Otroligt uppmärksammat kriminalfall detta. Ur ett internationellt perspektiv är det nog vardagsmat att folk runt om i världen dagligen blir ihjälslagna med järnrör. Men jag förstår att det i lilla Sverige väcker uppmärksamhet.
hade brottet begåtts i Ryssland hade det nog väckt mycket större uppmärksamhet och förmodligen lett till kravaller. Det var ju vad som skedde när en azer högg ner en rysk kille för någon/några månader sedan. Vid en internationell jämförelse väcker det överraskande lite uppmärksamhet och upprördhet.
ok, det vore ju bra att veta med vilken buss han kom. jag har bara utgått från att han kom med bussen som gick 23.07 frn Linköping och kom fram 23.27, men han kan ju ha kommit tidigare. Det verkade bara logiskt att han kom till busstn 23.27 o dök upp vid dagiset 23.30.
en sak till. på vilken gata och nr ligger fritids? Det dagis som varit på tal är det dagiset på Sportvägen 3?
Kan det vara Bernhards gränd 7 kanske?
Eller O G Svenssons väg 1
Senast redigerad av Prillzor 2013-11-06 kl. 01:04.
Kan det vara Bernhards gränd 7 kanske?
Eller O G Svenssons väg 1
TG o VR o kompisgäng skulle ha hållit till vid dagiset vid Ljungbyskolan runt 23.30 när GM plötsligt dök upp. Jag antog då att man menade dagiset på Sportvägen 3. Brukade de sitta där? Alltså kunde GM ha tänkt "jag går till VR o hans kompisar för att inte känna mig ensam" och då ha vetat att han skulle gå till dagiset vid Ljungbyskolan?
Jag har träffat GM ett par gånger, då vi nästan bor grannar.
Han var lite stirrig och verkar vara en ensamvarg... Sist jag såg honom var någon gång på sommaren då han var ap-full... han vrålade och sjöng en låt på ett annorlunda språk, så det ekade mellan husväggarna jag var tvungen att kolla ut för att se vad det var för liv. Han stod och skrev & gapade... hur som helst... här är länken om misshandeln som skedde i Ljungsbro med ungdomarna, som ni var inne på förut...
TG o VR o kompisgäng skulle ha hållit till vid dagiset vid Ljungbyskolan runt 23.30 när GM plötsligt dök upp. Jag antog då att man menade dagiset på Sportvägen 3. Brukade de sitta där? Alltså kunde GM ha tänkt "jag går till VR o hans kompisar för att inte känna mig ensam" och då ha vetat att han skulle gå till dagiset vid Ljungbyskolan?
Här faller historien lite. Inte omöjligt att VR/TG kan ha ringt GM eller vice versa. Antingen för att ses eller göra nån affär.
Jag har träffat GM ett par gånger, då vi nästan bor grannar.
Han var lite stirrig och verkar vara en ensamvarg... Sist jag såg honom var någon gång på sommaren då han var ap-full... han vrålade och sjöng en låt på ett annorlunda språk, så det ekade mellan husväggarna jag var tvungen att kolla ut för att se vad det var för liv. Han stod och skrev & gapade... hur som helst... här är länken om misshandeln som skedde i Ljungsbro med ungdomarna, som ni var inne på förut...
Här faller historien lite. Inte omöjligt att VR/TG kan ha ringt GM eller vice versa. Antingen för att ses eller göra nån affär.
Det förändrar historien en hel del. Om jag förstått dig rätt kan man då snarast förvänta sig att VR ringt till GM och att det är därför som han dyker upp. Kan KT ha ringt GM?
Min spontana tanke när jag läste om mordet var att GM måste vara en smula instabil rent mentalt. Är det bekräftat att han varit i Bosnien och härjat med Arklöf och resten av grabbarna på 90-talet? Vi vet att Bosnien-veteranerna har en tendens att s.a.s. vidta lite diffusa åtgärder i sina strävanden efter pengar och diverse förfriskningsmedel. Jag är benägen att gissa på att han har ett gäng eldkanoner hemma, sannolikt fasttejpad under köksbordet vilket tydligen är praxis numer i gangsterhem. Har polisen rannsakad mannens stuga?
Han tog väl studenten kring 1998. Så han var ju omynding under större delen av kriget. Så det låter inte speciellt troligt.
Vem som ringde, om någon ringde är oklart.
Men TG, VR, och KT ska ju ha varit med GM innan 23.30. Då själva dvs.
Men KT skulle som sagt vara hemma innan 00.