Citat:
Ursprungligen postat av
JohnniePuma
Har jag föreslagit honom till landslaget kanske?
Almebäck var mycket duktig och viktig för Örebro i Allsvenskan. För ett år sedan var han uttagen till landslagstruppen mot Tyskland och Färöarna. Jag vet inte varför du nedvärderar honom, det kanske är personligt.
Din avdankade usla holländare var för övrigt uttagen till Hollands till EM-trupp 2012. Följer du ens den danska ligan, vet du överhuvudtaget vad du talar om?
Jag vet inte varför du nedvärderar Helander och Karlsson. Kanske är det något personligt? Följer du ens allsvenskan? När Almebäck spelade i allsvenskan var han inte alls lika bra som Helander och Karlsson varit den här säsongen. Det vet du också om du följt denna liga de senaste åren. Att du sätter Hamréns tombola-liknande uttagningar som ett kvitto på att Almebäck förtjänat att spela i landslaget stärker inte direkt din sak.
Och jepp, Holland är ju känd för sin vassa bredd på backpositionerna. Ej. Bröndby är dessutom kända för att desperat spendera pengar på kända namn, utan att för den sakens skull prestera särskilt mycket bättre i ligan. En uruselt skött förening. Det är Danmarks största fotbollsklubb, ändå harvar de ständigt i botten. Starkt jobbat.
Att Almebäck bara är fjärdeval i den kvartetten säger mig allt jag behöver veta. Ingen man för landslaget. Och verkligen inte bättre än Helander och Karlsson.