2013-11-05, 14:36
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Bara jag som stör mig på att vi har en dömd kvinnomisshandlare i truppen?

Vad är det för fel med det? Har han inte redan fått sitt straff eller?
Och varför är det värre att misshandla kvinnor än att misshandla män? Då borde ju inte Zlatan få vara med, han har ju snott cyklar!

Sluta upp med dina feminist-fasoner. Hon kanske förtjänade stryk, vad vet du?
Senast redigerad av pedrino 2013-11-05 kl. 14:38.
Citera
2013-11-05, 14:39
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Vad är det för fel med det? Har han inte redan fått sitt straff eller?
Och varför är det värre att misshandla kvinnor än att misshandla män? Då borde ju inte Zlatan få vara med, han har ju snott cyklar!

Sluta upp med dina feminist-fasoner.

Tänker mer på att det mer stjälper en hjälper, komma vara stort fokus på Gerndt. Var ju vid en samling han inte klarade av pressen ifrån Media.
Citera
2013-11-05, 14:46
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Tänker mer på att det mer stjälper en hjälper, komma vara stort fokus på Gerndt. Var ju vid en samling han inte klarade av pressen ifrån Media.

Precis, framförallt när han heller inte direkt utmärkt sig i Schweiz borde. Marcus Berg borde gå före som hittills har gjort en fin säsong i Grekland.
Citera
2013-11-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Almebäck är snabb och har en helt okej teknik. Sedan vet jag inte om han konkurrerar ut landslagets försvarare, han är ju trots allt inte ordinarie i Bröndby.

Nja, jag håller Almebäck före både Karlsson och Helander. Jansson är möjligen på likvärdig nivå. Du kallar Bröndby korpgäng och framhåller Malmö och AIK? Att en spelare som Almebäck nu är fjärdealternativet efter Albrechtsen, Boulahrouz och Dumic säger en del om kvaliteten på laget.
Bröndby ligger tre poäng från nedflyttning i danska ligan. Malmö FF är ett klart bättre lag. Ja, du kan dra upp att FCK bara ligger två poäng före, men det är ett undantag på grund av en bedrövlig säsongsstart. Att Bröndby är ett botten/mittenlag i Danmark är däremot inget undantag alls numera.

Att denne Almebäck som inte inponerade nämnvärt i allsvenskan inte ens kan slå sig före en 33-årig medioker dansk, en avdankad usel holländare och nån "Dumic" säger en del om kvaliten på den snubben. Förstår inte denna "gräset är alltid grönare på andra sidan"-mentalitet som förekommer bland fotbollsfans. Almebäck var aldrig ens i närheten så bra i allsvenskan som Helander och Karlsson varit i den här säsongen. Skulle han plötsligt vara det nu för att han spelar utomlands? Som fjärdealternativ i ett danskt bottenlag? Tillåt mig småle.
Senast redigerad av riquelme 2013-11-05 kl. 14:58.
Citera
2013-11-05, 15:15
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Bröndby ligger tre poäng från nedflyttning i danska ligan. Malmö FF är ett klart bättre lag. Ja, du kan dra upp att FCK bara ligger två poäng före, men det är ett undantag på grund av en bedrövlig säsongsstart. Att Bröndby är ett botten/mittenlag i Danmark är däremot inget undantag alls numera.

Att denne Almebäck som inte inponerade nämnvärt i allsvenskan inte ens kan slå sig före en 33-årig medioker dansk, en avdankad usel holländare och nån "Dumic" säger en del om kvaliten på den snubben. Förstår inte denna "gräset är alltid grönare på andra sidan"-mentalitet som förekommer bland fotbollsfans. Almebäck var aldrig ens i närheten så bra i allsvenskan som Helander och Karlsson varit i den här säsongen. Skulle han plötsligt vara det nu för att han spelar utomlands? Som fjärdealternativ i ett danskt bottenlag? Tillåt mig småle.

Har jag föreslagit honom till landslaget kanske?

Almebäck var mycket duktig och viktig för Örebro i Allsvenskan. För ett år sedan var han uttagen till landslagstruppen mot Tyskland och Färöarna. Jag vet inte varför du nedvärderar honom, det kanske är personligt.

