2013-11-06, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Uppmärksammade du något denna kväll?

Vem som ringde, om någon ringde är oklart.
Men TG, VR, och KT ska ju ha varit med GM innan 23.30. Då själva dvs.
Men KT skulle som sagt vara hemma innan 00.

Intressanta är att jag hade balkongdörren öppen då det blev varmt med alla ljus.
Den enda gången jag tittade ut och lyssnade var på natten (01-02) då jag hörde två yngre tjejer som gick och snacka och skrattade högt, jag trodde först det var något liv då det oftast är väldigt lugnt på härnegatan och min nyfikenhet gjorde att jag pausade tv:n och lyssna extra noga... sen hörde jag skratten och fortsatte med mitt...

Så tyvärr har jag INGET att komma med förutom att snubben blev jäffla högljud när han var full och ibland kunde han stå utanför och ropa på någon i andra änden av husen tills han blev insläppt... som sagt var.. det var sommar och ganska mycket fylla
Citera
2013-11-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
När ville de vuxna att TG respektive VR skulle vara hemma/hos moster då?

Är KT 25-åringen som nämndes tidigt i tråden?
Inga uppgifter. Nej han är jämngammal med de andra.
Citera
2013-11-06, 01:30
Medlem
Schematisk sammanfattning för tiden 23.30-00.35

c23.30 efter ev telefonkontakt kommer GM till kompisgänget som håller till vid dagiset vid Ljungbyskolan. Man bryter upp efter ngr minuter och GM, VR o TG följer KT till dennes port. GM tar pojkarnas mobiltelefoner.

c23.50 ser vittnet TK GM komma gående med två pojkar o med armarna på deras axlar.

c00.05 vittnet KLK kliver av buss 522 vid busstn, bjuder GM – som är ensam – på en cigg. De pratar en stund, går hem till vittnet, och pratar fram till 00.35, då GM gär därifrån i motsatt riktning från brottsplatsen.

det här går inte ihop med den story som presenterats av VR via quetal och AB/Expr. Vi får se hur det hänger ihop
Citera
2013-11-06, 01:35
Medlem
Ska bli jävligt spännande.
KT ska även ha uttryckt sig till bekant:
"Måste man säga hela sanningen till polisen?"
Så något lurt är det ändå i görningen..
Ska försöka pussla ihop det vartefter från hans sida.
Återkommer imorgon.
Citera
2013-11-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tvätta inga barnkläder i Ljungsbro utan lämna dem till polisen för DNA-undersökning.

Varför skriver du denna kommentar?
I tvättstugan i härnegatan ligger det massa barnkläder som bara är slängda. Detta är väldigt ovanligt då det är reda på allas saker där men så en dag stod det en vagn fullt med barnkläder och det slog tanke på varför man lämnar sådant. Sen när jag återvände en vecka senare är de kvar, jag tror de är kvar än idag... Därför jag regerar på din kommentar... kommentaren lät otäckt, berätta !!!
Senast redigerad av bornprodigy 2013-11-06 kl. 01:42.
Citera
2013-11-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ska bli jävligt spännande.
KT ska även ha uttryckt sig till bekant:
"Måste man säga hela sanningen till polisen?"
Så något lurt är det ändå i görningen..
Ska försöka pussla ihop det vartefter från hans sida.
Återkommer imorgon.
ser fram mot det.

Pojkarna är ju hur korkade som helst om de inte fattar att om det är en enda gång i livet som de bör tala 100% sanning så är den stunden NU. Allt annat vore att spotta på TG, även om lögnen skulle vara till hans förmån. TG hedras bäst genom att de berättar hur det egentligen ligger till. Sanningen består
Citera
2013-11-06, 01:53
Medlem
Komplettering till schema för tiden 23.30-00.30

Vittne ser GM på buss 521, som anländer 23.27. GM kan knappast ha varit tillsammans med VR, TG, KT o övriga i gänget före 23.30.
Citera
2013-11-06, 02:04
Medlem
Citat:
Den tredje pojken fick gå hem.
Han skulle vara hemma innan 00:00 och kom hem strax innan/efter.
VR, TG och GM ska ha stått utanför hans hus efter han kommit hem (oklar anledning)
Det är tredje pojkens telefon som är en av dom stulna.
Båda telefonerna är beslagtagna av polisen.
100% säkra uppgifter.

Vet du om KT sa något om mobilen till sina päron när han kom hem?

Borde dom inte ringt polisen och berättat att GM stulit KT:s (kanske de andras också?) mobil samt går runt med två andra ungdomar?

Känns ju väldigt trist om KT hade kunnat avstyra det hela innan det knappt hunnit börja..
Senast redigerad av quetal 2013-11-06 kl. 02:15.
Citera
2013-11-06, 02:40
Medlem
virren007s avatar
Nån som vet var GM sitter just nu? Rättspsyk i Vadstena?
Citera
2013-11-06, 04:18
Medlem
HerrSilvers avatar
Har det kommit fram att det hela handlade om en sketen hashbit?
Citera
2013-11-06, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Vet du om KT sa något om mobilen till sina päron när han kom hem?

Borde dom inte ringt polisen och berättat att GM stulit KT:s (kanske de andras också?) mobil samt går runt med två andra ungdomar?

Känns ju väldigt trist om KT hade kunnat avstyra det hela innan det knappt hunnit börja..

Vem tror att polisen bryr sig om mobilstölder eller om att en instabil person umgås med pojkar mitt i natten?
Citera
2013-11-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
TG o VR o kompisgäng skulle ha hållit till vid dagiset vid Ljungbyskolan

De lär knappast hängt vid Ljungbyskolan, som ligger i Falkenberg 30 mil bort, orten heter Ljungsbro och skolan heter Ljungsbroskolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in