2013-11-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Har inga uppgifter om det.
Förutom att GM tvingade till sig båda pojkarnas mobiler 8och dom ska ha suttit på en parkbänk.
Varav en av dessa telefoner som jag nämnde tidigt i denna tråd, är min källas.
(Finns ju som bekant en tredje pojke med i bilden som fick gå hem innan allt gick över styr.)
Ok, jag förstår, Prillzor. Är det bara gm som vet tror du. VR tycks inte heller känna till ngt om alla "mängder" med brottsoffer som åklagaren talade om. Tycker du inte det är märkligt?
Citera
2013-11-05, 21:59
Medlem
Citat:
Förutom att GM tvingade till sig båda pojkarnas mobiler och dom ska ha suttit på en parkbänk under en okänd tid.
(Finns ju som bekant en tredje pojke med i bilden som fick gå hem innan allt gick över styr.)
Tvätta inga barnkläder i Ljungsbro utan lämna dem till polisen för DNA-undersökning.
Citera
2013-11-05, 21:59
Medlem
Gm ska ha pratat med ungdomsgänget tidigare på dagen och sagt något i stil med:
"Ring inte polisen och säg att jag är här, för jag är efterlyst"
Detta skall ha varit vid fritidsgården om jag inte missminner mig.
Citera
2013-11-05, 22:03
Medlem
Citat:
Gm ska ha pratat med ungdomsgänget tidigare på dagen och sagt något i stil med:
"Ring inte polisen och säg att jag är här, för jag är efterlyst"
Ok, spännande. Vet du vem i gänget han ringde? Vet du vad han sa att han var efterlyst för? Han kan ju ha begått ett brott under dagen mot sitt x igen...
Citera
2013-11-05, 22:03
Medlem
Citat:
Förutom att GM tvingade till sig båda pojkarnas mobiler och dom ska ha suttit på en parkbänk under en okänd tid.
Då hade de väl kunnat sprungit därifrån? De borde varit snabbare än GM som va så uppumpad? Varför sitter de kvar?
Citera
2013-11-05, 22:09
Medlem
Han ringde inte. Han var på plats vid fritidsgården.
Andra brottsoffer annars är ju den man/kvinna som han tvingade till sig pengar av inne i linköping som man kunde läsa på expressen tror jag.
Citera
2013-11-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Då hade de väl kunnat sprungit därifrån? De borde varit snabbare än GM som va så uppumpad? Varför sitter de kvar?
Kanske kände de sig smickrade över att en vuxen man gav dem uppmärksamhet. Kom de från skilsmässohem o bodde med sina mammor o hade dålig kontakt med farsgubben är det ju inte så långsökt. Särskilt som de uppfattade honom som tuff o han langade till dem. Är det konstigt?
Citera
2013-11-05, 22:13
Medlem
Citat:
Andra brottsoffer annars är ju den man/kvinna som han tvingade till sig pengar av inne i linköping som man kunde läsa på expressen tror jag.
Ok, missade det. Men det tre inte som ngt som är så allvarligt att han "aldrig skulle komma ut igen"
Citera
2013-11-05, 22:18
Medlem
Citat:
Du menar inte denna händelse? https://www.flashback.org/sp45994539
Citera
2013-11-05, 22:18
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Jag vvill fortfarande ha svart på vitt på den punkten. Det är faktiskt inte alltid som polisen kollar PUT eller annat

Ingenting i hans tidigare domar visar att han skulle ha annat än svenskt medborgarskap. Har kollat sedan vårdnadstvisten startade -06.
Citera
2013-11-05, 22:20
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
Har GM gett sig på unga innan morden?

Han är dömd för våld mot sina två äldsta barn.
Citera
2013-11-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Kanske kände de sig smickrade över att en vuxen man gav dem uppmärksamhet. Kom de från skilsmässohem o bodde med sina mammor o hade dålig kontakt med farsgubben är det ju inte så långsökt. Särskilt som de uppfattade honom som tuff o han langade till dem. Är det konstigt?
Nä men om man ska tro tidningarna att han höll dem i nacken å tog ner dem i källaren så låter de märkligt. Kanske det är som du skriver att de följde med frivilligt för att GM bjöd på droger... Men de kan ju ej killen uppge i förhöret nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in