Din avdankade usla holländare var för övrigt uttagen till Hollands till EM-trupp 2012. Följer du ens den danska ligan, vet du överhuvudtaget vad du talar om?
Citera
2013-11-05, 15:20
Medlem
anteri17s avatar
Gerndt sköt väl en fotboll på sin flickvän... kvinnomisshandlare
Citera
2013-11-05, 15:27
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Gerndt sköt väl en fotboll på sin flickvän... kvinnomisshandlare
Alltid samma kommentar som dyker upp när Gerndt diskuteras. Han friades för fotbollen (som väl egentligen var en volleyboll) och två andra åtalspunkter, men fälldes för ett stryptag.

EDIT: Länk också: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article15843706.ab
Citera
2013-11-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Har jag föreslagit honom till landslaget kanske?

Almebäck var mycket duktig och viktig för Örebro i Allsvenskan. För ett år sedan var han uttagen till landslagstruppen mot Tyskland och Färöarna. Jag vet inte varför du nedvärderar honom, det kanske är personligt.

Din avdankade usla holländare var för övrigt uttagen till Hollands till EM-trupp 2012. Följer du ens den danska ligan, vet du överhuvudtaget vad du talar om?
Jag vet inte varför du nedvärderar Helander och Karlsson. Kanske är det något personligt? Följer du ens allsvenskan? När Almebäck spelade i allsvenskan var han inte alls lika bra som Helander och Karlsson varit den här säsongen. Det vet du också om du följt denna liga de senaste åren. Att du sätter Hamréns tombola-liknande uttagningar som ett kvitto på att Almebäck förtjänat att spela i landslaget stärker inte direkt din sak.

Och jepp, Holland är ju känd för sin vassa bredd på backpositionerna. Ej. Bröndby är dessutom kända för att desperat spendera pengar på kända namn, utan att för den sakens skull prestera särskilt mycket bättre i ligan. En uruselt skött förening. Det är Danmarks största fotbollsklubb, ändå harvar de ständigt i botten. Starkt jobbat.
Att Almebäck bara är fjärdeval i den kvartetten säger mig allt jag behöver veta. Ingen man för landslaget. Och verkligen inte bättre än Helander och Karlsson.
Citera
2013-11-05, 15:33
Medlem
Kan någon förklara varför Toivonen ens är uttagen i truppen? grabben är ju totalt värdelös, att han är proffs är mig helt obegripligt han kan ju fan inte ens ta emot en pass...och vart är chippen? seriöst vill dom ens ta sig till vm
Citera
2013-11-05, 15:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Alltid samma kommentar som dyker upp när Gerndt diskuteras. Han friades för fotbollen (som väl egentligen var en volleyboll) och två andra åtalspunkter, men fälldes för ett stryptag.

EDIT: Länk också: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article15843706.ab

Okej. Men allvarligt, ett lätt stryptag och man blir kvinnomisshandlare... Låt han lira för fan. även om jag hellre hade sett Berg, utan att ha sett spelarna ifråga i sina klubblag.
Citera
2013-11-05, 15:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KISAL
Kan någon förklara varför Toivonen ens är uttagen i truppen? grabben är ju totalt värdelös, att han är proffs är mig helt obegripligt han kan ju fan inte ens ta emot en pass...och vart är chippen? seriöst vill dom ens ta sig till vm

Jag tycker synd om Toivonen. Att behöva utstå pöbelns okunskap måste tära en del även på ett proffs. För även om ni lallare tycker han har varit hemsk, så är han vårat överlägset bästa tia efter Zlatan. Faktum är att han är otroligt given i en svensk trupp. Klart snubben har en liten dipp, men att folk ändå inte kan se hans egenskaper som spelare är skrämmande. För att helt och hållet prata egenskaper så är han väldigt spelskicklig, bra med boll, bra touch, bra i kombinationsspelet, helt okej i straffområdet och med ett bra tillslag. Det räcker för mig för att vara given i en svensk trupp.
Citera
2013-11-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker synd om Toivonen. Att behöva utstå pöbelns okunskap måste tära en del även på ett proffs. För även om ni lallare tycker han har varit hemsk, så är han vårat överlägset bästa tia efter Zlatan. Faktum är att han är otroligt given i en svensk trupp. Klart snubben har en liten dipp, men att folk ändå inte kan se hans egenskaper som spelare är skrämmande. För att helt och hållet prata egenskaper så är han väldigt spelskicklig, bra med boll, bra touch, bra i kombinationsspelet, helt okej i straffområdet och med ett bra tillslag. Det räcker för mig för att vara given i en svensk trupp.
Gerdnt går före Toivonen i den här samlingen, ser Gerdnt som en bättre avslutare än Elmander och Ola.

Gör Guidetti bra ifrån sig i U21 så är han med i nästa A-landslagstrupp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in