2013-11-05, 15:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Gerdnt går före Toivonen i den här samlingen, ser Gerdnt som en bättre avslutare än Elmander och Ola.

Gör Guidetti bra ifrån sig i U21 så är han med i nästa A-landslagstrupp igen.

Ola konkurrerar knappt med varken Elmander eller Gerndt. Det kan man tycka vad man vill om, då jag gärna ser Ola och Zlatan tillsammans, iaf i enklare matcher.
Citera
2013-11-05, 15:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Gerdnt går före Toivonen i den här samlingen, ser Gerdnt som en bättre avslutare än Elmander och Ola.

Gör Guidetti bra ifrån sig i U21 så är han med i nästa A-landslagstrupp igen.

Guidetti? Knappast aktuell så länge han inte spelar någon form av A-landsfotboll...A-landslag är något helt annat än U21-nivå...Inte bara att nivån är en helt annan..dessutom finns inget utrymme för experiment..U-landslag är inte på riktigt på riktigt. Dom ska fostra och testa för A-landslag och vänja spelare i vid en landslagsmiljö. Precis som för U-lag på klubbnivå.
Citera
2013-11-05, 15:52
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag vet inte varför du nedvärderar Helander och Karlsson. Kanske är det något personligt? Följer du ens allsvenskan? När Almebäck spelade i allsvenskan var han inte alls lika bra som Helander och Karlsson varit den här säsongen. Det vet du också om du följt denna liga de senaste åren. Att du sätter Hamréns tombola-liknande uttagningar som ett kvitto på att Almebäck förtjänat att spela i landslaget stärker inte direkt din sak.

Och jepp, Holland är ju känd för sin vassa bredd på backpositionerna. Ej. Bröndby är dessutom kända för att desperat spendera pengar på kända namn, utan att för den sakens skull prestera särskilt mycket bättre i ligan. En uruselt skött förening. Det är Danmarks största fotbollsklubb, ändå harvar de ständigt i botten. Starkt jobbat.
Att Almebäck bara är fjärdeval i den kvartetten säger mig allt jag behöver veta. Ingen man för landslaget. Och verkligen inte bättre än Helander och Karlsson.
Det gör jag inte. Både Helander och Karlsson är bra men jag anser att Almebäck är bättre. Holland är kända för att vara ett bland världens bästa lag, det blir man inte med en usel backlinje.

Ja, Bröndby har skötts uselt de senaste åren men att du påstår att de ständigt harvar i botten är bara ett bevis på din okunskap. De har legat i botten två säsonger.
Citera
2013-11-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det gör jag inte. Både Helander och Karlsson är bra men jag anser att Almebäck är bättre. Holland är kända för att vara ett bland världens bästa lag, det blir man inte med en usel backlinje.

Ja, Bröndby har skötts uselt de senaste åren men att du påstår att de ständigt harvar i botten är bara ett bevis på din okunskap. De har legat i botten två säsonger.
Botten/mitten kanske jag skulle skriva då. De har inte varit i närheten av de placeringar de borde vara på sett till storlek på budget på bra många år, det är iaf något som är säkert.

Hur kan du anse att Almebäck är bättre? Jag är förbryllad. Han var ju uppenbarligen sämre än Helander och Karlsson i allsvenskan, det måste du bara tycka om du hängt med den senaste säsongen. Såväl Helander som Karlsson har varit otroligt bra. Bättre än Jansson i mina ögon. Sedan dess har Almebäck tappat från ett belgiskt lag till att hamna i ett danskt mittenlag där han tydligen enbart är fjärdealternativ. Att då mena att Almebäck är bättre än Helander och Karlsson är i mina ögon obegripligt. Vad grundar du det på egentligen?
Citera
2013-11-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker synd om Toivonen. Att behöva utstå pöbelns okunskap måste tära en del även på ett proffs. För även om ni lallare tycker han har varit hemsk, så är han vårat överlägset bästa tia efter Zlatan. Faktum är att han är otroligt given i en svensk trupp. Klart snubben har en liten dipp, men att folk ändå inte kan se hans egenskaper som spelare är skrämmande. För att helt och hållet prata egenskaper så är han väldigt spelskicklig, bra med boll, bra touch, bra i kombinationsspelet, helt okej i straffområdet och med ett bra tillslag. Det räcker för mig för att vara given i en svensk trupp.

Haha jag kommer erkänna toivonen som en bra spelare när han klarar av att ta emot en boll eller att skjuta i närheten av målet, du kanske inte har sett dom senaste matcherna sverige har spelat?
Citera
2013-11-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KISAL
Haha jag kommer erkänna toivonen som en bra spelare när han klarar av att ta emot en boll eller att skjuta i närheten av målet, du kanske inte har sett dom senaste matcherna sverige har spelat?
Vilken spelare tycker du är bättre i nr 10-rollen, förutom Zlatan? Vi talar ändå om PSV:s lagkapten förra året. Även om holländska ligan inte är vad den varit, så säger det något.
Citera
2013-11-05, 16:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KISAL

Det gör honom inte till en sämre spelare, eller suddar bort hans egenskaper. Dessutom har hans insatser kraftigt undervärderats. Det är pinsamt att svenskar älskar att gå i lynchstämning. Man väljer en att hänga. Ofta Elm eller Toivonen. Idioter.
Citera
2013-11-05, 16:21
Medlem
TerryTibbss avatar
Är Ekdal skadad eller?
Citera
2013-11-05, 16:21
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det gör honom inte till en sämre spelare, eller suddar bort hans egenskaper. Dessutom har hans insatser kraftigt undervärderats. Det är pinsamt att svenskar älskar att gå i lynchstämning. Man väljer en att hänga. Ofta Elm eller Toivonen. Idioter.
Toivonen har inte haft en bra landskamp på länge. Överlägset sämst mot Tyskland där han inte hade ett rätt. En bra spelare när han väl är bra. Synd är dock att han sällan är bra numera.
Citera
2013-11-05, 16:48
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Botten/mitten kanske jag skulle skriva då. De har inte varit i närheten av de placeringar de borde vara på sett till storlek på budget på bra många år, det är iaf något som är säkert.

Hur kan du anse att Almebäck är bättre? Jag är förbryllad. Han var ju uppenbarligen sämre än Helander och Karlsson i allsvenskan, det måste du bara tycka om du hängt med den senaste säsongen. Såväl Helander som Karlsson har varit otroligt bra. Bättre än Jansson i mina ögon. Sedan dess har Almebäck tappat från ett belgiskt lag till att hamna i ett danskt mittenlag där han tydligen enbart är fjärdealternativ. Att då mena att Almebäck är bättre än Helander och Karlsson är i mina ögon obegripligt. Vad grundar du det på egentligen?
Jag har aldrig hört talas om Helander eller Karlsson så jag gissar vilt.
Citera
2013-11-05, 18:10
Bannlyst
Hur fan kan Hamren ta med Pierre Bengtsson före Wendt?
Citera
2013-11-05, 18:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Toivonen har inte haft en bra landskamp på länge. Överlägset sämst mot Tyskland där han inte hade ett rätt. En bra spelare när han väl är bra. Synd är dock att han sällan är bra numera.

Som sagt, du överdriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in