enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Påläst kille. Kan berätta att den kommer rivas. Men bor man inte i Stockholm kan jag förstå att man har svårt att hänga med.
Du skrev ”Visst, hade inte Söderstadion rivit hade jag kanske inte mått lika dåligt but still.” En jävligt konstig mening som jag tolkade som att du faktiskt menade att den rivits. Ledsen, ska försöka lära mig skriva (eller förstå) lika dålig svenska som du så är vi på samma nivå.

Jag är Djurgårdare, alltså från Stockholm, inte någon inflyttad bajenbonde. Och de senaste 15 åren har jag bott mitt i det ni muppar kallar ”bajenland” men av någon outgrundlig anledning är det väldigt lite bajare…?
2013-11-06, 14:41
  #17723
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag är född, uppväxt och bosatt i Stockholm, och jag har ALDRIG någonsin hört en infödd Stockholmare säga att han/hon avskyr Södermalm. Södermalm brukar oftast ses som en ganska rolig stadsdel, speciellt när det kommer till uteliv som skiljer sig från det alltid så härliga Stureplan. Även många vackra grönområden finns till hands som unga Stockholmare, varje sommar, flockas kring och njuter av.

Skillnad på skyr och avskyr. Jag ville göra lite av en poäng av vad som skett med stadsdelen de senaste 20 åren, en förändring som enligt mig är ganska tråkig då allt blir väldigt likriktat.
Samma sak kan sägas om Stureplan Fast "åt andra hållet" om du förstår vad jag menar, alltså 2 ställen bönder älskar och vissa Stockholmare skyr. Nordöstra Södermalm är fortfarande riktigt trevligt om du frågar mig.

Edit: Man får väl gratulera till Allsvensk plats 2015. Detta är det första vettiga ni gjort sportsligt på år och dar.
__________________
Senast redigerad av Moon The Loon 2013-11-06 kl. 15:11.
2013-11-06, 14:49
  #17724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
Ok, då får jag ta ned det på en idiots nivå.

Tar man bort derbyt blir snittet 14251 (på sju matcher). För att jämförelsen skall bli rätt ska man då givetvis dra bort en av era matcher också och räkna snittet på sju matcher. Då får man fram ett antal olika snitt beroende på vilken match man tar bort. Det högsta är 15039 och det lägsta 11997. Fyra av snitten är högre än vårt, fyra är lägre. Välj vilken du vill ta bort, men totalsnittet är lägre än DIF:s.

Varför ta bort en av deras matcher? Går lika bra att jämföra snittet för våra sju, (derbyborträknat) med deras åtta nu när det handlar om genomsnitt. Då har bajen 100-200 lägre än vi...




Men trogenhammarby skämmer ut sig själv även matteborträknat. Avd "det gills inte"...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in