2013-11-05, 23:41
  #17689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
Det är pinsamt att ni djyrgårdare ens skryter och jämför med era marginellt bättre publiksiffror på Nya Söderstadion, som dessutom är sämre om vi räknar bort derbyt. Ni har ett par hundra bättre i snitt och ni har gjort en kanonvår jämfört med vår ändlösa misär i Superettan, inte nog med det så gör SvFF sitt bästa för att så få ska få gå på Bajen som möjligt.

Forza Bajen

Ironi? De första sju matcherna var den sämsta starten av ett Allsvenskt lag genom alla tider och föreningens sämsta start genom alla tider, alla divisioner. Kanonvår var ordet.
2013-11-05, 23:45
  #17690
Medlem
Bornets avatar
Vill ändå minnas att man i början av säsongen satt och hoppades på att Djurgården skulle slå vårt rekord i uselhet, för nog fan såg det så ut.
2013-11-05, 23:46
  #17691
Medlem
Wads avatar
Om ni använder era hjärnor så skulle ni nog kunna förstå att han menar en kanonHÖST och inte en kanonVÅR. Men det här med att tänka själva verkar inte vara så populärt i den här tråden.
2013-11-05, 23:47
  #17692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
kanonvår? Say what.
Kanonvår för alla bajare kanske? För första gången på flera år var inte hammarby den stockholmsklubb med störst kris-stämpel på sig.
2013-11-05, 23:48
  #17693
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Om ni använder era hjärnor så skulle ni nog kunna förstå att han menar en kanonHÖST och inte en kanonVÅR. Men det här med att tänka själva verkar inte vara så populärt i den här tråden.
Jo, det där med årstider är svårt....
2013-11-05, 23:50
  #17694
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jo, det där med årstider är svårt....
Ja, det är tydligt det.

Godnatt.
2013-11-05, 23:50
  #17695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte040
Frågar igen.
IFK, får ni ner något folk på söndag? Säsongens sista match mot mästarna en söndag, kan bli en trevlig tillställning.
Nej!
2013-11-05, 23:54
  #17696
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Om ni använder era hjärnor så skulle ni nog kunna förstå att han menar en kanonHÖST och inte en kanonVÅR. Men det här med att tänka själva verkar inte vara så populärt i den här tråden.

Fast vänta nu.. Är det vi som brukar?
2013-11-06, 00:06
  #17697
Medlem
DerplockHolmess avatar

Menade självklart kanonHÖST, men ni gårdare trivs så bra på vackra Söder/Bajenland att ni har glömt att ni var kvar på Östermalm i våras.

Avd "nyinflyttat" från mora, har gått på Söderstadion sedan jag var sju år gammal och är inte i närheten av Mora-uppväxt.
2013-11-06, 00:11
  #17698
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes

Menade självklart kanonHÖST, men ni gårdare trivs så bra på vackra Söder/Bajenland att ni har glömt att ni var kvar på Östermalm i våras.

Avd "nyinflyttat" från mora, har gått på Söderstadion sedan jag var sju år gammal och är inte i närheten av Mora-uppväxt.

Sorry mannen, coolt! Så nu är du och nya Söderstadion som knoll o tott? Shit va ballt, asså herregud.... Wheeee!

Kom tillbaks när du fyllt 9 din lilla fitta~




Full? mm
2013-11-06, 00:22
  #17699
Medlem
DerplockHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sorry mannen, coolt! Så nu är du och nya Söderstadion som knoll o tott? Shit va ballt, asså herregud.... Wheeee!

Kom tillbaks när du fyllt 9 din lilla fitta~




Full? mm

Najs med lite vardagsfylla, skål för bajen!


Sedan avskyr jag nog flytten till Nya Söderstadion ganska mycket mer, ni gårdare myser som bara fan mitt i den moderna fotbollens jävla kärna. Men så är det väl med borgliga sittplatsgranar.
2013-11-06, 00:55
  #17700
Medlem
15Februaris avatar
Man kan i varje fall såhär när man summerar säsongen konstatera att Dif gynnats mest av de tre klubbar som bytt arena i år. På Bajare låter det som att dom bytt ner sig, vilket säkert stämmer. Från att ha väldigt fördelaktig akustik till att faktiskt ha lite mer "vanlig" akustik. Luftslottet spricker lätt då.
Missgynnats mest har vi gjort. Vi sitter fast på ett åbäke som tycks ha till uppgift att döda allt vad supporterkultur heter. Men så blir det ibland. Vi får jobba i motvind under de närmsta åren, men när det är tid, vilket det till slut ska bli, så ska vi lämna den här skiten och hysa in oss på en arena byggd efter AIKs behov och då blir det spännande för alla parter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in